Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Dodekaneserna > Karpathos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #81  
Gammal 2018-05-03, 06:54
Kajjas avatar
Kajja Kajja är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2015
Ort: Jönköping
Inlägg: 3 739
Standard Sv: Rhodos/Karpathos mars 2018

Hej Mikke o tack för dina rapporter!
Ser fram emot nästa kapitel🌞
/ Kajja
Svara med citat
  #82  
Gammal 2018-05-03, 11:27
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 319
Standard Sv: Rhodos/Karpathos mars 2018

Stort tack från mig också Mikke!

Nu får du sjösätta båten och vila upp dig hemma i den svenska sommaren.

Jag antar att det bli en tripp tillbaka i höst?
Svara med citat
  #83  
Gammal 2018-05-05, 11:04
Netwolfs avatar
Netwolf Netwolf är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 11 676
Standard Sv: Rhodos/Karpathos mars 2018

Tack för rapporterna, Mikke! Trevlig resa hemåt

/Netwolf
Svara med citat
  #84  
Gammal 2018-05-05, 17:22
seaside seaside är inte uppkopplad
 
Reg.datum: sep 2005
Ort: Varberg
Inlägg: 444
Standard Sv: Rhodos/Karpathos mars 2018

Tackar, mycket underhållande.
Seaside
Svara med citat
  #85  
Gammal 2018-05-07, 12:30
Mikke Mikke är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Lamberget-Kallsta.......
Inlägg: 2 198
Standard Sv: Rhodos/Karpathos mars 2018

Lamberget,Karlstad
mån 7 maj
Hej alla!!
Hemresan gick fint, jag packade och snyggade till rummet för Maria, som städar på Mango. Slantat hade jag gjort tidigare, så Peter och jag knallade iväg ganska tidigt och tog en sväng runt och sa hej då till några.Varmt och soligt, men vi höll oss i skuggan fram till bussgatan. Där var det rätt mkt folk, så vi fick vänta en halvtimme. Under den tiden språkade vi förstås med diverse människor, bl.a träffade vi några yngre ryskor, som hade varit ute och seglat en vecka, och nu skulle hem till Moskva. Peter vinkade av mej och ryskan Olga och jag försökte snacka så gott det gick under bussfärden. Väl ute på flygplatsen höll dom på att renovera delar av den nya hallen,så jag höll mej undan och läste litegrann, tills det var dags att checka in. Denna gång var det lätt, för min väska vägde bara 14.6 kg. Sen fick man knalla bort till gamla hallen för att komma upp på första våningen för att checka in handbagaget.Sen bort till affären och leta reda på de salta pastillerna, ni vet....i dom rätt stora burkarna. Hittade två med hjälp av en go tant som jobbade där, och hon fick t.o.m fram en 007 aftershave oxo....
Väl inne i planet fick jag trevligt sällskap av två damer fr Stockholm, så vi satt och surrade hela vägen till Sverige, och jag lovade skicka en av dom lagerblad. Vi var lite försenade, men jag hade redan fixat biljett på Nettbuss kl 00.15, så det var bara att byta ut sommardressen till mera sverigebetonad... Bussen till Karlstad var nästan ny, och vi var inte många ombord heller, så strax före halv fem landade vi i Karlstad, där kompisen Per hade lånat sin grannes bil och stod och väntade.....Denna gång hade jag med TVÅ nycklar, så jag tog mej in utan problem, efter att ha gett Per lite grejer.....
Kändes en aning ovant att sova i egen säng, men skönt att va hemma. Sov några timmar, så vid tiotiden drog jag ner till ett av husen jag håller lite koll på, och sopade smågrus i några timmar, sen vattnade jag snipan Hedvig, där vattnet bara dröp igenom til en början. Underbart väder var det också, så jag hann med en hel del igår.....Nu ska jag ut igen och sätta på de två sista sommardäcken, för jag kroknade framåt nie igår.....
Peter kom hem ok, fast hans plan var försenat nån timme, han flög med Ryan Air till Nyköping, där han hade sin bil. När jag ringde honom idag så var han ute och åkte motorcykel och vädret i Stockholm var också finfint....
Nu får jag sätta punkt denna gång, och tack alla som läst och kommenterat, sommarn går ju fort, så snart blir det väl dags att börja kika efter biljett ner till Grekland igen....
Mvh,
Mikke
Svara med citat
  #86  
Gammal 2018-05-07, 18:33
marilene marilene är inte uppkopplad
 
Reg.datum: sep 2012
Ort: Lund
Inlägg: 350
Standard Sv: Rhodos/Karpathos mars 2018

Tack Micke för alla dina rapporter. Jag ser fram mot dina nya äventyr.

Marilene
Svara med citat
  #87  
Gammal 2018-05-07, 18:38
Masses avatar
Masse Masse är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2008
Ort: Kristianstad
Inlägg: 5 302
Standard Sv: Rhodos/Karpathos mars 2018

Citat:
Ursprungligen postat av Mikke Visa inlägg
Denna gång hade jag med TVÅ nycklar, så jag tog mej in utan problem, efter att ha gett Per lite grejer.....
Ha ha ha! Du är inte bara en arbetsam man, utan också en mycket läraktig sådan! Skönt att du slapp att vara uteliggare!

Ha det gott Mikke!

Masse
Svara med citat
  #88  
Gammal 2018-05-07, 21:11
nickelena nickelena är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2009
Ort: Lysvik
Inlägg: 893
Standard Sv: Rhodos/Karpathos mars 2018

Tack för denna gång!
Å välkommen hem till Ack Värmeland du sköna...
Lena
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 11:01.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT