Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Off Topic > Mat & Dryck (ej grekisk)

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2005-02-26, 12:11
Arnes avatar
Arne Arne är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 4 702
Standard Ur minnet återkallat!!!

Har ur minnet återkallat alla de stunder när vi bevistat en Taverna/servering i övärlden där vi tacksamt och med vördnad lagt namnet på minnet!! Ett ställe att återvända till med andra ord!!!

Alltså, en Taverna/servering/ där mat/atmosfär/prisbild/utsikt/ etc etc varit av den digniteten att man densamma varmt till hjärtat lagt, samt mer än gärna vill återvända till. Och därtill till alla vännerna varmt rekommendera vill!!

Jag har en idé!!!! Tänk om vi här på Kalimeraforumet kunde få fram ett
"Guide Michelin" av Kalimerastuk!!!

Alltså; En kulinarisk guide där alla vi som av slump eller annat lyckats finna just den taverna/servering vi så gärna skulle önska att andra kalimeror kunde finna.
Namn på tavernan, vilken ö, enkel vägbeskrivning!! Lägg därtill några bilder från stället!!
En "Guide Kalimera" värd namnet!!

Vad säges??

Arne och Hustru Birgitta

"Som just nu skurit det färska renköttet i bitar samt lagt detsamma i tioprocentig saltlag över natten inför morgondagens upphängning i torkburen.
Svara med citat
  #2  
Gammal 2005-02-26, 13:58
Janets avatar
Janet Janet är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Stockholm
Inlägg: 731
Standard Sv: Ur minnet återkallat!!!

Jag tycker det låter som en utmärkt idé!
En kort beskrivning av tavernan; läge/mysfaktor/godast smakade rätt... osv.
Svara med citat
  #3  
Gammal 2005-03-07, 23:06
Annlotta Annlotta är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 136
Standard Sv: Ur minnet återkallat!!!

Hittade din fantastiska idé nu och jag tycker den är lysande. Förmodar att vi på det sättet kan hitta några av de "udda" ställena, men även de som har mat utöver det vanliga.

Jag återkommer med fler föslag, men direkt ur minnet minns jag den lilla tavernan vid hamnen i Kini stad på Syros. Det var tavernan näst längst bort från busshållplatsen och de hade fantastisk mat. Bland annat åt vi en fiskgryta och en spenatsallad, tror jag, som smakade himmelskt.
Då, förra året, hade vi tänkt åka till Kalymnos just för den goda matens skull, men förbindelserna spelade oss ett spratt. Det visade sig att maten på Syros var lika fantastisk god som på Kalymnos. Vi kommer att återvänder dit i sommar!!!
Annlotta
Svara med citat
  #4  
Gammal 2005-03-13, 22:23
Chriss avatar
Chris Chris är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Stockholm/Vasastan
Inlägg: 182
Standard Sv: Ur minnet återkallat!!!

Guide Kalimera, låter förträffligt. Ska notera och ta fram smaklökarna under kommande resa.

Tack för tips om taverna i Kini, för jag ska dit om 65 dagar.

Chris
Svara med citat
  #5  
Gammal 2005-03-14, 17:36
Arnes avatar
Arne Arne är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 4 702
Standard Det är lugnt!!!

Alldeles uppenbart komma vi att sammanträffa på Syros/Kini i vår. Vi anlända till Syros/Kini den 19 Maj som inledning på vår vårresa omfattande fyra veckor drygt. Vi skola dig guida på Syros och Kini!! Hustruns mobilnummer komma strax i din inbox.

Vi avse taga oss härbärge hos vår vän på Argo Studios i Kini.

Förmenas stanna cirka fem dygn innan vi far vidare till Naxos.

Nu till Tavernaguiden... I samråd med Janne/Kalimera har jag noterat att en dylik guide på Kalimeraforumet skulle ta orimligt stor plats samt vara svår att administrera. Jag kommer i stället att här hemma snickra ihop sagda guide i Pdf-format. Så kunna de vilka vilja ett exemplar hava fritt beställa guiden via email. Så smidigt!! Med bilder, vägbeskrivning etc etc... Mer om detta framöver.

Arne och Hustru Birgitta
Svara med citat
  #6  
Gammal 2005-03-15, 22:52
Chriss avatar
Chris Chris är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Stockholm/Vasastan
Inlägg: 182
Standard Sv: Det är lugnt!!!

Hej Arne och Birgitta,

Hade inte läst ovanstående då jag mailade svar till er. Jag trodde någon annan skulle ha mobilnumret ... Ha ha

Ska bli kul att träffas, och då utvecka Guide Kalimera på plats så att säga.

Chris
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 07:04.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT