Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kreta > Chaniakusten

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2009-12-12, 17:18
Millies avatar
Millie Millie är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2005
Ort: Sala
Inlägg: 532
Standard Jaha, Kreta igen!

Nu är det klart att det blir Kreta igen, och Agia Marina till råga på allt! Jag som bara för några månader sa att nu har vi nog gjort Chania kusten. Ha ha vad man kan ha fel om sig själv!!! DEN tarmen drar iallafall. Har tittat på en massa olika alternativ men men, here we go again! 1 oktober bär det iväg och jag längtar som bara den!

/ Kerstin
Svara med citat
  #2  
Gammal 2009-12-12, 18:58
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2004
Inlägg: 8 500
Standard Sv: Jaha, Kreta igen!

Ja, hur många gånger har man inte tänkt "jaha, nu kan jag det här" - och sen är det kört igen

Grattis!
Svara med citat
  #3  
Gammal 2009-12-13, 11:02
litentuvas avatar
litentuva litentuva är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2008
Ort: Sthlm/järfälla
Inlägg: 1 795
Standard Sv: Jaha, Kreta igen!

Ja varför släppa ett vinnande koncept ?! Själv sitter jag och reserchar för fullt för att hitta billigast möjligt till Kreta, ingen sommar utan rethymno!
Svara med citat
  #4  
Gammal 2009-12-13, 11:03
Ivis avatar
Ivi Ivi är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Luleå
Inlägg: 1 036
Standard Sv: Jaha, Kreta igen!

Vi "sviker" Kreta i vår (resan går till Peloponnesos/Aten i april) men har en känsla av att på hösten söker jag febrilt efter de billigaste biljetterna till Kreta Utöver gamla favoriter (Chania i topp) har Mirtos i sydost fastnat både i hjärtat och på hornhinnan. Förstår exakt vad du menar!

Ivi
Svara med citat
  #5  
Gammal 2009-12-13, 11:15
Arnes avatar
Arne Arne är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 4 702
Standard Sv: Jaha, Kreta igen!

Vi ska nu fara ner till Kreta tidig vår. Den 3 April närmare bestämt, och vi stannar på ön fram till den 1 Maj. Det ska bli mycket spännande att få uppleva vårens blomsterprakt i kombination med snötäckta berg.

Det blir sydkusten mest hela tiden, undantagandes startdagar i Chania samt Rethymnobesök längs hemfärden.
Boende är bokat i Chania, Paleochora samt Chora Sfakion. Vi fiska nu efter boende vid Agia Galini, men det verkar vara helt igenbommat där just nu. Vi får i alla fall inga svar på epostförfrågningar.

Arne
Svara med citat
  #6  
Gammal 2009-12-14, 12:59
Snuttjulles avatar
Snuttjulle Snuttjulle är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2009
Ort: Järfälla
Inlägg: 16
Standard Sv: Jaha, Kreta igen!

Citat:
Ursprungligen postat av Millie Visa inlägg
Nu är det klart att det blir Kreta igen, och Agia Marina till råga på allt! Jag som bara för några månader sa att nu har vi nog gjort Chania kusten. Ha ha vad man kan ha fel om sig själv!!! DEN tarmen drar iallafall. Har tittat på en massa olika alternativ men men, here we go again! 1 oktober bär det iväg och jag längtar som bara den!

/ Kerstin
Ja du Millie, du är inte ensam om att våndas över att återvända till Kreta gång efter annan.
Vi har varit i Agii Apostoli tre år i rad och har äntligen lyckats hitta ett annat resmål som slita oss från att återvända i år också.
Sommaren 2010 har vi bokat Kefalonia och hotell Lassi efter mycken vånda, men fått kommentarer här på Forumet att det skall vara mycket trevligt.
Men sommaren 2011 så vete f_n om det inte blir Kreta igen
Svara med citat
  #7  
Gammal 2009-12-16, 10:27
KKs avatar
KK KK är inte uppkopplad
 
Reg.datum: dec 2008
Inlägg: 65
Standard Sv: Jaha, Kreta igen!

Vi besökte Cypern i okt varmt och mycket trevligt. Kommer absolut att åka dit igen. Trots allt måste det bli en Kreta resa först. Har bokat Iolida Star i Agia Marina till hösten.
MVH
KK


Blir tyvärr ingen vårresa.
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 12:16.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT