Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Egeiska öarna & Sporaderna > Ikaria & Fourni

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2018-04-18, 17:47
SteffTee SteffTee är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2006
Ort: Sigtuna
Inlägg: 720
Standard Glest med färjor!

Ska ta mig från Fourni till Ikaria i mitten av juni. Det ser glest ut med båtar då om man tittar på GTP. 2 avgångar/vecka!!

Det bör väl finnas fler avgångar, kanske daglig med mindre rederier (typ taxibåtar), som inte publiceras på GTP?

Någon som vet mer om detta?
Svara med citat
  #2  
Gammal 2018-04-18, 21:10
msts avatar
mst mst är inte uppkopplad
 
Reg.datum: dec 2012
Ort: Stockholm
Inlägg: 354
Standard Sv: Glest med färjor!

Inte riktigt svar på din fråga, men jag åkte motsatt sträcka i somras. Minns att jag då fick ändra (minska) antalet dagar på Ikaria, pga gles färjetrafik. Bokade dock ganska tidigt och fler o mindre rutter kan ha tillkommit senare. Trevlig tur!
Svara med citat
  #3  
Gammal 2018-04-18, 23:07
KRs avatar
KR KR är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2011
Inlägg: 1 762
Standard Sv: Glest med färjor!

PANAGIA THEOTOKOS går säkert fyra gånger i vecka skulle jag tippa på.
//
KR
Svara med citat
  #4  
Gammal 2018-04-19, 00:14
AndersK AndersK är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2005
Inlägg: 742
Standard Sv: Glest med färjor!

Förra årets tidtabell, som började gälla den 18 juni, gick Panagia Theotokos från Ikaria - Fourni under måndagar, onsdagar, lördagar och söndagar. För dessa små ”lokala” färjor brukar tidtabell ligga fast år från år. Men......
Ring och kolla med Fourni Travel (goggla på så hittar du telenummmer och öppettider).
Är själv på Fourni i mitten av juni! Kanske ses vi då😀 //Anders
Svara med citat
  #5  
Gammal 2018-04-19, 07:02
SteffTee SteffTee är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2006
Ort: Sigtuna
Inlägg: 720
Standard Sv: Glest med färjor!

Citat:
Ursprungligen postat av mst Visa inlägg
Inte riktigt svar på din fråga, men jag åkte motsatt sträcka i somras. Minns att jag då fick ändra (minska) antalet dagar på Ikaria, pga gles färjetrafik. Bokade dock ganska tidigt och fler o mindre rutter kan ha tillkommit senare. Trevlig tur!
Citat:
Ursprungligen postat av KR Visa inlägg
PANAGIA THEOTOKOS går säkert fyra gånger i vecka skulle jag tippa på.
//
KR
Citat:
Ursprungligen postat av AndersK Visa inlägg
Förra årets tidtabell, som började gälla den 18 juni, gick Panagia Theotokos från Ikaria - Fourni under måndagar, onsdagar, lördagar och söndagar. För dessa små ”lokala” färjor brukar tidtabell ligga fast år från år. Men......
Ring och kolla med Fourni Travel (goggla på så hittar du telenummmer och öppettider).
Är själv på Fourni i mitten av juni! Kanske ses vi då😀 //Anders
Tack för tips och info. Jag har en ganska improviserad resrutt så allt får egentligen lösa sig när jag väl är på plats. Tyckte bara att 2 färjor/vecka lät som väldigt få!
Svara med citat
  #6  
Gammal 2018-04-19, 07:25
Monica Ps avatar
Monica P Monica P är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2007
Ort: Kalymnos, Grekland
Inlägg: 5 355
Standard Sv: Glest med färjor!

Härdade ö-bor håller med dig, SteffTee, för det är dessutom inte ovanligt att vinterstormar hindrar somliga turer, eller så ska båten på varv för kontroll, eller så blir det strejk utan längre förvarning. Det är ju inte bara folk som ska fram, utan allt vi förbrukar så när som på lite lokala produkter fraktas med båt.

Till råga på allt är det dyrt att ta sig till huvudstaden jämfört med om man bor ex. i Kozani eller Pylos eller så. Nu har vi fått ett politiskt löfte om utjämningsbidrag, hur det nu blir med den saken, så att kantborna här på öarna ska ha samma kostnader som fastlandsborna för att få transporter. Jag tror det när jag ser det, men vi har val nästa år, och vi har turkisk skugga över arkipelagen.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:11.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT