Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kykladerna

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2006-02-15, 15:25
solcellen solcellen är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2006
Ort: markaryd
Inlägg: 15
Standard aliki??

Hejsan!är intreserad av denna lilla by Alikia,vet någon ett hyffsat boende för min familj på 5 personer,är 4-5dagar ok eller blir man rastlös,det ser jätte fint ut.vet ni någon rolig utflykt man kan göra?går det bra med bussar kvällstid in till de större byarna?hoppas på svarMvh cecilia
(ps har sökt kostnader på boende i de större byarna men det värkar som om att det är mycke dyrare på denna ön jämfört med naxos,hur upplever ni det?
Svara med citat
  #2  
Gammal 2006-02-15, 15:26
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2004
Inlägg: 8 500
Standard Sv: aliki??

Menar du Alyki på Paros?
Svara med citat
  #3  
Gammal 2006-02-15, 15:37
solcellen solcellen är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2006
Ort: markaryd
Inlägg: 15
Standard Sv: aliki??

ja men det står faktiskt aliki det kanse inte är samma?
Citat:
Ursprungligen postat av inkfish
Menar du Alyki på Paros?
Svara med citat
  #4  
Gammal 2006-02-15, 15:39
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2004
Inlägg: 8 500
Standard Sv: aliki??

Jodå, det är samma, med våra bokstäver kan du skriva vilket som.

Jag frågade eftersom din tråd hade hamnat under Småkykladerna. Nu har jag flyttat den.

inkfish/moderator
Svara med citat
  #5  
Gammal 2006-02-15, 15:44
solcellen solcellen är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2006
Ort: markaryd
Inlägg: 15
Standard Sv: aliki??

OJ,där blev jag lite rädd har nämligen skickat massor av förfrågningar dit!men då stämmer det, la visst det i fel tråd har dålig koll på detta vilket som tillhör vilket,ska läsa på lite!
Citat:
Ursprungligen postat av inkfish
Jodå, det är samma, med våra bokstäver kan du skriva vilket som.

Jag frågade eftersom din tråd hade hamnat under Småkykladerna. Nu har jag flyttat den.

inkfish/moderator
Svara med citat
  #6  
Gammal 2006-02-15, 15:46
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2004
Inlägg: 8 500
Standard Sv: aliki??

Det är lugnt solcellen! Såna här forum kan vara en labyrint i början. Men vi flyttar rätt om du missar.

I det här fallet var det ju dessutom bra att få utrett att det var Paros du menade, Alyki/Aliki är inget ovanligt namn.

Så vitt jag vet är det inte jättemånga här som bott just där men några finns det. Så om du ger dig till tåls får du nog svar.
Svara med citat
  #7  
Gammal 2006-02-17, 11:02
Mariannes avatar
Marianne Marianne är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Danmark
Inlägg: 2 498
Standard Sv: aliki??

Citat:
Ursprungligen postat av solcellen
Är intreserad av denna lilla by Aliki, vet någon ett hyffsat boende för min familj på 5 personer, är 4-5 dagar ok eller blir man rastlös.... Vet ni någon rolig utflykt man kan göra? Går det bra med bussar kvällstid in till de större byarna?
Ja, Inkfish vet att jag inte kan tiga när det gäller Aliki/Alyki på Paros. Men jag vill helst tiga, för det är bäst där så länge det är som det är där. Grekisk semesterort med endast enstaka (och då menar jag enstaka) utländska turister, som oftast kommer de i hyrfordon på någon timmes dagsutflykt. Detta är ju rätt så exceptionellt för att vara Paros, där det är många charterturister t.ex. i Naoussa och även i Parikia.
Men dessa orter bör också besökas och antingen man använder bussarna på ön eller eget hyrfordon, så är det lätt att komma runt på ön. Buss in till stan kvällstid och taxi hem.
Den lilla bergsbyn Lefkes är också ett fint utflyktsmål! Kan lämpligen kombineras med besök på östra sidan av ön (Piso Livadi, Logaras, Chrisi Akti, Santa Maria osv. osv. Och om man vill kan man även göra ett dagsbesök på Antiparos.

Vi brukar alltid bo hos Manolis Skandalis i Aliki. Du kan hitta hans rum om du på Google söker på just hans namn - där hittar du flera länkar (även till tidigare trådar om ämnet här i forumet). På bilderna av Manolis rum ser du bl.a. utsikten från rummen ut över stranden ...
Men det finns MÅNGA ställen att bo på i Aliki. Evangelia är också ett bra ställe, dock utan den helt otroligt fina utsikten man har hos Manolis, men det ligger också bra och det kanske finns större lägenhet där till hela familjen? Ni får ringa och fråga. På Evangelia pratar de perfekt engelska, Manolis pratar helst grekiska, men ibland får vi tag på en av flickorna som pratar engelska.

4-5 dagar i Aliki = inga problem med rastlösheten. Vi har bott där längre och aldrig någonsin kännt oss rastlösa, - tvärtom!

Trevlig resa!

Marianne

Senast redigerad av Marianne den 2006-02-17 klockan 11:10.
Svara med citat
  #8  
Gammal 2006-02-18, 08:38
solcellen solcellen är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2006
Ort: markaryd
Inlägg: 15
Standard Sv: aliki??

Tack så mycket för alla goda tips!!detta ska vi undersöka mera av,ha en trevlig helg!
Citat:
Ursprungligen postat av Marianne

Trevlig resa!

Marianne

Senast redigerad av Zanét den 2006-02-18 klockan 10:13. Anledning: För långt citat
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 03:55.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT