Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kykladerna > Santorini

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2015-09-13, 16:21
ciic ciic är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2015
Ort: Göteborg
Inlägg: 12
Standard Snabba Santorinitips?!

Okej, nu behöver jag lite tips från er. Anländer till santorini kl 22.10 imorgon kväll och flyger till Aten tidigt onsdag morgon. Vart bor jag och vad för jag? Jag vill under min enda dag där bada men även ha ett fint kort från ex Fira (ett klassiskt Santorini-kort). Det är mina enda krav. Boendet behöver inte vara fancy då jag inte tänkt spendera någon längre tid där. Väger lite mellan Fira och Perissa, vad tror ni?

Funderar också på hur det fungerar med utcheckning från boende. Kollar man på Booking så står det oftast utcheckning från t ex 07-12, om man vill checka ut innan dess då? Mitt flyg går nämligen 06.40 och jag planerar att vara på flygplatsen vid 05.

Och en sista fråga. Om det nu skulle blåsa upp ännu mer här i kykladerna imorgon så att båten inte går och jag kan åka till santorini först på tisdag kväll (anländer kl 22.10 även då), hur hade ni gjort med boende då jag åker mot flygplatsen kl 04.30? Känns isåfall ovärt att betala för bara några timmar (räknar dessutom med att båten är försenad) men samtidigt, vad gör man under de timmarna istället? Är flygplatsen öppen så man kan blunda någon timme på en bänk där?

Hälsningar från ett soligt, varmt och blåsigt Koufonissi
Svara med citat
  #2  
Gammal 2015-09-14, 19:59
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 327
Standard Sv: Snabba Santorinitips?!

Nu är det försent att svara, så jag är bara nyfiken på hur det gick.
Svara med citat
  #3  
Gammal 2015-09-16, 03:35
ciic ciic är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2015
Ort: Göteborg
Inlägg: 12
Standard Sv: Snabba Santorinitips?!

Båten gick, lilla Superjet, och jag dejtade toan större delen av den båtturen. Trodde inte jag blev sjusjök men joda! Bestämde mig för att bo i Perissa, dels pga nästan halva priset i boendekostnad samt närheten till havet. Vilken hit och vilken dag det blev! En liten tur till bageriet på morgonen för att äta frukost, förmiddag på stranden, en helt magisk eftermiddag i Fira och lite strosande i Perissa på kvällen. Nu sitter jag utanför hotellet och väntar på taxin hotellägaren skall ha bokat till mig. Mot Sverige!
Med facit i hand skulle jag velat ha fler dagar på Santorini, vilken underbart vacker ö, med hisnande vyer från calderan. Nu är det dags att åka hemåt och semestra lite på en av våra svenska öar istället. Det är inte Grekland men det är ganska fint ändå

/Ciic, kl 4.30 på morgonen
Svara med citat
  #4  
Gammal 2015-09-16, 14:42
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 327
Standard Sv: Snabba Santorinitips?!

Citat:
Ursprungligen postat av ciic Visa inlägg
Vilken hit och vilken dag det blev! En liten tur till bageriet på morgonen för att äta frukost, förmiddag på stranden, en helt magisk eftermiddag i Fira och lite strosande i Perissa på kvällen. Med facit i hand skulle jag velat ha fler dagar på Santorini, vilken underbart vacker ö, med hisnande vyer från calderan.
Synd att båtfärden blev som den blev, men desto roligare att Santorini blev så lyckat, även om du hade kort om tid. Jag blir så glad att du gillade ön, och vill återvända!


Citat:
Nu är det dags att åka hemåt och semestra lite på en av våra svenska öar istället. Det är inte Grekland men det är ganska fint ändå
Håller helt med dig.
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 06:50.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT