Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Joniska öarna

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2006-06-06, 12:40
xixis avatar
xixi xixi är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2005
Ort: Uppsala
Inlägg: 51
Standard Är det för kallt nu?

Hej alla! så var man färdig med skolan för denna termin, *suck* tänkte fira att jag har jobbat i mitt anletes svett varje dag med att åka till Korfu den 14 juni . Har en fråga om vädret och vattnet dock. Min mamma som i och för sig är världens badkruka säger att det är för kallt för att bada på Korfu nu!? Har ni någon erfarhenhet av det? Jag vill verkligen att det ska vara varmt och skönt! Hur brukar vädret vara vid denna tidpunkt? Var på Skiathos vid exakt denna tidpunkt alltså den 5 juni för två år sedan och de första dagarna var det superkallt i vattnet men sedan blev det bättre. Korfu ligger ju inte lika skyddat som öarna i Egeiska... hmmm skulle det vara smartare att åka till Naxos och missa midsommar, kanske?

Sen undrar jag om det är stor skillnad mellan de Egeiska öarna och de Joniska, ääälskar de Egeisksa öarna och vet inte hur jag ska klara mig utan... jag vet att det kanske är löjligt men får jag inte bada åtminstone en gång i det Egeiska havet ja då är det ingen sommar...
Svara med citat
  #2  
Gammal 2006-06-06, 13:47
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Är det för kallt nu?

Ja, det ÄR skillnad mellan de egeiska och joniska öarna! VÄLDIGT stor skillnad, beroende på att det regnar mycket mer på de joniska och de är VÄLDIGT gröna! Påminner ibland lite om en svensk skärgårdsö vad gäller grönska... Åtminstone maj kan vara regnig där och även juni. Men det är underbara öar i skönhetshänseende! Väl värd en resa.. Jag är helt säker på att det är badbart denna tid!

Lissi
Svara med citat
  #3  
Gammal 2006-06-07, 17:47
Carina Carina är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Iggesund
Inlägg: 569
Standard Sv: Är det för kallt nu?

Vi var på Kefalonia förra veckan, badtempen måste ha varit över 23 grader. Varmt och skönt i luften, endast två dagar med moln på fm som sedan försvann. Använde ingen tröja på kvällarna heller.
Det blir säkert jättebra.

Carina
Svara med citat
  #4  
Gammal 2006-06-08, 15:10
xixis avatar
xixi xixi är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2005
Ort: Uppsala
Inlägg: 51
Standard Sv: Är det för kallt nu?

Åh tack så jätte mycket för det svaret, haha, det är så kul när man får svar som man vill ha!
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 09:48.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT