Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Ordet är fritt > Om Kalimera

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #21  
Gammal 2014-05-15, 16:29
Fysimeras avatar
Fysimera Fysimera är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2011
Ort: Kreta / Rethymno
Inlägg: 691
Standard Sv: GRATTIS KALIMERA 17 ÅR!

Grattis. Här en bukett blommor från Anna & Olle

Vissa veckor när vi är ute på vandringar så har vi ej dator med oss kollar bara mail i BlackBerryn(telefon) ibland.
Men väl vid datorn kommer Kalimera att läsas en av de 5 första. Det är för mig det högsta betyg jag kan ge något inom internet.
Men för mig så är Kalimera mycket mer än forumet här finns så mycket fin information.
Om jag bokar något på booking.com eller annan länk från Kalimera, så gör jag det via Kalimera för att Janne skall få extra förmån,det tycker jag vi alla skall tänka på (tror det fungerar så)?
Olle
Svara med citat
  #22  
Gammal 2014-05-15, 16:35
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 334
Standard Sv: GRATTIS KALIMERA 17 ÅR!

Citat:
Ursprungligen postat av Elisabet Visa inlägg
Det skulle vara intressant att veta hur många timmar folk sammanlagt har häckat här under de 17 åren!
Ja, verkligen!

Här kan ni som inte läst storyn om Kalimera göra det.

Jag hade tänkt skriva lite mer i år, men hittade tyvärr inte bilderna. I begynnelsen fanns det ingen kommunikation mellan besökarna, det var bara jag som hade kontakt med folk. (Forum existerade inte på samma sätt som idag.) För att råda bot på det uppmanade jag alla att skicka vykort till mig från Grekland. Något som många faktiskt hörsammade. Varje gång jag fick ett vykort skannade jag in det, skrev av texten som stod på baksidan, och la ut allt på Kalimera. Det kunde exempelvis vara ett vykort från Naxos med texten:

Hej Kalimera, idag har vi kört till stränder väster om Naxos stad. Hur fint som helst. I morgon åker vi vidare till Amorgos. Vi har det jättebra! Yamas!

Sådana vykort la jag ut på Kalimera i början. Det roliga – idag – är att vykorten oftast kom fram långt efter att de som skickade dem hade kommit hem.

Stort tack till för hurrarop, och för att ni alla har bidragit till Kalimeras höga ålder!
Svara med citat
  #23  
Gammal 2014-05-15, 16:56
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: GRATTIS KALIMERA 17 ÅR!

Så häftig läsning Janne!
Åsnan kommer jag ju mycket väl ihåg så då måste jag i alla fall läst Kalimera ända sedan åtminstone 1999

Lissi
Svara med citat
  #24  
Gammal 2014-05-15, 17:08
Ylva A Ylva A är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2008
Ort: Östersund/Koutsounari
Inlägg: 1 445
Standard Sv: GRATTIS KALIMERA 17 ÅR!

Vi instämmer naturligtvis i gratulationerna till tonåringen. Kalimera har varit och är både till nytta och nöje för oss och alla andra kalimerianer.
Ylva och Jannis
Svara med citat
  #25  
Gammal 2014-05-15, 17:13
Carina Carina är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Iggesund
Inlägg: 569
Standard Sv: GRATTIS KALIMERA 17 ÅR!

Grattis!

Kalimera är dagligen till stor glädje, tack!

Carina
Svara med citat
  #26  
Gammal 2014-05-15, 17:55
Elisabets avatar
Elisabet Elisabet är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 5 566
Standard Sv: GRATTIS KALIMERA 17 ÅR!

Citat:
Ursprungligen postat av Lissi Visa inlägg
Åsnan kommer jag ju mycket väl ihåg så då måste jag i alla fall läst Kalimera ända sedan åtminstone 1999
Fast nog fanns åsnan kvar flera år efter -99. Jag minns så väl när den försvann (fast inte vilket år...). Utan åsnan kommer sajten aldrig att överleva, tänkte jag då. Vilken tur att jag hade fel
Svara med citat
  #27  
Gammal 2014-05-15, 18:23
karis avatar
kari kari är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 5 540
Standard Sv: GRATTIS KALIMERA 17 ÅR!

Citat:
Ursprungligen postat av Charleston Visa inlägg
Stort GRATTIS & Stort TACK!!!
Det samme fra meg
Svara med citat
  #28  
Gammal 2014-05-15, 18:25
KRs avatar
KR KR är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2011
Inlägg: 1 767
Standard Sv: GRATTIS KALIMERA 17 ÅR!

Stort Grattis!
//
KR
Svara med citat
  #29  
Gammal 2014-05-15, 18:31
Yannas avatar
Yanna Yanna är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2007
Ort: Rethymno, Kreta
Inlägg: 1 846
Standard Sv: GRATTIS KALIMERA 17 ÅR!

Grattis till världens bästa sajt om att resa till Grekland och övärlden!

Yanna
Svara med citat
  #30  
Gammal 2014-05-15, 19:23
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 334
Standard Sv: GRATTIS KALIMERA 17 ÅR!

Citat:
Ursprungligen postat av Elisabet Visa inlägg
Utan åsnan kommer sajten aldrig att överleva, tänkte jag då. Vilken tur att jag hade fel.
Ja. vilken tur. Tänk att du trodde att en åsna skulle ha sådan betydelse.

Citat:
Ursprungligen postat av Fysimera Visa inlägg
Grattis. Här en bukett blommor från Anna & Olle
Stort tack för den fina buketten!

Citat:
Om jag bokar något på booking.com eller annan länk från Kalimera, så gör jag det via Kalimera för att Janne skall få extra förmån,det tycker jag vi alla skall tänka på (tror det fungerar så)?
Stämmer bra det. Trevligt att du nämnde det, för det får jag enligt reglerna inte göra.
Svara med citat
  #31  
Gammal 2014-05-15, 20:28
kize kize är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 490
Standard Sv: GRATTIS KALIMERA 17 ÅR!

Ett stort TACK för många trevliga år med Kalimera , Janne och Camilla!
Tack vare er sida och alla tips har vi blivit modiga och vågat ge oss iväg på äventyr. Vi har fått så många bra tips om saker som varit bra att veta och även saker man skall undvika.
Ser verkligen fram emot många härliga år framöver med Kalimera!
Svara med citat
  #32  
Gammal 2014-05-15, 21:10
malou malou är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2006
Inlägg: 1 349
Standard Sv: GRATTIS KALIMERA 17 ÅR!

Fantastisk- gratulerer til både deg og Camilla! Det tok noen noen år, men ikke mange, før jeg begynte å følge med på siden. Enda flere før jeg ble medlem, mye 'sniklesing'. Og hvilken glede det har vært - og er - å få følge med på 'reisen'. Enten en ferie er på gang eller om man kan få gleden av å følge andres reiser. For ikke å snakke om bloggerne. Kalimera er virkelig mangfoldig.


Svara med citat
  #33  
Gammal 2014-05-15, 21:22
Louisa Louisa är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2008
Ort: Aten
Inlägg: 286
Standard Sv: GRATTIS KALIMERA 17 ÅR!

Grattis Janne!!!

17 år är mycket i internetvärlden. Det är som hundår!

Jag läste din historia om hur du skapade kalimera. Jag visste inte att du varit brevbärare på Söder, jag växte upp där och var 14 år 1997. Kanske du lämnat nåt brev på Ringvägen nån gång?

Otroligt hur tekniken har utvecklats på bara några år. Och nu har vi nästan glömt bort hur det var innan Internet. När jag var 14 år hade de flesta dator hemma men med det där modemet som man var tvungen att koppla upp sig med varje gång vars tjutande ljud jag fortfarande kommer ihåg. I skolan hade de precis börjat med dataundervisning där vi fick lära oss mycket grundläggande saker som hur man skapar mappar, sparar dokument och skriva saker i word. Vissa personer hade kommit längre än andra och lärde sig mer avancerade saker. Men datorer och internet var ju i sig självt i ett mycket tidigt stadie och ingen förstod nog hur mycket det skulle utvecklas i framtiden och hur mycket nytta folk skulle få av det.

Jag kan fortfarande bli helt förundrad över de saker man kan göra på internet, nåt av det bästa tycker jag är att man kan söka vad man än vill veta på google och få svar på det direkt. En annan underbar sak tycker jag är att internet för människor av liknande intressen samman, som det här forumet är ett sånt bra bevis för!

Och en av de bra sakerna med det här forumet är att det inte bara är ett forum som riktar sig till svenskar som vill turista i Grekland, eller till svenskar som bor i Grekland (som andra forum gör). Det riktar sig till båda, vilket gör det hela mycket intressantare. De som bor i Grekland kan ge tips och råd till de som vill turista i Grekland, och tvärtom, ibland har det hänt att människor som har bott i Grekland vill flytta tillbaka till Sverige igen och behöver hjälp och tips.

Så grattis och tack!
Svara med citat
  #34  
Gammal 2014-05-16, 00:13
Sunny12 Sunny12 är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran.
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 4 596
Standard Sv: GRATTIS KALIMERA 17 ÅR!

Citat:
Ursprungligen postat av Yanna Visa inlägg
Grattis till världens bästa sajt om att resa till Grekland och övärlden!

Yanna
Instämmer! GRATTIS och TACK för att KALIMERA finns!!..

Sunny
Svara med citat
  #35  
Gammal 2014-05-16, 08:33
Lotta Es avatar
Lotta E Lotta E är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Ort: Mölnlycke, Göteborg
Inlägg: 260
Standard Sv: GRATTIS KALIMERA 17 ÅR!

Vill också säga Grattis och bra jobbat!

Vad hade vi som älskar Grekland gjort utan Kalimera.
Om någon frågar mig ibland tips säger jag ofta, gå också in och titta på Kalimera, där finns mycket information.

Alltid kul att få och ge tips till andra. Läsa om upplevelser och god mat.

Bra att veta det Fysimera skrev! Kanske jag bidrog lite när jag bokade min resa och använda rabatten på Apollo också?



Svara med citat
  #36  
Gammal 2014-05-16, 09:11
C@nnys avatar
C@nny C@nny är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2008
Ort: Mälardalen
Inlägg: 2 688
Standard Sv: GRATTIS KALIMERA 17 ÅR!

Stort grattis ...

Fy 17 så kul

//Conny
Svara med citat
  #37  
Gammal 2014-05-16, 10:46
karinafps avatar
karinafp karinafp är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Handen
Inlägg: 3 188
Standard Sv: GRATTIS KALIMERA 17 ÅR!

Ja, ett stort grattis!

Jag hittade hit på våren 2003 efter att ha läst om Kalimera i en datortidning, där den hade blivit vald till bästa hemsidan. (Kan det ha varit PC för alla?) I alla fall, via Kalimera fick jag mängder av tips när det gäller grekisk musik, så jag visste vad jag skulle köpa på Korfu den sommaren. Samma höst ordnade Hasse en Kalimerafest i Uppsala, där vi fick träffa många trevliga människor härifrån. Bland annat en kvinna som hälsade och sa: "Det är jag som är Riitta. Jag har gjort ett band med grekisk musik till dig."

Nästa vår började jag läsa Mikkes dagliga rapporter från Karpathos och blev mycket intresserad, så jag bokade sommarens resa dit. Och där har vi blivit kvar.

Så utan Kalimera hade jag aldrig kommit iväg till Aten på konsertresorna med Riitta, och vi hade förmodligen inte heller kommit till Karpathos och lärt känna alla underbara människor där. Livet hade varit mycket annorlunda.

Tusen tack, Janne! Hoppas du orkar hålla i Kalimera i många, många år till.

Karin
Svara med citat
  #38  
Gammal 2014-05-16, 11:27
Malina Malina är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: stockholm
Inlägg: 1 784
Standard Sv: GRATTIS KALIMERA 17 ÅR!

Grattis jättemycket! Emilio och jag har haft STOR hjälp av Kalimera!
Ett av de bästa tipsen var Honeymoon beach hotel på Santorini,där vi har bott alla gånger sedan 04! Tack för det!
Svara med citat
  #39  
Gammal 2014-05-16, 19:43
loliss avatar
lolis lolis är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2006
Ort: Eskilstuna
Inlägg: 392
Standard Sv: GRATTIS KALIMERA 17 ÅR!

Χρονια Πολλα Καλιμερα
Svara med citat
  #40  
Gammal 2014-05-16, 20:31
yeasous avatar
yeasou yeasou är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 767
Standard Sv: GRATTIS KALIMERA 17 ÅR!

Grattis från Yeasou och Moster!!!!
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 14:49.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT