Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Dodekaneserna > Kos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2007-05-01, 21:34
Janériks avatar
Janérik Janérik är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 2 086
Standard Boende i Mastihari

Som det ser ut ankommer vi sent 14 juni till Kos. Tanken är att vi ska vidare till Kalymnos men sista båten för dagen har redan gått.
Efter lite funderande har jag kommit till att det borde vara vettigt att bo i Mastihari, det är ju enklast att ta sej till Kalymnos därifrån.
Egentligen finns det två olika alternativ, en enkel natt billgt och sedan vidare eller att vi hittar något lite bättre och mysigt, kanske med en pool med barnpool och nära till stranden.
Finns det förslag på något sådant?

Mvh Janérik
Svara med citat
  #2  
Gammal 2007-05-03, 22:55
91ans avatar
91an 91an är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Ort: Asmundtorp
Inlägg: 48
Standard Sv: Boende i Mastihari

Hej Janérik
Jag borde väl kunna svara dej. Men tyvärr, vi bor alltid nere i Kefalos. Men där har du många mysiga ställen. Vi återvänder till denna ort varje år (Kefalos). Första gången var 1995, då fanns den med i det svenska utbudet. Numera är det inga svenskar som åker dit (förutom vi). Hittar du inget ställe i Mastihari, så kan du höra av dej. Jag har telefonnummer till ett par hotell i Kefalos (vänner till oss). Har de inte plats på sitt hotell så hjälper dom er säkert att hitta något boende på annat hotell eller dyligt.
Vi återvänder till Kos den 31 augusti och stannar i 3 veckor. Tyvärr blir det inte möjlighet att besöka Kos 2 gånger detta året (gjorde det förra året)
Det har blivit som ett andra hem, vi känner väldigt många bofasta greker i Kefalos och oftast blir vi hembjudna till någon av dem, eller så brukar de ta oss med ut på något annorlunda ställe som inte turister brukar komma till.
Dess utom är det mång engelskmän som återvänder till samma plats år efter år. Så även där har vi fått många vänner, som vi håller kontakten med via mail under vintern.
Mvh 91an
Svara med citat
  #3  
Gammal 2007-05-03, 22:58
Janériks avatar
Janérik Janérik är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 2 086
Standard Sv: Boende i Mastihari

Jag har faktiskt försökt hitta lite mera info om Kefalos men inte hittat mycket annat än det som du skrivit.
Hur långt är det från flygplatsen dit och hur långt är det till Mastihari?
Hur är utbudet på boende och mat?

Mvh Janérik
Svara med citat
  #4  
Gammal 2007-05-04, 08:08
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 329
Standard Sv: Boende i Mastihari

Citat:
Ursprungligen postat av Janérik Visa inlägg
Hur långt är det från flygplatsen dit och hur långt är det till Mastihari?Hur är utbudet på boende och mat?
Vet inte exakt hur långt det är till flygplatsen, kanske 10 km. Lägg till ungefär 5 km till Mastihari. I alla fall om man ska tro min karta. Håller med 91:an att Kefalos är en trevlig by. Fantastisk utsikt över Kamaribukten. Extra plus för närheten till en av Kos häftigaste stränder - Agios Theologos. Från Kamari går det båtar till Nisyros, men dit ska ni kanske inte.



Kamaribukten. Utsikt från Kastro i Kefalos.
Svara med citat
  #5  
Gammal 2007-05-06, 17:06
malou malou är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2006
Inlägg: 1 349
Standard Sv: Boende i Mastihari

Snakk med en taxisjåfør og si hva du ønsker av boende i Mastihari (pass på det siste slik at dere ikke havner et annet sted!). Sjåførene er flinke til å ordne bosted. Og Mastihari er jo et flott sted å være på mens man venter på å reise til Kalymnos, det aller beste - tenk hva dere kan glede dere til da! Dessuten - om dere tar en taxi til Mastihari, taxisjåførene på Kos kjører bra biler og mer og mer humant. Man risikerer altså ikke lenger livet for en slik transport.
Svara med citat
  #6  
Gammal 2007-05-06, 17:27
Monica Ps avatar
Monica P Monica P är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2007
Ort: Kalymnos, Grekland
Inlägg: 5 355
Standard Sv: Boende i Mastihari

Jag vet inte vilka hotell som är barnvänligast. Men taxigubbarna vet förstås, precis som Malou föreslår.
Däremot vet jag att man just öppnat ett vattenland,typ, nära Mastichari och att folk far dit härifrån för att roa sig.
Svara med citat
  #7  
Gammal 2007-05-06, 21:34
Janériks avatar
Janérik Janérik är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 2 086
Standard Sv: Boende i Mastihari

Det är bara så dumt då vi kommer sent på kvällen, det är svårt att se var man är och om man har blivit lurad av en taxichaffis.
Jaja, vi får väl se var vi hamnar i slutändan. Vattenlandet är då årminstone inte aktuellt för vår del, 1,5-åringar har knappast så mycket utbyte av det.

Mvh Janérik
Svara med citat
  #8  
Gammal 2007-05-06, 22:09
91ans avatar
91an 91an är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Ort: Asmundtorp
Inlägg: 48
Standard Sv: Boende i Mastihari

Jag har lagt ut lite bilder på min hemsida. Det är från vår senaste resa till Kefalos. Avståndet kan nog stämma, så som Janne skrev ca 1,5 mil.
http://480sweden.spaces.live.com/Per...c02_owner=1&am

Jag kunde lagt några bilder här också, men jag ser att det finns 158 bilder på min sajt, så jag vet inte vilken jag ska välja. Men det står er fritt att kolla på dessa bilder. Är det något ni undrar över, angående bilderna, så får ni höra av er.
Svara med citat
  #9  
Gammal 2007-05-18, 23:42
Janériks avatar
Janérik Janérik är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 2 086
Standard Sv: Boende i Mastihari

Oj, äntligen hann jag till detta, Kefalos ser ju alldeles förträffligt ut och det gör även hotellet. Jag får tänka vidare.

Mvh Janérik
Svara med citat
  #10  
Gammal 2007-05-20, 11:00
aris4s avatar
aris4 aris4 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: okt 2005
Ort: Örebro
Inlägg: 200
Standard Sv: Boende i Mastihari

Hej Janérik!!

Jag har bott i Mastichari i 2 år nu hos en god vän så jag bor privat. Däremot brukar jag gå till stranden varje dag och där ligger ett hotell som heter "Kyma" och det är de som har den strandbiten. De är från Australien/greker. Jag vet inte hur mycket de tar för hotellrum men tror inte att det är så mycket. Kan ta reda på det när jag kommer ner och sen maila dig. Jag åker ner den 1:a Juni. Det finns ju andra hotell där oxå i närheten så jag kan kolla åt er.
Kyma är ett litet hotell och ligger väldigt nära stranden som sagt och väldigt nära till båten till Kalymnos.

Vill du så kanske jag kan fixa så jag vet priserna snart. Min kompis brukar bada där och han är där redan nu.

MVH

Sanna
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 18:54.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT