Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kreta

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #61  
Gammal 2005-12-17, 09:17
Chrass avatar
Chras Chras är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Tomelilla
Inlägg: 679
Standard Sv: Sunwing inclusive?

Det är konstigt att AI har väckt en sådan debat här på Kalimera. När det infördes här i Svedala var det ingen som reagerade. Varje vecka annonseras det om detta fenomen med helgweekend, SPA mm. Detta är också AI. Vari består skillnaden? Drabbas inte små krogar av detta fenomen eller har vi blivit blinda för det i Sverige men tycker att det är pitoreskt i Grekland och att det ska förbli vid det gamla där. Ett grekiskt Skansen.
Låt var och en åka som den önskar och inget är bättre än det andra. det är varje resandes ensak hur den reser.
MVH
Chras
Svara med citat
  #62  
Gammal 2006-02-10, 13:18
Cec Cec är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2006
Ort: Bergen/Norge
Inlägg: 17
Standard Sv: Sunwing inclusive?

Hei!

Jeg kaster meg inn i diskusjonen her da jeg faktisk er en av dem som har snust litt på AI.

Da vi var på Kypros for noen år siden, bestilte vi halvpensjon. For en som ønsker mest mulig sol, bading og avslapping er dette et bra alternativ hvis maten på hotellet er god. Da vi var på Kypros angret vi på at vi ikke hadde valgt AI fordi maten var utrolig god og variert. Vi leide bil i tre dager, men ellers var vi stort sett ved anlegget fordi vår sønn var med i Kids-Club og hadde venner derfra. Da vi var på Gran Canaria i fjor vår valgte vi også halvpensjon. DER var ikke maten så variert og god, så der kommer jeg ikke til å velge halvpensjon igjen.

Til sommeren skal vi til Kreta. Vi har fått flybilletter for 6 til kr. 14300 t/rt Bergen og har sett på et 4,5-stjerners hotell m. AI til kr. 4700 rommet for en uke. Fordi vi denne gangen har et stramt budjsett, ser vi dette alternativet som meget bra da vi uansett skal ha mat. Jeg er ikke av dem som liker å bo privat eller på et rom med do på gangen. (Kjekt for dem som liker det, men JEG er ikke den typen. Broren min er... :-)) Jeg har lest en del "reviews" fra hotell-anlegget og maten, og alle er meget positive.

Ang. lite variert mat. Av en eller annen grunn er jeg alltid matlei når jeg kommer hjem fra "syden", enten vi har hatt halv-pensjon eller ikke.

Så over til det "genuine" Hellas... Hva er det egentlig??? Er ikke stort sett hele Hellas mer elle mindre berørt av turismen? Jeg var ikke i Hellas før det ble turistifisert, men jeg skal love deg at Bulgaria ikke var spes. fint før det ble turistifisert. (Jeg har bare vært der en gang, for 12 år siden.) Hygiene-messig er det et under at vi ikke ble syke. (Kanskje fordi jeg nektet å spise mat som ikke var kokt eller stekt?) Kjøttet (en halv gris, eller var det ku?) kom på et lasteplan med litt presenning over og oppvaskmaskin var det få som hadde. OK, jeg er prippen... jeg innrømmer det...

Cec.
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 22:00.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT