Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Fastlandet

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2005-05-05, 10:21
Janériks avatar
Janérik Janérik är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 2 086
Standard Epanomi

Hej!
Är det någon som har något att säga om orten Epanomi rakt söder om Thessaloniki?
Jag kom på att det kunde vara en ganska bra ort att ta första nätterna på då vi åker ner i juli men det var väldigt dåligt med information på nätet om den.
Det enda jag hittat hittills är att det är c:a 6500 invånare och finns minst ett hotell. Dessutom finns där en vingård som vi funderar på att besöka.

All information efterlyses alltså.

Mvh Janérik
Svara med citat
  #2  
Gammal 2005-05-05, 10:49
Zanéts avatar
Zanét Zanét är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2005
Ort: Öland/Nea Apollonia
Inlägg: 2 103
Standard Sv: Epanomi

Citat:
Ursprungligen postat av Janérik
Hej!
Är det någon som har något att säga om orten Epanomi rakt söder om Thessaloniki?
Jag kom på att det kunde vara en ganska bra ort att ta första nätterna på då vi åker ner i juli men det var väldigt dåligt med information på nätet om den.
Det enda jag hittat hittills är att det är c:a 6500 invånare och finns minst ett hotell. Dessutom finns där en vingård som vi funderar på att besöka.

All information efterlyses alltså.

Mvh Janérik
Ingen bra idé tycker sambon. Vi har varit i Epanomi då bonussonen på grekiska statens räkning fick en lägervistelse bland andra utomlandsboende grekiskättade barn. Jag själv kan inte heller minnas att Epanomi var något speciellt, d v s inget som gjort intryck. Om ni ändå vill åka det hållet så rekommenderar sambon istället Perea eller att ni stannar till en ā två nätter i Thessaloniki.

Ett annat och faktiskt ännu bättre alternativ är att ni åker från Thessaloniki direkt till oss i Nea Apollonia och bor några nätter i Loutra (hälsobadet). Därifrån kan ni sedan köra över bergen ner mot Halkidikihållet eller via Stavros, Olympiada ner mot Ouranopolis och Athos.

//Zanét & Zissis
Svara med citat
  #3  
Gammal 2005-05-05, 12:21
Janériks avatar
Janérik Janérik är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 2 086
Standard Sv: Epanomi

Jahapp, det var ungefär det jag trodde då jag inte hittade nånting på nätet, problemet nu är att det är samma fenomen med Perea förutom att det hotell jag hittar där ser ut att vara c:a 10 gånger dyrare.
Nea Apollonia och Loutra låter ju som ett bra alternativ men inte just för första natten, flyget anländer vid 23-tiden så jag vill inte köra så jättelångt första kvällen.
Att bo i Thessaloniki låter inte så jätteroligt, det finns en anledning till att vi inte bor i en storstad, vi trivs inte i storstad på semestern heller.
Jaja, vi har väl knappt 60 dagar på oss att fundera ännu så det löser sej säkert.

Mvh Janérik
Svara med citat
  #4  
Gammal 2005-05-10, 07:51
katerina katerina är inte uppkopplad
Ej medlem längre
 
Reg.datum: maj 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 65
Standard Sv: Epanomi

Hej!

Mitt förslag är att du åker till Agia Triada istället. Det ligger ca 13-14 km från flygplatsen och är mycket mysigare.
Du kan söka på Agia Triada + Thessaloniki på nätet så kommer du till rätt ställe eftersom Agia Triada är ett ganska vanligt namn.
Har ingen koll på priser men du kan alltid söka.

Ha de!
Katerina
Svara med citat
  #5  
Gammal 2006-04-06, 08:54
Jannis.D Jannis.D är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2006
Ort: Växjö
Inlägg: 2
Standard Sv: Epanomi

Hejsan....

Epanomi är inget ställe man åker till för att turista .
Vi har vårt sommar hus någon Km från "epanomi centrum" , Jag kan helt klart rekomendera att åka till byn , men förvänta dig inga turister ,sevärdheter osv.....

Men vinet ska ju vara känt o gott .

mvh.Jannis
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 01:59.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT