Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kykladerna > Amorgos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2019-05-08, 10:12
lindaswedens avatar
lindasweden lindasweden är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2006
Ort: Bjärred
Inlägg: 71
Standard Amorgos–Santorini

Under sommarens båtluff planerar vi att åka från Amorgos tlll Santorini (hela rutten: Paros-Naxos-Amorgos-Santorini).

Enligt gtp.gr så finns det bara en båtförbindelse mellan Amorgos och Santorini (iallafall den 12/7 när vi planerar att åka) och det är en katamaran (seajets). VÄLDIGT dyrt och dessutom föredrar jag att åka "vanlig" färja med möjlighet att sitta ute på däck.



Någon som har åkt båt mellan Amorgos och Santorini nyligen och har koll på om det finns andra färjeförbindelser som jag har missat?



Om det inte finns något annat alternativ är nästa fråga; brukar inte förboka färjor (i början/mitten av juli är det enkelt att få plats på de större bilfärjorna när man åker utan bil), men bör man förboka biljetter på katamaraner? Någon som har erfarenhet av detta?



Tackar!
Svara med citat
  #2  
Gammal 2019-05-08, 11:13
El Gringo El Gringo är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 292
Standard Sv: Amorgos–Santorini

Om du ikke vil reise med Seajet, kan du jo reise via Naxos.
Da tar du Express Scopelitis til Naxos 0820-1205 og Blue Star Delos fra Naxos til Santorini 1250-1450.
Da går det langsomt og billig hele veien.
Svara med citat
  #3  
Gammal 2019-05-08, 14:25
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 266
Standard Sv: Amorgos–Santorini

Det går ingen stor färja mellan Amorgos och Santorini, bara Sea Jet. Möjligen går Express Skopelitis på söndagar. Bäst är att göra som El Gringo skriver, såvida ni inte tar Sea Jet.

Katamaranerna tar inte lika många passagerare som exempelvis Blue Star Ferries. Jag skulle nog inte boka i förväg, däremot skulle jag köpa biljetter några dagar innan jag skulle åka, alltså när jag är på plats i Grekland.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:15.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT