Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Ordet är fritt > Kalimerahörnor > Kalimeras hörna

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2010-06-30, 17:05
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 310
Standard Dag 38. Ios. Manganari. Tris Klisies. Psathi. Paleokastro. Agios Theodoti.

Detta blogginlägg har flyttats till sidan om Ios på Kalimera.

Ni kan läsa inlägget här...

Senast redigerad av Kalimera den 2014-02-19 klockan 16:16. Anledning: Länkat inlägget till Kalimeras sida om Ios
Svara med citat
  #2  
Gammal 2010-06-30, 19:35
gotlandica gotlandica är inte uppkopplad
 
Reg.datum: dec 2007
Ort: Visby
Inlägg: 103
Standard Sv: Dag 38. Ios. Manganari. Tris Klisies. Psathi. Paleokastro. Agios Theodoti.

Vilken underbar resa och vilka bilder! Blir sjuk av avund!
Svara med citat
  #3  
Gammal 2010-06-30, 20:00
Peterkjs avatar
Peterkj Peterkj är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2005
Ort: Åkersberga
Inlägg: 65
Standard Sv: Dag 38. Ios. Manganari. Tris Klisies. Psathi. Paleokastro. Agios Theodoti.


Det synliga beviset för att Ios verkligen varit en partö, även om det verkar lite mer avslaget idag.
Svara med citat
  #4  
Gammal 2010-06-30, 21:15
kirtor kirtor är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 764
Standard Sv: Dag 38. Ios. Manganari. Tris Klisies. Psathi. Paleokastro. Agios Theodoti.

Da får vi leve i spenning!
Svara med citat
  #5  
Gammal 2010-06-30, 22:51
Masses avatar
Masse Masse är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2008
Ort: Kristianstad
Inlägg: 5 302
Standard Sv: Dag 38. Ios. Manganari. Tris Klisies. Psathi. Paleokastro. Agios Theodoti.

Citat:
Ursprungligen postat av Kalimera Visa inlägg
Tja, mina damer och herrar, det var allt vi hade att bjuda på idag.
Inte illa. Bilderna är ju vackra så att man får andnöd när man tittar på dem.

Konkurrensen på önskelistan över ej besökta öar hårdnar.

Mats
Svara med citat
  #6  
Gammal 2010-07-01, 10:32
Malina Malina är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: stockholm
Inlägg: 1 784
Standard Sv: Dag 38. Ios. Manganari. Tris Klisies. Psathi. Paleokastro. Agios Theodoti.

Tänk... Manganari!
Dit brukade jag åka när det blev för mycket stoj i Chora.På "min" tid fanns ingen väg till M.,man fick ta båt.
Det fanns två minimala pensionat på hela M.på den tiden(1979-84).Jag brukade bo på det första när man steg av båten.Det ägdes av en änka tillammans med sonen.Där fanns kanske 4 eller 6 SMÅ rum och kalldusch utanför.
På den lilla tavernan fick man det som fanns för dagen.Mycket gott och alltid färskt.
En generator gav ström och den stängdes av kl.22 varje kväll,så man fick läsa i skenet av fotogenlampa eller ljus.
Sista gången jag var där 1984,fick jag en ordentlig luftrörskatarr med feber (för mycket festande kanske),men fotsatte envist att bada och sola.
Ägarinnan tröttnade nog på min hosta, för en dag gav hon mig en mugg med varm getmjölk och honung.Kan inte påstå att det var gott,men kanske hjälpte det en smula.
Svara med citat
  #7  
Gammal 2010-07-01, 12:15
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Dag 38. Ios. Manganari. Tris Klisies. Psathi. Paleokastro. Agios Theodoti.

Citat:
Ursprungligen postat av Masse Visa inlägg

Konkurrensen på önskelistan över ej besökta öar hårdnar.

Mats
Lika bra att ge upp, man hinner ändå inte med alla. Men ska jag vara ärlig så håller jag med maken lite grann när han säger att "alltför många holmar ser likadana ut"

Jag har 3-4 "önskeöar" kvar, sen håller jag mig till gamla favoriter....och en stor del av fastlandet ska utforskas under kommande vår/höstresor efter pensionen

Lissi
Svara med citat
  #8  
Gammal 2010-07-01, 13:09
Homeross avatar
Homeros Homeros är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2006
Ort: Stockholm
Inlägg: 464
Standard Sv: Dag 38. Ios. Manganari. Tris Klisies. Psathi. Paleokastro. Agios Theodoti.

Citat:
Ursprungligen postat av Lissi Visa inlägg

Jag har 3-4 "önskeöar" kvar, sen håller jag mig till gamla favoriter....
Lissi
Nu blev jag nyfiken på dina "önskeöar". -Är alltid lika intressant och höra vad andra har för öar på besöksönskelistan !
-För egen del så skiftar detta ofta, och jag vill nog helst besöka de flesta innan jag drar mig tillbaka med mina favoriter. Naxos är nog i topp här för min del, och till denna ö återkommer jag gärna innan jag besökt nya som jag inte varit på än !
/Homeros
Svara med citat
  #9  
Gammal 2010-07-01, 15:06
Maggan1 Maggan1 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2006
Ort: Helsingborg
Inlägg: 355
Standard Sv: Dag 38. Ios. Manganari. Tris Klisies. Psathi. Paleokastro. Agios Theodoti.

Citat:
Ursprungligen postat av Lissi Visa inlägg
"alltför många holmar ser likadana ut"

Lissi

...den kommentaren känner jag igen och det kanske ligger lite sanning i det fast det skulle jag inte erkänna just nu

//Maggan - som har Skiathos & Skopelos som mål 2011
Svara med citat
  #10  
Gammal 2010-07-01, 16:22
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 310
Standard Sv: Dag 38. Ios. Manganari. Tris Klisies. Psathi. Paleokastro. Agios Theodoti.

Citat:
Ursprungligen postat av Lissi Visa inlägg
Men ska jag vara ärlig så håller jag med maken lite grann när han säger att "alltför många holmar ser likadana ut"
Och jag tycker att varje ö är ett nytt land.
Svara med citat
  #11  
Gammal 2010-07-01, 16:37
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 8 008
Standard Sv: Dag 38. Ios. Manganari. Tris Klisies. Psathi. Paleokastro. Agios Theodoti.

Citat:
Ursprungligen postat av Kalimera Visa inlägg
Och jag tycker att varje ö är ett nytt land.
Så känner jag det också. Öarna är så olika ja ingen är den andre lik.

Eva
Svara med citat
  #12  
Gammal 2010-07-01, 17:35
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Dag 38. Ios. Manganari. Tris Klisies. Psathi. Paleokastro. Agios Theodoti.

Citat:
Ursprungligen postat av Kalimera Visa inlägg
Och jag tycker att varje ö är ett nytt land.
Jo till viss del kan jag hålla med men när man ska välja nya öar så blir det svårt när man läser guider och resebrev för många av de små öarna SER verkligen väldigt lika ut på bilder......sen när man väl ÄR där upptäcker man ju särdrag hos alla naturligtvis.

Lissi

Tillägg: Nu talar jag främst om öarna i Kykladerna

Senast redigerad av Lissi den 2010-07-01 klockan 17:36. Anledning: Tillägg
Svara med citat
  #13  
Gammal 2010-07-01, 17:42
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Dag 38. Ios. Manganari. Tris Klisies. Psathi. Paleokastro. Agios Theodoti.

Citat:
Ursprungligen postat av Homeros Visa inlägg
Nu blev jag nyfiken på dina "önskeöar". -Är alltid lika intressant och höra vad andra har för öar på besöksönskelistan !
i
/Homeros
Öar kvar för oss är Skyros, Kythera, Lesvos och Leros...även hela Evia, där har vi bara varit på södra delen....så kom ju Andros till förstås efter Jannes magiska fotoberättelse därifrån, men Andros är ju lätt att kombinera med Tinos, vilket vi ska försöka göra till påsk om allt klaffar. Som Du förstår är det knepigt att få in alla de andra på samma ö-luff

Lissi
Svara med citat
  #14  
Gammal 2010-07-02, 20:13
Maeta Maeta är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 51
Standard Sv: Dag 38. Ios. Manganari. Tris Klisies. Psathi. Paleokastro. Agios Theodoti.

Stort tack för bilderna, Janne. Den som heter "på väg till Paleokastro" har en dag i veckan (då det varit mycket övertid) fått pryda mitt skrivbord på datorn. Detta är för det mesta fullt med kalkylblad men då och då stänger jag ner allt för att få njuta en stund. Jag tycker den härliga värmen riktigt syns i den här bilden!

Nu har jag bara ett par arbetsdagar kvar innan det bär iväg för nästan tre veckor på luff mellan Samos och Kos. Inga stop bestämda ännu - allt är öppet. Härligt!

Maeta
Svara med citat
  #15  
Gammal 2010-07-03, 06:26
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 310
Standard Sv: Dag 38. Ios. Manganari. Tris Klisies. Psathi. Paleokastro. Agios Theodoti.

Citat:
Ursprungligen postat av Maeta Visa inlägg
Jag tycker den härliga värmen riktigt syns i den här bilden!
Det var varmt också, jag lovar. Vi orkade nätt och jämt gå upp till toppen, och då tar det bara 15 min att gå.

Citat:
Nu har jag bara ett par arbetsdagar kvar innan det bär iväg för nästan tre veckor på luff mellan Samos och Kos. Inga stop bestämda ännu - allt är öppet.
Låter härligt! Trevlig resa!
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 13:43.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT