Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kykladerna > Paros & Antiparos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2005-05-10, 11:05
Birgitta Birgitta är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2005
Inlägg: 2
Standard Boende på Paros

Hej! Jag och min familj planerar att besöka Paros under vår andra luff i den grekiska ö-världen under slutet av juni. Jag skulle vilja ha tips på bra boende. Barnen är 6 och 8 år gamla. Vi vill ha det relativt lugnt, inte allt för livligt eller "turistigt". Ett rimligt pris för boendet ligger troligen mellan 40- 50 Euro.
Tacksam för tips!
Svara med citat
  #2  
Gammal 2005-05-10, 22:52
sahars avatar
sahar sahar är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 175
Standard Sv: Boende på Paros

Hej!

Inte långt från vårt hotell i Naoussa låg ett trevligt hotell som hette Contratos Beach. Detta hotell låg ca 1 kilometer från "centrum" och i närheten fanns supermarket och några få tavernor. Om jag inte minns fel hade hotellet en privat strand. Du kanske kan söka via google och se om du hittar lite mer info.
Våra medresenärer som bodde på Contratos beach var mycket nöjda.
MVH:sahar
Svara med citat
  #3  
Gammal 2005-05-16, 13:44
greece_forever greece_forever är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2005
Inlägg: 2
Standard Sv: Boende på Paros

Fick syn på ditt inlägg och vill bara tipsa om hotellet "Paros Bay hotel". Det är i och för sig 4 år sedan jag och min familj var där men jag hoppas det är sig likt. Supermysigt och jättetrevlig personal. Hotellet ligger strax utanför parikia och jag rekommenderar detta varmt.

Senast redigerad av Kalimera den 2005-05-16 klockan 17:31. Anledning: Otillåten länk
Svara med citat
  #4  
Gammal 2005-05-16, 16:30
Stinas avatar
Stina Stina är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 576
Standard Sv: Boende på Paros

Citat:
Ursprungligen postat av Birgitta
Hej! Jag och min familj planerar att besöka Paros under vår andra luff i den grekiska ö-världen under slutet av juni. Jag skulle vilja ha tips på bra boende. Barnen är 6 och 8 år gamla. Vi vill ha det relativt lugnt, inte allt för livligt eller "turistigt". Ett rimligt pris för boendet ligger troligen mellan 40- 50 Euro.
Tacksam för tips!
Jag rekommenderar gärna ett jättetrevligt boende i Naoussa som heter Sakis rooms.
Mycket trevligt värdpar och stället ligger på en lugn återvändsgata med en fantastisk utsikt!
Det är ca 300m till Naoussas torg.
Det finns både lägenheter och rum, alla har köksdel, TV, minibar och balkong med havsutsikt.
Sakis rooms ligger på höjden ovanför Piperi beach, upp till höger strax efter polisstationen.
Ägarna är som sagt mycket trevliga och hjälpsamma, de gör också mycket för Paros hemlösa djur(Paros Animal Welfare Society,
Jag bodde hos dem sommaren -02 och trivdes så bra.
Förresten, om ni vill ha bra info om vad som händer på Paros så köp tidningen Paros Life. Den kostar en euro och är på engelska.

Paros är en trevlig och mysig ö!
Mvh. Stina

Senast redigerad av Kalimera den 2005-05-16 klockan 17:31. Anledning: Otillåten länk
Svara med citat
  #5  
Gammal 2005-05-16, 17:56
Stinas avatar
Stina Stina är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 576
Standard Sv: Boende på Paros

Citat:
Ursprungligen postat av Stina
Jag rekommenderar gärna ett jättetrevligt boende i Naoussa som heter Sakis rooms.
Mycket trevligt värdpar och stället ligger på en lugn återvändsgata med en fantastisk utsikt!
Det är ca 300m till Naoussas torg.
Det finns både lägenheter och rum, alla har köksdel, TV, minibar och balkong med havsutsikt.
Sakis rooms ligger på höjden ovanför Piperi beach, upp till höger strax efter polisstationen.
Ägarna är som sagt mycket trevliga och hjälpsamma, de gör också mycket för Paros hemlösa djur(Paros Animal Welfare Society,
Jag bodde hos dem sommaren -02 och trivdes så bra.
Förresten, om ni vill ha bra info om vad som händer på Paros så köp tidningen Paros Life. Den kostar en euro och är på engelska.

Paros är en trevlig och mysig ö!
Mvh. Stina
Janne! Sorry för den otillåtna länken!
Jag trodde den var ok eftersom den gick till en organisation för hemlösa djur.

mvh. Stina
Svara med citat
  #6  
Gammal 2005-05-17, 14:12
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 327
Standard Sv: Boende på Paros

Citat:
organisation för hemlösa djur.
Det var inte därför jag tog bort den, hade det bara varit en sådan sajt hade den naturligtvis fått vara kvar.
Svara med citat
  #7  
Gammal 2005-05-20, 14:28
Sfinx Sfinx är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2005
Inlägg: 1
Standard Sv: Boende på Paros

Vill ni ha ett lugnt och trevligt ställe med lagom promenadavstånd till flera stränder kan jag rekomendera ett av det ställen som finns som annons här på Kalimera.
Krotiri Bay
Vi bodde där innan de började annonsera här och fann att det passade då oss perfekt.

Lycka till
Svara med citat
  #8  
Gammal 2005-05-20, 19:49
Nightfly Nightfly är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2005
Ort: Malmö
Inlägg: 67
Standard Sv: Boende på Paros

Jag kan varmt rekommendera Pension Violetta vid Livadiastranden i Parikia. Familjeägt och mycket trevligt ställe. Vi åt frukost på(!) stranden varje morgon på deras egen servering.

/Mattias
Svara med citat
  #9  
Gammal 2005-05-20, 20:28
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 8 008
Standard Sv: Boende på Paros

Naoussa överträffar Parikia många gånger om. Jag har bott på båda ställena och skulle definitivt inte välja Parikia med två små barn. Senia Rooms i Naoussa är mycket bra och familjen bor själv under sommaren i en lägenhet i huset med sina små barn. Dock har stället ingen pool och det är branta trappor upp från vägen och det kanske därför finns barnvänligare alternativ.

Många småbarnsfamiljer tar badbåt till stränderna och det verkade fungera bra. Senia har rum och lägenheter av varierad storlek och med bra standard.

Eva
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 16:23.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT