Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Om Grekland > Musik

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2007-01-08, 19:36
karinafps avatar
karinafp karinafp är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Handen
Inlägg: 3 182
Standard ...och skivor köptes det i Aten...

...såklart!!! En salig blandning, av olika orsaker. Eller vad sägs om detta? (Ja, Dimitris, jag VET att det inte är många som får godkänt av dig, men det struntar jag i! )

Antonis Remos: Best of En ny samlingsbox innehållande 3 CD-skivor och ett fotoalbum. Ja, ja, de allra flesta hade jag redan, men inte remixarna på skiva 3, och inte heller versionen av San Anemos där han sjunger med Marinella. Men nu kunde ju Riitta helt sanningsenligt berätta för Antonis att jag faktiskt har alla album han har givit ut...

Stamatis Gonidis: Esena thelo mono. Många bra låtar här, jag gillar Gonidis.

Giannis Kotsiras: O dromos. Kostade bara 7,50, och det kunde han ju vara värd, den gode Giannis.

Giannis Kotsiras: Taxidia filia.
Hade jag inte alls tänkt köpa, men efter konserten blev det ett stort behov. Oj, vilka minnen man får!

Giorgos Lianos: Sti Mesi.
Främst för låten Mesa sti brohi som är så underbar...

Panos Kiamos: Monima eroteumenoi.
Den här var det faktiskt Erika (Skrikis) som hittade och rekommenderade. Mycket bra, modern pop.

Grigoris Mpithikotsis: Ta kinimatografika.
Härliga klassiker från gamla filmer. Många favoriter som jag nu får höra i originalversion med den store Grigoris.

Giannis Parios: Ta ntoueta tou erota.
Den här skivan hörde vi många gånger i somras när vi kördes runt Karpathos av vännen Vasilis. Parios sjunger duetter med olika partners, från Marinella till Antonis Remos... Härlig skiva och härliga minnen!

Giorgos Dalaras & Vasilis Papakonstantinou: Zontani ihografisi sto Attikon.
Oj, vilken skiva! Vilka röster!! Och den här versionen av Prin to telos får mig att rysa av ren vällust.

Oi mpalantes
och Oi mbalantes tis zois mas. Två samlingsalbum med välkända kärleksballader i originalversioner.

Kaiti Garmpi: Hristougenna me tin Kaiti. Bara för att det är så roligt att höra de välkända julsångerna sjungas på grekiska.

Karin
som ännu inte riktigt har landat i verkligheten
Svara med citat
  #2  
Gammal 2007-01-08, 19:52
lilles avatar
lille lille är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2005
Ort: Midt i Norge
Inlägg: 87
Standard Sv: ...och skivor köptes det i Aten...

Hei Karinafp! Har forstått det slik at du er glad i musikk...... . Er det bare gresk musikk eller ...er du like gal etter all slags musikk?

Lille ( som har en samboer som eier sikkert 4000 cd-plater)
Svara med citat
  #3  
Gammal 2007-01-08, 22:19
karinafps avatar
karinafp karinafp är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Handen
Inlägg: 3 182
Standard Sv: ...och skivor köptes det i Aten...

Citat:
Ursprungligen postat av lille
..... . Er det bare gresk musikk eller ...er du like gal etter all slags musikk?
Jag är precis lika tokig i all slags musik. Allt från opera till hårdrock finns i min skivsamling.

Karin
Svara med citat
  #4  
Gammal 2007-01-10, 07:59
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 276
Standard Sv: ...och skivor köptes det i Aten...

Vilka härliga inköp! Jag blir så avundsjuk på dig! Har inte köpt så mycket de senaste åren. Skulle verkligen behöva köpa på mig igen. Kul att du köpte en CD med gamla filmklassiker. Jag har själv två samlingar med gammal filmmusik, spelar de mest av alla. Ibland låter det smörigt som tusan, ibland lite "barnsligt". Men ack så bra!

Tack för tips Karin!
Svara med citat
  #5  
Gammal 2007-01-10, 13:05
Alex89s avatar
Alex89 Alex89 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2005
Ort: Bollnäs (Tillräckligt-långt-upp)
Inlägg: 181
Standard Sv: ...och skivor köptes det i Aten...

Panos Kiamos is the king!
Svara med citat
  #6  
Gammal 2007-01-10, 18:59
Riittas avatar
Riitta Riitta är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Ort: Uddevalla
Inlägg: 5 610
Standard Sv: ...och skivor köptes det i Aten...

Den här gången trodde jag att det kanske bara skulle bli ett par skivor
När vi tog oss till Hondos Centers skivavdelning kände jag mig ovanligt lugn och sansad för att vara i en Grekisk skivaffär
Tittade mig omkring och hittade med en gång två skivor som jag ville ha.
Den första var :
STRATOS DIONISIOU: Live in America
Eftersom jag har lyssnat så mycket på sönerna på sista tiden så ville jag veta hur pappan låter
Har lyssnat på skivan och han låter bra. Tycker att sonen Aggelos har liknande röst.
Men bästa rösten i den familjen tycker jag att sonen Stelios har,så den andra skivan jag köpte där var en med STELIOS DIONISIOU. Har inte hunnit och lyssna på den ännu.
När vi sedan nästa dag åkte till Pireus så hittade vi förstår billiga skivor där också Kommer inte ihåg riktigt just vilken av skivorna jag köpte där

När vi kom in på Metropolis skivaffär i Aten igen,kände jag hur stressen gjorde sig påmint Då var det som vanligt igen,man ville ha allt
Köpte en gammal KAZANTZIDIS skiva billigt,bara för att höra hur han låter,efter att har läst om honom på Kalimera
Och kan lova att han låter bra och sjunger härlig musik
Sedan blev det en skiva med MELINA ASLANIDOU. Inte hört ännu.
GLIKERIAS senaste.Jättebra
KOTSIRAS senaste Så bra som han är live så kan en skiva aldrig bli
Sedan gjorde jag ett DVD fynd också. Det var en med VALANTIS som jag inte känner till så bra,men han är Mias favorit. Det stod 5.90 euro på prislappen och det kan ju inte stämma tyckte jag och köpte den för det priset Sedan såg jag samma DVD på flygplatsen för 15 euro.
Köpte en Sharbel skiva till Mia också

Nu måste jag köpa en ny hylla till alla skivorna också,vet inte snart vart jag skall ha alla

Riitta
Svara med citat
  #7  
Gammal 2007-01-10, 20:41
Ivis avatar
Ivi Ivi är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Luleå
Inlägg: 1 036
Standard Sv: ...och skivor köptes det i Aten...

Citat:
Ursprungligen postat av Riitta Visa inlägg
Köpte en gammal KAZANTZIDIS skiva billigt,bara för att höra hur han låter,efter att har läst om honom på Kalimera
Och kan lova att han låter bra och sjunger härlig musik
Riitta
Då så! Litar helt och fullt på ditt omdöme, Riitta...du gillar ju Kotsiras också
Kazantzidis blir ett utav köpen under vårens resa Kan lyssna på hans "Dio portes..." hur ofta som helst. Mitropanos (med härlig publik) sjunger låten fint också på "Zeimbekiko"-skivan.

Ivi

Senast redigerad av Ivi den 2007-01-10 klockan 20:45.
Svara med citat
  #8  
Gammal 2007-01-10, 21:00
Riittas avatar
Riitta Riitta är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Ort: Uddevalla
Inlägg: 5 610
Standard Sv: ...och skivor köptes det i Aten...

Spelar hans skiva just nu Tror nästan att den här skivan var det bästa jag köpte och billigast Ca 9 euro

Riitta
Svara med citat
  #9  
Gammal 2007-01-10, 21:06
Ivis avatar
Ivi Ivi är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Luleå
Inlägg: 1 036
Standard Sv: ...och skivor köptes det i Aten...

Kommer nog att kontakta dig via Inboxen ang skivan under någon av de närmaste dagarna. Så håll ett öga på "privata meddelanden"!

Ivi
Svara med citat
  #10  
Gammal 2007-01-12, 23:23
karis avatar
kari kari är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 5 540
Standard Sv: ...och skivor köptes det i Aten...

Citat:
Ursprungligen postat av Riitta Visa inlägg
Den här gången trodde jag att det kanske bara skulle bli ett par skivor
Nu måste jag köpa en ny hylla till alla skivorna också,vet inte snart vart jag skall ha alla Riitta
Åh så mye deilig musikk du har kjøpt, Riitta
Jeg bestemmer meg og for å trappe litt ned, har jo etterhvert så mye musikk jeg er glad i og gjerne vil spille, men det er ikke lett
- før jeg vet ordet av det står jeg med 4-5 cd'er jeg bare MÅ ha , og enda har jeg da med "tungt hjerte" lagt tilbake minst like mange hos Metropolis på flyplassen.
Kanskje løsningen er å komme til flyplassen så sent at jeg ikke rekker å gå til Metropolis
- i alle fall , for å få litt orden i, og oversikt over, de greske musikkskattene mine, måtte jeg investere i nye hyller nå til jul
- og sannelig har jeg fått plass til noen flere og ..... Kari
i
Svara med citat
  #11  
Gammal 2007-01-12, 23:29
Riittas avatar
Riitta Riitta är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Ort: Uddevalla
Inlägg: 5 610
Standard Sv: ...och skivor köptes det i Aten...

Känner igen hur det är och lägga tillbaks skivor med tungt hjärta .Tänk så nöjd jag var före Kalimeratiden när jag hade kanske tio band och lyssna på (Kanske 7 med Parios ) Nu har man hur mycket som helst och kan inte låta bli och köpa mer Man har klart blivit beroende

Riitta
Svara med citat
  #12  
Gammal 2007-01-12, 23:47
Mikke Mikke är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Lamberget-Kallsta.......
Inlägg: 2 198
Standard Sv: ...och skivor köptes det i Aten...

Nu måste jag köpa en ny hylla till alla skivorna också,vet inte snart vart jag skall ha alla

Riitta[/QUOTE]

Riitta....Du kan kopiera ner skivorna på datorn,som då komprimerar dom till mp3-filer(mkt mindre plats), samt koppla ihop den med stereon, eller koppla upp särskilda datorhögtalare.
Sen kan du låta datorn lira på, lista efter lista, alltefter behag.
Skivorna lägger du fint ner i flyttkartonger och bär ut i garaget, till vänster om båten vettu...
Mikke
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:07.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT