Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kykladerna

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2005-04-28, 22:00
Slufsan Slufsan är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2005
Inlägg: 14
Standard Båtar??

Då var det dags för vår andra båtluffning. Denna gång hade vi tänkt Mykonos, Syros och Milos. Men eftersom jag är lite nojjig av mig vill jag bara höra om någon åkt i den ordningen som vi hade tänkt? I så fall var det större båtar eller mindre?
Jag klarar inte riktigt av de mindre.....

Förra gången var vi på Samos-Ikaria-Naxos och Paros sen tillbaka till Aten och det var bara stora båtar, därför har jag bara goda minnen trots en stormig natt tillbaka till Piraeus

/S
Svara med citat
  #2  
Gammal 2005-04-29, 00:53
Briges avatar
Brige Brige är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Jättendal, norra Hälsingland
Inlägg: 288
Standard Sv: Båtar??

Citat:
Ursprungligen postat av Slufsan
Då var det dags för vår andra båtluffning. Denna gång hade vi tänkt Mykonos, Syros och Milos. Men eftersom jag är lite nojjig av mig vill jag bara höra om någon åkt i den ordningen som vi hade tänkt? I så fall var det större båtar eller mindre?
Jag klarar inte riktigt av de mindre.....

Förra gången var vi på Samos-Ikaria-Naxos och Paros sen tillbaka till Aten och det var bara stora båtar, därför har jag bara goda minnen trots en stormig natt tillbaka till Piraeus

/S
När vi "bytte ö" i sept-04, från Paros till Syros, fick vi ta vägen över Mykonos o vänta där ett par timmar på byte av färja. Det var de stora BlueStarFerries som trafikerade båda turerna. Skulle tro att det är likartat på den rutt du nämner. Kolla länken "Båttider" på Kalimeras startsida, lägger du in en tänkt rutt så kommer även namnet på rederiet upp.
Lycka till, det ska säkert gå bra!! "Färskare" uppgifter läggs visst ut, med nya tider o tätatre turer, från 1 maj.
-Birgitta med 41 dagar kvar
Svara med citat
  #3  
Gammal 2005-04-29, 09:21
Slufsan Slufsan är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2005
Inlägg: 14
Standard Sv: Båtar??

Tack så mycket för hjälpen!

Bluestar åkte vi mellan Naxos och Paros och de är ju riktigt bra!


Lustigt att du har 41 dagar kvar det har jag med! Vart ska ni?
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 14:50.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT