Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Resa till Grekland

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2009-11-28, 14:56
FrazzeTiger2s avatar
FrazzeTiger2 FrazzeTiger2 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Stockholm
Inlägg: 95
Standard Thassos eller Zakynthos??

Hej!

Jag och min syster tänker åka till Grekland i början av september 2010. Vilken av öarna Thassos och Zakynthos tycks att vi ska välja?? Vi är 2 stycken som vill sola, bada, äta god mat och dricka gott vin och bara njuta. En och annan bar får gärna finnas.

Jag va t.ex. på Kefalonia i år och diggade den ön skarpt. Vill säga att jag älskar klart vatten och fina stränder.

// Annette
Svara med citat
  #2  
Gammal 2009-11-28, 15:39
Panakakiss avatar
Panakakis Panakakis är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Ort: Arboga/Argostoli
Inlägg: 2 609
Standard Sv: Thassos eller Zakynthos??

Hej Annette! Zakynthos påminer mycket om Kefalonia med fina stränder och klart vatten. Sola bada och äta god mat kan du göra på många Grekiska öar. På orterna Argassi och Laganas kan det vara rätt livligt under främst kvälls och nattetid. Så då är rekomendationen att välja någon annan ort på ön som t.ex. Alikes på norrasidan av Zakynthos. En annan ö som jag rekomenderar är Karpathos som jag tror skulle passa er.
PANAKAKIS
Svara med citat
  #3  
Gammal 2009-11-28, 19:31
C@nnys avatar
C@nny C@nny är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2008
Ort: Mälardalen
Inlägg: 2 710
Standard Sv: Thassos eller Zakynthos??

Hej Anette!
Av Zante eller Thassos skulle jag definitivt välja Thassos! Jag är verkligen vän av de Joniska öarna och har spenderat mest tid där, men Zante är en ungdoms-ö. (Jmfr med Kefalonia som är mer familje-ö, citerat från en infödd Kefaloniabo). - Iofs ska ju ni resa i september, och då är väl det värsta röjet överspelat. Jag hörde av en som jobbat många år i Laganas att snittåldern under högsäsong var extremt låg.
Thassos är en kanonfin ö med många underbara stränder och fint vatten. Det enda som störde oss när vi var där (i juli månad) var att det var extremt mycket mygg. Men det kanske inte är så farligt i september?
Hälsar C@nny
Svara med citat
  #4  
Gammal 2009-12-09, 16:31
FrazzeTiger2s avatar
FrazzeTiger2 FrazzeTiger2 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Stockholm
Inlägg: 95
Standard Sv: Thassos eller Zakynthos??

Tack för så snabba svar. Det blir nog "Zante" om inte Karpathos. Ska kolla närmare på Karpathos. Thassos har tyvärr sina mygg även i september och jag tål inte grekiska mygg :-(. Vilken ö det än blir så borde det bli toppen, jag menar det är ju Grekland vi talar om! :-)

// Annette, glad tionde plats vinnare i "Mitt Grekland" ;-)
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 07:25.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT