Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kykladerna

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2014-10-24, 22:47
MariaJs avatar
MariaJ MariaJ är inte uppkopplad
 
Reg.datum: okt 2005
Ort: Norrbotten
Inlägg: 675
Standard Amorgos och Iraklia i september

Vi har planer på att åka till Amorgos nästa år (äntligen ). Tänkte kombinera med Naxos och Iraklia som jag totalt har fallit för efter att ha sett och läst så mycket om. Vi vill och kan inte åka förrän i mitten av september, men funderar på om det är "för sent" att åka till dessa öar andra halvan av september. Naxos förstår jag är ok den tiden, men hur är det på Amorgos och Iraklia. Läste Sunny12:s rapporter från Amorgos och det verkade lite dystert där då, men det kanske var ännu senare Antar att man får ta Naxos som sista ö i så fall.

Någon som har erfarenheter från Amorgos och Iraklia i mitten av september? Och i så fall, var på Amorgos är det mera liv den tiden, Katapola eller Egiali?

Maria
Svara med citat
  #2  
Gammal 2014-10-24, 23:09
Sunny12 Sunny12 är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran.
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 4 596
Standard Sv: Amorgos och Iraklia i september

Citat:
Ursprungligen postat av MariaJ Visa inlägg
. Läste Sunny12:s rapporter från Amorgos och det verkade lite dystert där då, men det kanske var ännu senare Och i så fall, var på Amorgos är det mera liv den tiden, Katapola eller Egiali?

Maria
Grattis till bra val av öar!..
Jag anlände Amorgos Egiali 24/9 så ja det var något ödsligt vid denna tiden.. MEN hörde från min värd tidigare under september var det fler turister och på Mikes hotell var det fullbokat då, från mitten av september är det säkert trevligare.. jag skulle valt Egiali då jag upplevde det som mer folk där, då ju de flesta vandringarna utgår därifrån och stränderna däromkring är fina.

Skulle nog avsluta med Naxos då man ju ändå ska åt det hållet när man ska hemåt...

Det är ju svårt att veta hur mycket turister som besöker Amorgos från år till år, nästa år kanske det är fler turister i slutet på september, det kan man ju aldrig veta!

Hur ni än väljer att göra så är Amorgos en fantastisk ö att upptäcka och hyr bil eller moppe och utforska hela ön från norr-söder, ön är bara 3 mil däremellan och fina vägar att köra på.

Tycker inte ni ska tveka att åka i mitten av september, den bästa tiden, ljuvligt i havet dessutom!

Trevlig resa sen!

Sunny(som längtar dit...)..

Senast redigerad av Sunny12 den 2014-10-24 klockan 23:21.
Svara med citat
  #3  
Gammal 2014-10-25, 09:22
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2004
Inlägg: 8 500
Standard Sv: Amorgos och Iraklia i september

Jag var på Amorgos 3 veckor nu september, åkte därifrån den 18 september. Bodde i Katapola och var runt mycket på ön. Det var mycket folk i 2 veckor - sedan sa det schwopp sista veckan och väldigt många bara försvann.

Jag tänkte att jag hade tajmat min vistelse perfekt, för Amorgos är en mäktig ö som påverkar mig starkt känslomässigt. Om där är lite ödsligt, tavernor börjar packa ihop och det samtidigt blir lite sämre väder - då kan det kännas lite deppigt där, åtminstone för mig. Men det kan säkert finnas de som tycker att just det där fantastiskt.
Svara med citat
  #4  
Gammal 2014-10-26, 09:47
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 327
Standard Sv: Amorgos och Iraklia i september

Citat:
Ursprungligen postat av MariaJ Visa inlägg
Någon som har erfarenheter från Amorgos och Iraklia i mitten av september?
Jag har inte varit på Iraklia så sent på året, men jag kan tänka mig att där är ganska dött. Om Maistrali har öppet räcker det gott och väl.

Jag hade nog börjat på Iraklia, sedan Amorgos och avslutat på Naxos.
Svara med citat
  #5  
Gammal 2014-10-26, 18:14
MariaJs avatar
MariaJ MariaJ är inte uppkopplad
 
Reg.datum: okt 2005
Ort: Norrbotten
Inlägg: 675
Standard Sv: Amorgos och Iraklia i september

Citat:
Ursprungligen postat av Kalimera Visa inlägg
Jag har inte varit på Iraklia så sent på året, men jag kan tänka mig att där är ganska dött. Om Maistrali har öppet räcker det gott och väl.

Jag hade nog börjat på Iraklia, sedan Amorgos och avslutat på Naxos.
Låter som en bra idé, vi är nog lite inne på den ordningen också! Ser att Maistrali verkar har öppet fortfarande, kollade på bookings och det går att boka rum där nu. Är vädret bara fint borde det ju vara helt perfekt att starta med att verkligen gå ner i varv och ha några slappardagar på lilla Iraklia först innan vi ger oss iväg till Amorgos Får se hur det blir... det är ju länge kvar!

Maria
Svara med citat
  #6  
Gammal 2014-10-27, 16:23
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 327
Standard Sv: Amorgos och Iraklia i september

Citat:
Ursprungligen postat av MariaJ Visa inlägg
Är vädret bara fint borde det ju vara helt perfekt att starta med att verkligen gå ner i varv och ha några slappardagar på lilla Iraklia
Ja, är det någonstans man går ner i varv så är det på Iraklia.
Svara med citat
  #7  
Gammal 2015-01-18, 22:22
MariaJs avatar
MariaJ MariaJ är inte uppkopplad
 
Reg.datum: okt 2005
Ort: Norrbotten
Inlägg: 675
Standard Sv: Amorgos och Iraklia i september

... och nu har vi bokat flyg till Aten och sen vidare med inrikesflyg till Naxos i september Gissa om jag känner mig väldigt lycklig just nu .

Vi hittade så bra flyg med SAS, åker från Luleå 07 45 och landar på Naxos 18 30. Känns som en väldigt smidig resa till Naxos... framme samma dag som vi lämnar hemmet. Sen är planen att efter ett par dar på Naxos åka vidare till nån av småkykladerna (läs Iraklia ) och även huvudmålet Amorgos, för att avsluta på Naxos sista veckan, men vi får se vad det blir.

Maria
Svara med citat
  #8  
Gammal 2015-01-18, 22:27
Sunny12 Sunny12 är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran.
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 4 596
Standard Sv: Amorgos och Iraklia i september

Visst är det härligt att ha bokat det mesta underbart!..

Ska bli så roligt att höra sen vad ni tyckte om Amorgos..

Sunny, som också planerar för fullt!..
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 08:06.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT