Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Joniska öarna

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2006-02-11, 15:15
zara zara är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2006
Ort: Falun
Inlägg: 7
Standard kefalonia eller zakynthos?

hej alla greklandsfantaster!
skulle behöva lite råd från er som är hajar inom området

Jag och min pojkvän ska i månadsskiftet maj-juni besöka en grekisk ö. just nu är vi väldigt inne på kefalonia då vi tycker det verkar vara väldigt vacket. vi har också funderat en del på zakynthos, med sköldpaddorna, och har lite svårt att bestämma oss.

Vad föreslår ni? vi vill framför allt se vackra platser och härlig snorkling. att ha det lugnt o skönt är mkt viktigare för oss än festande, även om det såklart är ett plus om det finns några uteställen.

vad som bör tilläggas är att vi är nybörjare på området och ännu inte så beresta, men vi jobbar på det

vore tacksam för svar!

föressten, är det nån som har tidigare erfarenheter av airtours? verkar bara vara de som har charter till kefalonia..
Svara med citat
  #2  
Gammal 2006-02-11, 23:51
Rubys avatar
Ruby Ruby är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Stockholm
Inlägg: 621
Standard Sv: kefalonia eller zakynthos?

Citat:
Ursprungligen postat av zara
Jag och min pojkvän ska i månadsskiftet maj-juni besöka en grekisk ö. just nu är vi väldigt inne på kefalonia då vi tycker det verkar vara väldigt vacket. vi har också funderat en del på zakynthos, med sköldpaddorna, och har lite svårt att bestämma oss.
Jag var till både Zakynthos och Kefalonia förra året vid samma månadsskifte. Båda öarna är väldigt vackra men det är lite olika "känsla" på dem. Zakynthos är mycket mer turistifierat, särskilt den södra delen av ön. Kefalonia är större och där är inte turismen lika märkbar. På båda öarna kan man säga att sandstränderna (och turistorterna ) ligger längs södra och östra kusten, medan de norra och västra delarna är mer karga och klippiga. Havssköldpaddor ska finnas på båda öarna, men det är bara på Zakynthos de har gjort detta till en turistattraktion.

Själv vill jag tillbaka till båda öarna, framför allt då till de norra delarna.

Ruby
Svara med citat
  #3  
Gammal 2006-02-12, 15:27
zara zara är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2006
Ort: Falun
Inlägg: 7
Standard Sv: kefalonia eller zakynthos?

Tack för ditt svar Ruby! Vi har nästan bestämt oss för Kefalonia, tycker den ön verkar väldigt vacker och att turismen inte är lika utbredd där som på zakynthos gör att den nog känns bäst! Ska bli väldigt spännande att komma iväg!
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 16:19.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT