Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kykladerna

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2005-05-16, 13:09
greece_forever greece_forever är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2005
Inlägg: 2
Standard Hjälp

Hade planerat att ta flygstolar ned till Aten (familj bestående av 2 vuxna och 3 barn 10,12,15 år) och spendera dryga 2 veckor i övärlden men börjar nu få kalla fötter.
Hade tänkt oss Amorgos, Milos eller Sifnos, även naxos är ett alternativ.
Nu har jag kollat runt en hel massa på internet och bara sett negativa kommentarer om att åka i augusti, dyrt, överbefolkat och hett. Man tappar lite sugen då. Dessutom hittar jag inget boende till "bra" priser (visst är prisnivån relativ men man vill ju inte sluta på typ 25000:- för två veckors boende....)
Har tidigare rest i månadsskiftet maj-juni (Paros, Zakhyntos) och det har varit helt suveränt men vi kan tyvärr inte ta semester på det sättet i år.
Är det någon som kan ge exempel på öar som inte drabbas så hårt av massturismen i augusti och/eller bara försäkra mig om att man KAN ha en bra semester även under augusti. Kan ni dessutom tipsa mig om boende så är lyckan fullständig.
Svara med citat
  #2  
Gammal 2005-05-17, 09:38
Anna-maj Anna-maj är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Inlägg: 16
Standard Sv: Hjälp

hej vi va tre barn 2 vuxna som reste juli/augusti 2004 vi betalade 35 euro på leros /pool 2sovrum &ettvardagsrum med kök...iraklia brukar va hyfsat pris på oxå man får ju pruta lite.. anna-maj
Svara med citat
  #3  
Gammal 2005-05-17, 14:19
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 327
Standard Sv: Hjälp

Citat:
Är det någon som kan ge exempel på öar som inte drabbas så hårt av massturismen i augusti och/eller bara försäkra mig om att man KAN ha en bra semester även under augusti.
Naxos och Paros är två bra exempel, visst är där byst med turister även där, men priserna är inte lika giftiga som på öar där utbudet är mindre än efterfrågan.

Annars kanske Dodekanska öarna kan vara något? När jag reste runt där i augusti för två år sedan märkte jag inte av någon massturism, det var ungefär på samma nivå som det är i juli i Kykladerna.
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 15:44.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT