Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Resa till Grekland

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2010-01-03, 09:21
Beas avatar
Bea Bea är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 560
Standard Äntligen 2010!

Igår beställde jag fyra e-guider: Kalymnos, Karpatos, Tilos och Kefalonia. Kan tyckas lite utspritt, men allt i jakten på den perfekta rutten... Vi börjar på Ikaria den 12 juni och har "kvar" Lipsi från 2009. Och därifrån ganska nära till Kalymnos, och Tilos har vi ju haft med i diskussionen så många gånger....

Astypalea hade varit en guide att önska, för dit ska vi också! Hoppas jag. Och kanske blir det äntligen Tinos igen, där jag var en vecka 1990, på väg mot fastlandet... Hemresan till Sverige sker via Italien, därav Kefalonia. Men Itaka verkar ju också fint. Vi har "obegränsat" med tid denna gång. Känns underbart!

Kartan framme. Planeringen kan börja! Några förslag?

Bea, som börjar jobba imorgon.
Svara med citat
  #2  
Gammal 2010-01-03, 13:59
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 391
Standard Sv: Äntligen 2010!

Citat:
Ursprungligen postat av Bea Visa inlägg
Hemresan till Sverige sker via Italien, därav Kefalonia. Men Itaka verkar ju också fint.
Jag tycker absolut att ni ska åka till Ithaka. Jag känner inte till någon som inte har älskat den ön. Visserligen är det inte många jag känner som har varit där, men ändå. Jag och Camilla blev störtkära i Ithaka så fort vi klev av båten!

Lord Byron skrev så här när han var på Ithaka: If this island belonged to me I would bury all my books here and never go away.
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 15:37.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT