Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Egeiska öarna & Sporaderna > Thassos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2011-02-05, 18:40
Nossnahojs avatar
Nossnahoj Nossnahoj är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2010
Ort: Avesta
Inlägg: 30
Standard Aliston borta!!!

Vi har en resa till Thassos bokad den 1 juni, ska bo på Aliston. MEN nu när jag gick in på Apollos hemsida så finns inte hotellet längre!!! Jag har varit lite fundersam ett tag för det har stått "ingen prisuppgift" när man gått in och sökt på hotellet den senaste veckan. Skrev ett mail till Apollo men de har så mkt med Egyptenresorna just nu så svar dröjer. Min bokning finns kvar på "min bokning" men när jag klickar på hotellets namn så står det att sidan finns ej!
Vad händer nu då? Nån som varit med om nåt liknande? Det är ju ett tag kvar men man vill ju gärna veta.
/Lotta
Svara med citat
  #2  
Gammal 2011-02-06, 19:55
ErOgs avatar
ErOg ErOg är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2007
Ort: Uppsala
Inlägg: 596
Standard Sv: Aliston borta!!!

Tja, för några år sen när vi skulle till Thassos blev vår resa avbokad av resebyrån 1:a april, via mail (och jag tror det var en fredagkväll...). Det visade sig att det var för få som bokat och att de då tagit bort hotellet ur sortimentet vid ett viss förutbestämt datum. Dock verkar det för tidigt att göra det nu? Kanske de förlorat kontraktet, eller att hotellet helt enkelt bytt namn? Eller ägare? Nåja, det löser sig nog, och det är ju gott om tid att boka nått annat...
Svara med citat
  #3  
Gammal 2011-02-07, 08:45
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Aliston borta!!!

När vi skulle till Nea Marmaras på Sithoniahalvön med Apollo på 90-talet så ändrade Apollo vår bokning och uppgraderade oss till bättre hotell utan kostnad då de bara hade oss som bokade på det första hotellet. Detta hotell skulle då "utgå" och vi blev flyttade. Fast detta var ju mycket närmre vår resas avgång. Vi bodde sedan kanonbra!
Jag tror inte att ni ska vara oroliga, ni får säkert besked och annat hotell. Har Du kollat om avgången finns kvar med andra hotell?? I så fall är det nog bara något med hotellet.

Lissi
Svara med citat
  #4  
Gammal 2011-02-07, 18:04
Nossnahojs avatar
Nossnahoj Nossnahoj är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2010
Ort: Avesta
Inlägg: 30
Standard Sv: Aliston borta!!!

Ja avgången finns kvar och det finns flera hotell lediga så då är det väl bara att vänta och hoppas på uppgradering. Nä skämt å sido, man vill ju gärna att resan blir av när man tänkt pga att man fixat semester då. Det är väl bara att ha is i magen och vänta på besked, det är ju trots allt drygt tre månader kvar.

Lotta
Svara med citat
  #5  
Gammal 2011-02-08, 08:23
Mumsan Mumsan är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2008
Inlägg: 62
Standard Sv: Aliston borta!!!

För ett par år sedan hade vi bokat Karpathos och skulle i 3 veckor bo mitt i staden. Det kom ett meddelande från Apollo att de bokat om oss till ett hotell utanför staden. Uppgradering kallade de detta för det nya hotellet - Ladis - hade pool. Anledningen var att man ändrade avresedag så att vi skulle få 2 dagar till och därav ombokningen. Varför skulle vi inte få bo kvar i 23 dagar på det hotell vi bokat? De kunde de inte svara på.
Vi stod dock på oss och efter flera telefonsamtal kunde vi dock bo på Fani under vår semester. Om vi velat ha pool hade vi bokat detta från början. Under vår semester tittade vi på Ladis och det var inte ett hotell som skulle ha passat oss. Det var verkligen illa skött av Apollo.
Svara med citat
  #6  
Gammal 2011-03-01, 18:52
Cinderella Cinderella är inte uppkopplad
 
Reg.datum: dec 2008
Inlägg: 35
Standard Sv: Aliston borta!!!

Nossnahoj, hur har det gått med Aliston? Har hotellet kommit tillbaka eller har du blivit erbjuden något annat hotell?
Svara med citat
  #7  
Gammal 2011-03-01, 19:34
Nossnahojs avatar
Nossnahoj Nossnahoj är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2010
Ort: Avesta
Inlägg: 30
Standard Sv: Aliston borta!!!

Hej Cinderella!
Jag mailade Apollo och fick svar att Aliston finns inte med i deras utbud längre och att vi inom kort kommer att bli erbjudna ett annat hotell. Det är väl bara att vänta men det har ju gått så lång tid nu så man tycker ju att de borde höra av sig. De har väl haft fullt upp med ombokningar av bl a egyptenresor. / Lotta
Svara med citat
  #8  
Gammal 2011-03-03, 11:44
Mumsan Mumsan är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2008
Inlägg: 62
Standard Sv: Aliston borta!!!

Det löser sig säkert för er men var tuffa i de "förhandlingar" som kan uppkomma pga. var de vill placera er. Kolla noga vilket hotell och läge och ge er inte så lätt. Det gjorde inte vi utan vi fick som vi ville trots att det tog många telefonsamtal och någon dag innan vi fick vårt besked. Det gäller att var bestämd och ha skinn på näsan för annars gör de som de vill.
Svara med citat
  #9  
Gammal 2011-03-03, 13:08
ÅsaL ÅsaL är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 3
Standard Sv: Aliston borta!!!

Hej
Vi har också en bokad resa med Apollo till Thassos och hotel Aliston med avresa den 22/6. När jag ringde Apollo igår så sa dom att vi kunde räkna med att bo kvar trots att hotellet inte längre fanns kvar i deras utbud. Jag sa att det kunde vi tänka oss att göra om vi bara fick reda på varför det var borttaget. De lovade att återkomma med besked om det, har du fått svar varför?
Hälsningar Åsa
Svara med citat
  #10  
Gammal 2011-03-03, 13:50
Mysans avatar
Mysan Mysan är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2006
Ort: Växjö
Inlägg: 322
Standard Sv: Aliston borta!!!

Ang hotellet så kan en anledning vara att Apollo inte erbjöd hotellägaren tillräckligt betalt. Så ägaren inte vill skriva nytt kontrakt. Har de kontrakt med typ Apollo så får de aldrig hyra ut till andra. Inte ens en städskrubb.Men att i får bo kvar o Apollo betalar för enbart er vistelse där är kanske inte omöjligt.

Obs, detta är bara vad jag tror, inte vad jag med säkerhet vet.
Svara med citat
  #11  
Gammal 2011-03-03, 20:48
Nossnahojs avatar
Nossnahoj Nossnahoj är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2010
Ort: Avesta
Inlägg: 30
Standard Sv: Aliston borta!!!

Hej ÅsaL!
Nej vi har inte hört nåt alls bara svaret på mailet som löd så här:

[LEFT]Aliston har utgått ur vårt program och just nu letas alternativ till redan inbokade gäster. Ni kommer att bli kontaktade av vår trafikavdelning inom
kort.

Det fick jag den 10 februari.
Jag återkommer i den här tråden om jag får nåt nytt besked.
/Lotta

[/LEFT]
Svara med citat
  #12  
Gammal 2011-03-17, 17:39
ÅsaL ÅsaL är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 3
Standard Sv: Aliston borta!!!

Studios Kastro blev det alternativ som vi ombokades till, någon som vet något om det lägenhetshotellet?
Svara med citat
  #13  
Gammal 2011-03-18, 14:36
Nossnahojs avatar
Nossnahoj Nossnahoj är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2010
Ort: Avesta
Inlägg: 30
Standard Sv: Aliston borta!!!

Vi hamnade också på Kastros, ser helt ok ut på bilderna tycker jag. Fick ju dessutom 500 kr i rabatt/person så man får väl vara nöjd antar jag. Har ju bara sett Aliston på bild också så man får väl jämföra så, men är det någon som bott på Kastros studios eller vet något om det så hör gärna av dej. /Lotta
Svara med citat
  #14  
Gammal 2011-03-18, 16:22
Kikhs avatar
Kikh Kikh är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2006
Ort: Kalithea, Chania
Inlägg: 1 371
Standard Sv: Aliston borta!!!

Citat:
Ursprungligen postat av Nossnahoj Visa inlägg
Vi har en resa till Thassos bokad...Min bokning finns kvar på "min bokning" men när jag klickar på hotellets namn så står det att sidan finns ej!...Vad händer nu då? Nån som varit med om nåt liknande? Det är ju ett tag kvar men man vill ju gärna veta. /Lotta

Jaaa, för snart exakt 20 år sen skulle jag till Ibiza men hamnade på Kreta - Och ni vet ju hur det gick sen

//Kikh
Svara med citat
  #15  
Gammal 2011-06-12, 12:37
Nossnahojs avatar
Nossnahoj Nossnahoj är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2010
Ort: Avesta
Inlägg: 30
Standard Sv: Aliston borta!!!

Vi fick en underbar semester på Thassos! Hotellet vi fick i stället för Aliston, Kastro studios eller The Castle, var helt ok. När vi klev av bussen möttes vi av ägarinnan som heter Katerina och fick mig att tänka på Meryl Streep i Mamma Mia filmen. Sprudlande med långt blondt ostyrigt hår! De var supertrevliga både hon och hennes man.
Vi letade upp hotell Aliston men det var stängt och skylten nedtagen, den stod lutad mot väggen, konkurs kanske?? Alistons läge var bättre, närmare till strand och tavernor men vi har inga problem med att gå en bit och dessutom så hade vi bil och åkte iväg till andra stränder och badade några dagar så vi är nöjda med alternativet. Kommer säkert att besöka ön flera gånger.
/Lotta
Svara med citat
  #16  
Gammal 2011-06-12, 17:40
gunsan52 gunsan52 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2009
Inlägg: 60
Standard Sv: Aliston borta!!!

Har kollat lite på Thassos som verkar mysigt, vad hade ni för väder nu när ni var där? Kom hem igår från Skopelos/Alonissos - men vill se något nytt nästa Greklandsresa. Vi brukar åka maj/juni.
Svara med citat
  #17  
Gammal 2011-06-12, 18:21
Nossnahojs avatar
Nossnahoj Nossnahoj är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2010
Ort: Avesta
Inlägg: 30
Standard Sv: Aliston borta!!!

Vi kom hem i onsdags den 8:e. Soligt och skönt ca:28 grader i skuggan hela tiden, på nätterna kröp det neråt 22 så man behövde ingen AC då. Vi blev förvånade att det var så varmt i havet fast det var så pass tidigt på säsongen. En dag låg det åskmoln över bergen och mullrade ett tag men de kom aldrig ut till kusten över oss. Mysig ö med många fina stränder att välja på.
/Lotta
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 18:48.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT