Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kykladerna

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2015-09-09, 10:28
miles miles är inte uppkopplad
 
Reg.datum: sep 2015
Inlägg: 15
Standard juni 2016

Hej!

Behöver massor med tips och råd, ny här och vi planerar båtluff i mitten av juni och tre veckor framåt.

Ni verkar vara proffs härinne!!

Vi tänkte flyga till Aten och sen färja till Naxos. Där tänkte vi stanna i femsex nätter och sen till koufonissi och sen Paros. Nu kommer kruxet.. Vi måste ta oss från Paros till Rhodos där vi ska möta upp vänner för sista veckan och sen flyga därifrån. .Funkar det? Hittar inga färjetider för sommaren 2016 än..

Vill gärna oxå ha tips på boende i kykladerna.. vi åker med tre barn, 4,8 och 11 år.

Snälla, hjälp!! Vi vill ju att det här ska bli så bra som möjligt ☺
Svara med citat
  #2  
Gammal 2015-09-09, 11:22
Thira Thira är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2013
Inlägg: 1 605
Standard Sv: juni 2016

Jag rekommenderar först och främst inrikesflyg från Naxos till Rhodos ifall ni vill spara tid. Så dyrt brukar det inte vara heller.

Det går annars en nattfärja från Santorini till Rhodos må, on och fr i år.
Om ni tar er dit från Naxos eller Paros (båda öarna har bra förbindelser till Santorini), så borde det funka. Skulle tro att den går även nästa år. Att ni inte hittar färjerutter för 2016 redan nu är inte så konstigt. De läggs oftast ut ett halvår (om ni har tur) till några/någon månader innan de börjar gå.

Om ni vill ha ett extra litet råd i all ödmjukhet?:Kanske är det klokt att välja bort en av de tre kykladiska öarna eftersom ni även ska spendera en del tid på Rhodos?

Då skulle jag i sådana fall föreslå att ni åker direkt till Koufonissi från Pireus och sen Naxos, därifrån till Santorini (kanske en natt i Fira som har en fantastiskt vacker utsikt?) för färjebyte till Rhodos. Men, som sagt, inrikesflyget blir min rekommendation i första hand.

(Har för mig att jag även sett en färja gå från Amorgos till Kos och Rhodos förut men hittar den inte nu. Amorgos ligger nära både Koufonissi och Naxos)

Senast redigerad av Thira den 2015-09-09 klockan 11:30. Anledning: Lär mig banne mig aldrig!!! att Fira stavas FIRA och inte Thira. Gör nu om och gör rätt ;)
Svara med citat
  #3  
Gammal 2015-09-10, 14:28
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 334
Standard Sv: juni 2016

Citat:
Ursprungligen postat av Thira Visa inlägg
Men, som sagt, inrikesflyget blir min rekommendation i första hand.
Jag tror inte att det går flyga från vare sig Paros eller Naxos till Rhodos.

Citat:
Har för mig att jag även sett en färja gå från Amorgos till Kos och Rhodos förut men hittar den inte nu.
Stämmer bra det, och det finns även båtförbindelse med Santorini.
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 11:38.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT