Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Joniska öarna

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2005-08-31, 17:31
Soleil Soleil är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2005
Inlägg: 334
Standard Paxos

Paxos har väl ingen "plats" här och sätter min frågå hit.
Har någon bott på ön paxos? Tänkte fara dit nästa sommar via Preveza/Parga och söka bostad via internet.
Har ni rekommendationer på lämpliga hotel eller studios där? Nära till Gaios helst...
Svara med citat
  #2  
Gammal 2005-08-31, 18:57
epiros epiros är inte uppkopplad
Avstängd
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 900
Standard Sv: Paxos

Citat:
Ursprungligen postat av Soleil
Paxos har väl ingen "plats" här och sätter min frågå hit.
Har någon bott på ön paxos? Tänkte fara dit nästa sommar via Preveza/Parga och söka bostad via internet.
Har ni rekommendationer på lämpliga hotel eller studios där? Nära till Gaios helst...
Neej, det har jag inte,men har sökt boende där på googles, men hittade inte mycket. Fick intryck av att det är lite "exklusivt" att semestra där. Lockande att pröva dock. Åker du under icke högsäsong skulle det väl gå att hitta något ledigt. Folk i Parga vet nog, kanske ide´att fråga runt när du är på plats där?
Och kolla med de lokala reseagenterna i Parga.
Skulle vara roligt och höra om du hittar något. Är också sugen på öarna Paxos/anti-Paxos som sagt

Tommy
Svara med citat
  #3  
Gammal 2005-08-31, 20:16
Elisabets avatar
Elisabet Elisabet är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 5 566
Standard Sv: Paxos

Frågor om Paxos har varit uppe förr och det är alltid några som har bott där några nätter och som har svarat, bland annat Kari och Marianne har jag för mig. Att det skulle vara exklusivt har deras svar inte gett intryck av. Det enda jag minns är att de lovordade sina dagar där.

Leta bland de allmänna inläggen om Joniska öarna, både här och i det gamla forumet, så kanske du hittar något. Alternativt vänta tills någon av dem ser denna tråd och svarar.
Svara med citat
  #4  
Gammal 2005-08-31, 21:16
epiros epiros är inte uppkopplad
Avstängd
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 900
Standard Sv: Paxos

Ett litet förtydligande är kanske på plats . Med "exklusivt" menade jag relativt dyrt. Fast Paxos/anti-Paxos kan säkert också vara exklusivt i bemärkelsen speciellt i förhållande till andra joniska öar som har mer frekvent turism, några av de joniska öarna har ju även skandinavisk charter som ju pressar priserna men också har andra effekter på det lokala vardagslivet.

För mig är det oupptäckta pärlor, men öarnas relation och närhet till Parga är lockande. Och jag tror säkert det finns folk i Parga som kan och vill hjälpa besökare dit tillrätta, om man frågar på plats som sagt. På nätet har jag ikke hittat mycket info. Kanske någon annan här vet mer ? Minns också att jag läst något av Kari om Paxos.

Vore kul att veta mer om boende-alternativ på dessa öar.

Tommy
Svara med citat
  #5  
Gammal 2005-08-31, 21:41
POs avatar
PO PO är inte uppkopplad
Gäst
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 1 202
Standard Sv: Paxos

Jag har tyvärr bara varit några timmar på Paxos och då endast i huvudorten Gaios men det gav absolut mersmak! Längs den vackra hamnpromenaden fanns flera skyltar med "rooms", "studios" mm. boende.
En google på "paxos accomodation" ger massvis med träff så det borde inte vara ett problem. Ön har även en websida med mycken info, tyvärr även hotellreklam, men googla på bara paxos så kommer den tvåa.

//PO

Svara med citat
  #6  
Gammal 2005-09-01, 13:45
Soleil Soleil är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2005
Inlägg: 334
Standard Sv: Paxos

Vi har tänkt oss att åka i maj nästa år. Gick genom de olika alternativ i studios osv. och det var inte något exlusivt(flera kategorier i priserna och i vissa lägenheter var det bara augusti som var högsäsong). 39 e per pesron/natt i en studio åtmisntone. Etersom det gäller lite "festligare resa" så tar vi lite lyx gärna och kan betala lite mera...
OK, det fanns nog höga priser också... men Paxos intresserar oss så att det drar... har har på en kort vistelse till ön många år seda. Hoppas det blir något av det och berättar gärna om vi hamnar dit. Tilos o. Kastelorizo är de två andra som ligger högt på listan.

Senast redigerad av Kalimera den 2006-01-10 klockan 12:57. Anledning: Lång citering
Svara med citat
  #7  
Gammal 2005-09-01, 17:49
epiros epiros är inte uppkopplad
Avstängd
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 900
Standard Sv: Paxos

Citat:
Ursprungligen postat av Soleil
Vi har tänkt oss att åka i maj nästa år. Gick genom de olika alternativ i studios osv. och det var inte något exlusivt(flera kategorier i priserna och i vissa lägenheter var det bara augusti som var högsäsong). 39 e per pesron/natt i en studio åtmisntone. Etersom det gäller lite "festligare resa" så tar vi lite lyx gärna och kan betala lite mera...
OK, det fanns nog höga priser också...
Jag har jämfört med priserna i Parga där jag hyrt boende på egen hand de senaste åren. Då hamnar priserna på Paxos högre opp oavsett säsong. Jämförelsen är väl inte riktigt relevant, eftersom det i Parga är både större utbud och efterfrågan på semesterboende än på Paxos
Så att kalla priserna på Paxos exklusiva är väl att ta i

Kul o höra hur ni gör om ni åker dit, och framför allt hur ni tyckte det var när ni varit där.

Tommy
Svara med citat
  #8  
Gammal 2006-01-09, 22:16
Ebbas avatar
Ebba Ebba är inte uppkopplad
 
Reg.datum: dec 2005
Inlägg: 55
Standard Sv: Paxos

Vi bodde på Paxos i Gaios fyra nätter i början av juni 2005. Betalade 30 euro/natt för ett privatrum för två personer. Det låg efter hamnpromenaden och huset ägdes av två systrar Maria o Natassa Vellianiti tel +30 694 545 1246, +30 697 305 8402. De har också ett hus med lägenheter , men där är priset högre.
Svara med citat
  #9  
Gammal 2006-01-10, 09:33
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 8 008
Standard Sv: Paxos

Jag var där på en dagstur i sommar och det fanns flera skyltar om rum uthyres. Säkert inget problem i maj. Orten är nog ganska annorlunda när utflyktsbåtarna åkt hem. Vacker hamn och flera trevliga butiker med roligare utbud än i Parga. Fanns fina smycken med modern design och lite annat fint.
Speciellt exklusivt är det inte och kul med butiker som har lite bättre produkter än massproducerat som Parga är fullt av. Jag åt bra men dock lite dyrt på en taverna ganska nära hamnen med en mycket fin trädgård och en ledsen ägarinna. Antagligen gick inte affärerna så bra.

Eva
Svara med citat
  #10  
Gammal 2006-01-10, 12:26
Susies avatar
Susie Susie är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Ort: Birkerød
Inlägg: 1 459
Standard Sv: Paxos

For 3 år siden var jeg på Paxos og boede hos Giorgos i Gaios. Han bor oppe bag byen, ud ad hovedgaden og til venstre ad den lille vej ved busholdepladsen, op ad bakken så langt du kan komme, så bor han i det sidste hus med hegn omkring. Han havde tre store, gode men også lidt mørke lejligheder med fælles terrasse. Til gengæld er der fra terrassen den mest fantastiske udsigt over lystbådehavnen og den lille ø St. Nicholas og fred og ro. Han var ved at bygge 1. sal på huset og havde planer om vistnok to lejligheder mere.
Desværre har jeg ikke hverken hans telefonnummer eller efternavn, men hvis du eventuelt har lyst til at bo hos ham, og han ikke er i havnen, når båden kommer, kan du gå ind på det lille rejsebureau, der ligger i en lav bygning, der hvor turbådene lægger til og lidt før flagstangen på POs billede. Giorgos har ingen bil, men transporterer gerne både dig og bagage på sin moped.....
Svara med citat
  #11  
Gammal 2006-01-12, 22:45
Ebbas avatar
Ebba Ebba är inte uppkopplad
 
Reg.datum: dec 2005
Inlägg: 55
Standard Sv: Paxos

Eftersom ni har tänkt er en "festligare resa" till Paxos så tycker jag att ni ska ringa till systrarna Vellianiti och höra efter pris på deras lägenheter. Huset är relativt nybyggt och ligger i en stor trädgård ovanför den lilla stranden i Gaios. Lägenheterna är jättefina och i varierande storlek. Telnr står i mitt tidigare inlägg.
Svara med citat
  #12  
Gammal 2006-01-13, 16:11
Soleil Soleil är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2005
Inlägg: 334
Standard Sv: Paxos

Ebba, tack för tipsen.
Undrar vilket språk talar systrarna Maria o. Natasha? Vi har ingen kunnighet i grekiska men engelska går bra?
MVH Soleil
Svara med citat
  #13  
Gammal 2006-01-13, 20:16
Ebbas avatar
Ebba Ebba är inte uppkopplad
 
Reg.datum: dec 2005
Inlägg: 55
Standard Sv: Paxos

Engelska går jättebra. Dera rum och lägenheter finns inte i någon förmedling, dom vill hellre hålla vettiga priser. Lägenheterna var fräscht och modernt inredda.Till den största lägenheten hörde två badrum, men det var också den dyraste. Jag tror inte ni blir missnöjda om ni skulle fastna för att bo där. Vi har visserligen aldrig bott där, bara varit där och tittat. Hör gärna av dig och berätta hur det går.
Hälsn Ebba
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 02:40.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT