Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Ordet är fritt > Om Forumet

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #21  
Gammal 2015-07-17, 11:29
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2004
Inlägg: 8 500
Standard Sv: Forumvett

Citat:
Ursprungligen postat av Kalimera Visa inlägg

Funkar perfekt för mig också.
Vi har väl samma grejer, förutom att du har 6+? Då bör det väl vara ungefär som jag tror, att det hänger ihop med vilka övriga grejer man på sin pryl, alltså vad som konfliktar med kalimera i webläsaren. Eller du kanske inte använder Safari?
Svara med citat
  #22  
Gammal 2015-07-17, 11:35
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 276
Standard Sv: Forumvett

Citat:
Ursprungligen postat av inkfish Visa inlägg
Vi har väl samma grejer, förutom att du har 6+? Då bör det väl vara ungefär som jag tror, att det hänger ihop med vilka övriga grejer man på sin pryl, alltså vad som konfliktar med kalimera i webläsaren. Eller du kanske inte använder Safari?
Använder Safari på 6+ och på min iPad Air 2. Inga problem. Hur skumt som helst.
Svara med citat
  #23  
Gammal 2015-07-17, 11:36
Netwolfs avatar
Netwolf Netwolf är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 11 652
Standard Sv: Forumvett

Jag har en 6:a och forumet funkar utan problem. Dock kör jag safari. Använder jag t ex Apollo, blir det problem. Då är det svårt att skriva inlägg t ex

/NW
Svara med citat
  #24  
Gammal 2015-07-17, 11:57
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2004
Inlägg: 8 500
Standard Sv: Forumvett

Citat:
Ursprungligen postat av Kalimera Visa inlägg
Använder Safari på 6+ och på min iPad Air 2. Inga problem. Hur skumt som helst.
Ja då är det tamejkatten konstigt. Jag har jätteproblem. Är jag inne en halvtimme på ipad har jag nog fem kraschar. Förutom det jag aldrig kan göra då.
Svara med citat
  #25  
Gammal 2015-07-17, 12:45
yanniss avatar
yannis yannis är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 4 719
Standard Sv: Forumvett

Citat:
Ursprungligen postat av inkfish Visa inlägg
Ja då är det tamejkatten konstigt. Jag har jätteproblem. Är jag inne en halvtimme på ipad har jag nog fem kraschar. Förutom det jag aldrig kan göra då.
Tänk vad en gammeldags laptop fungerar bra ändå!
Birgitta.
Svara med citat
  #26  
Gammal 2015-07-17, 19:40
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2004
Inlägg: 8 500
Standard Sv: Forumvett

Citat:
Ursprungligen postat av yannis Visa inlägg
Tänk vad en gammeldags laptop fungerar bra ändå!
Birgitta.
Min laptop är igång kanske en gång varannan vecka, eftersom jag gör nästan allting på ipad och iphone ... Det är bara på Kalimera jag har de där problemen jag beskrev.
Svara med citat
  #27  
Gammal 2015-07-17, 22:40
tramps avatar
tramp tramp är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2006
Inlägg: 210
Standard Sv: Forumvett

Citat:
Ursprungligen postat av Kalimera Visa inlägg
Den får vara som den är tills det är dags för pensionering, eller Kalimexit som det numera heter.
Då får vi hoppas att man höjer pensionsåldern även här hemma rejält!
Svara med citat
  #28  
Gammal 2015-07-17, 22:58
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Forumvett

NU pratar ni verkligen grekiska i mina öron.....Jag fattar inte ett jota....men har inga problem med att komma in på Kalimera

Lissi
Svara med citat
  #29  
Gammal 2015-07-17, 23:47
karis avatar
kari kari är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 5 540
Standard Sv: Forumvett

Citat:
Ursprungligen postat av Lissi Visa inlägg
NU pratar ni verkligen grekiska i mina öron.....Jag fattar inte ett jota....men har inga problem med att komma in på Kalimera
Lissi
Tror jeg forstår, Lissi

Tramp ( og helt sikkert alle vi Kalimeror) vil gjøre pensjonsalderen mye høyere for at det skal bli l e n g e til Janne kan pensjonere seg og det blir en Kalimexit,....
Svara med citat
  #30  
Gammal 2015-07-18, 07:41
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 8 008
Standard Sv: Forumvett

Försökte svara på ett meddelande i min inbox inte ens det går varken från min 4s eller från en kompis iPhone 6. Min privata dator använder jag inte ofta numera högst 1 ggr/vecka. Min 4s tuffar på riktigt bra för alla mina andra behov. Eva
Svara med citat
  #31  
Gammal 2015-07-18, 09:30
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2004
Inlägg: 8 500
Standard Sv: Forumvett

Svara på PM går problemfritt för mig, på både ipad och iphone. Vilket styrker min tro att de här felen uppträder väldigt nyckfullt och olika för olika personer, beroende på vad man har i mobilen i övrigt. Irriterande hur som helst.

Vad gäller min ipad ska jag nog göra en total återställning så snart jag får tid, det är där jag har störst problem med Kalimera. Men där har också börjat uppträda en del andra spridda problem - taggningen på fb funkar bara i appen, inte i webbläsaren, bakgrundsuppdateringen av appar har slutat fungera t ex - så det kan vara läge att blåsa den och börja om. Det kanske stabiliserar Kalimera lite också.
Svara med citat
  #32  
Gammal 2015-07-18, 10:55
carpelux carpelux är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2014
Inlägg: 9
Standard Sv: Forumvett

Jag använder safari på mina bägge apple-datorer och har inga problem med krasher. Däremot får jag mycket irriterande fördröjningar i forumet om jag "swipar" med fingrarna för att backa tillbak till föregående sida. Runt 5 sekunder måste jag vänta innan jag kan göra något mer. Skulle kunna vara nån reklamlänk eller liknande som är seg att laddas, jag vet inte. Detta sker dock bara om jag går in via huvudsiten och får forumet i en frame. Om jag går till forumet direkt funkar det perfekt.

För övrigt håller jag med om att det är hemskt tråkigt med alla dessa enorma citat och där man endast lagt till en tumme upp. Tillför ingenting.
Svara med citat
  #33  
Gammal 2015-07-18, 13:50
Elisabets avatar
Elisabet Elisabet är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 5 566
Standard Sv: Forumvett

Det här är kanske en "dum" fråga, men när forumet inte fungerar på iphone och padda, vilken kalimerasida loggar ni in på då? kalimera.se fungerar ju inte på pc, kan det vara så när man använder de mindre apparaterna också? Eller gäller det även kalimera.nu?
Svara med citat
  #34  
Gammal 2015-07-18, 15:11
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 8 008
Standard Sv: Forumvett

Kalimera.nu för min del
Svara med citat
  #35  
Gammal 2015-07-18, 15:57
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Forumvett

En annan punkt som kanske också kunde falla under "forumvett" tycker jag är att om någon frågat om något och fått massor med svar av olika medlemmar som då tagit sig tid att svara , då kanske ett inlägg om hur det sedan blev vore på plats...bara som ett tack för hjälpen. Man ser ofta trådar där massor med frågor besvarats och sen kommer aldrig någon respons tillbaks hur det blev...

Lissi
Svara med citat
  #36  
Gammal 2015-07-18, 17:39
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2004
Inlägg: 8 500
Standard Sv: Forumvett

Citat:
Ursprungligen postat av Elisabet Visa inlägg
Det här är kanske en "dum" fråga, men när forumet inte fungerar på iphone och padda, vilken kalimerasida loggar ni in på då? kalimera.se fungerar ju inte på pc, kan det vara så när man använder de mindre apparaterna också? Eller gäller det även kalimera.nu?
Funkar .se fortfarande inte på pc? Det trodde jag var löst för länge sedan ...

Jag använder nog både .nu och .se, tänker inte mycket på det.
Svara med citat
  #37  
Gammal 2015-07-18, 17:51
Claes på Lesvoss avatar
Claes på Lesvos Claes på Lesvos är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2012
Ort: Skala Mistegnon, Lesvos
Inlägg: 410
Standard Sv: Forumvett

Jag har inga problem med .se på min pc
Svara med citat
  #38  
Gammal 2015-07-18, 20:51
Elisabets avatar
Elisabet Elisabet är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 5 566
Standard Sv: Forumvett

Jag blir utkastad direkt om jag försöker skriva eller göra något annat när jag är inloggad på .se
Svara med citat
  #39  
Gammal 2015-07-18, 22:43
MickeKöpings avatar
MickeKöping MickeKöping är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2009
Ort: Köping
Inlägg: 1 117
Standard Sv: Forumvett

Citat:
Ursprungligen postat av Lissi Visa inlägg
En annan punkt som kanske också kunde falla under "forumvett" tycker jag är att om någon frågat om något och fått massor med svar av olika medlemmar som då tagit sig tid att svara , då kanske ett inlägg om hur det sedan blev vore på plats...bara som ett tack för hjälpen. Man ser ofta trådar där massor med frågor besvarats och sen kommer aldrig någon respons tillbaks hur det blev...

Lissi
Ja, det är verkligen ett tecken i tiden. Man funderar ibland om det är för att dem är otacksamma eller helt enkelt inte förstår bättre. Att dom är helt du**a i huvudet är ju en möjlighet också och det hoppas man ju verkligen inte.
Hur som helst så minskar ju sin egna vilja att försöka svara för varje gång det inträffar.
Svara med citat
  #40  
Gammal 2015-07-18, 22:55
Athanasia Athanasia är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Bandhagen
Inlägg: 2 732
Standard Sv: Forumvett

jag svarar på mitt enkla sätt...whats the fucking problem...har inget behov att rapportera vad vi gör äter eller annat ...vi har semester...några frågor på det
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:02.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT