Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Joniska öarna > Zakynthos

Stängt ämne
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2006-10-08, 04:05
Pernilla Pernilla är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2005
Ort: Uppsala
Inlägg: 12
Standard Zakynthos - varför så negativa?

Hej!

Jag vet hur det är, alla har sin åsikt och sina kriterier för vad man vill ha.
Men varför så mycket negativt om Zakynthos. Kan inte förstå.
Har varit bosatt under perioder på denna ö i snart 3 ½ år. Jag har nästan bara positiva saker att säga om ön.
Visst, det är mycket engelsmän, och visst är det även så att många ungdomar åker dit (jag är ung med jag dricker mig inte råfull och beter mig illa för det).
Men jag förstår bara inte. Har ni verkligen sett hela ön? Eller har ni bara bott i Lagana, Kalamaki och Argassi? För dessa är ju faktiskt återuppbyggda efter jordbävningarna enbart för att locka turister (det säger ju sig självt att om det inte är dte man söker väljer man att bo i en annan by).
Frågorna är alltså;
Varför ogillar ni Zakynthos så mycket?
Var har ni bott?
Hur många gånger har ni varit där?
Och reste ni runt ön?

Det skär lite i mitt hjärta när så många talar illa om mitt andra(eg tredje) hem .
  #2  
Gammal 2006-10-08, 09:22
anoula
Gäst
 
Inlägg: n/a
Standard Sv: Zakynthos - varför så negativa?

Citat:
Ursprungligen postat av Pernilla
Varför ogillar ni Zakynthos så mycket?
Var har ni bott?
Hur många gånger har ni varit där?
Och reste ni runt ön?

Det skär lite i mitt hjärta när så många talar illa om mitt andra(eg tredje) hem .
Jag förstår hur du känner. Jag får också höra en massa skit om Rhodos från folk som bara varit i Rhodos stad. Det beror till 99% på bristande kunskap om resten av ön, så jag tycker att du ska strunta i dessa åsikter.

Grekland är alltid Grekland var man än väljer att resa. Smultronställen och det s.k. "äkta Grekland" (vad det nu är) finns överallt. Vissa är helt enkelt för lata för att leta på egen hand, och nöjer sig med charterbolagens hotell och rekommendationer.

Vårda din kunskap om Zakynthos och sprid den istället. Berätta om ön och vad du tycker är sevärt där - det är ju det som Kalimera är till för!
  #3  
Gammal 2006-10-08, 10:38
mimi mimi är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2005
Ort: Gävle
Inlägg: 30
Standard Sv: Zakynthos - varför så negativa?

Jag håller med dig Pernilla, Zakynthos är en underbar ö.

Har varit där tre gånger!

Även i Laganas kan man hitta lugnet kvällstid, man går bara in på småvägarna ifrån huvudgatan så hittar man många mysiga tavernor där det är lugntoch fint. Och stranden i Laganas är underbar!

Mimi som lääängtar till grekland!
  #4  
Gammal 2006-10-08, 22:24
Pernilla Pernilla är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2005
Ort: Uppsala
Inlägg: 12
Standard Sv: Zakynthos - varför så negativa?

Tack Annoula. Det skall jag absolut göra.

Javisst Mimmi, man kan hitta fina ställen även i Lagana, jag bodde förrförra sommaren precis på stranden ovan en restaurang hela säsongen utan att jag tyckte det störde.
Ja det finns många bra restauranger i Lagana.

Kul att det finns någon mer osm gillar Zakke
Jag skall ju kanske köpa sommarhus där härframöver! Först skall jag och pojkvännen bara sälja av en av våra lägenheter i Grekland, vilken har vi inte bestämt, jag gillar min och han gillar sin :P

Senast redigerad av Pernilla den 2006-10-08 klockan 22:26.
  #5  
Gammal 2006-10-16, 17:53
stewik stewik är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2006
Inlägg: 5
Standard Sv: Zakynthos - varför så negativa?

Jag kan säga att efter vad jag läst här så blev jag otroligt skeptisk till ön och allt vad som kommer till. Någon sade åt mig att jag skulle åka dit och bilda mig en egen uppfattning. Det gjorde jag.

2 veckor, pengarna rullade (så här i efterhand totalt utan hejd) vädret var typiskt grekiskt och jag hade barn (dotter 6 år) med mig. Grekernas inställning till barn gjorde ju också sitt till.

Avslutningsvis vill bara säga att jag för första gången inte upplevde 2 veckor som en lång tid. Tidigare resor har jag känt viss hemlängtan, inte nu.

Får jag som jag vill så åker jag dit igen, helt klart.
  #6  
Gammal 2006-10-16, 20:22
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2004
Inlägg: 8 500
Standard Sv: Zakynthos - varför så negativa?

Jag kommer ihåg ditt inlägg, stewik. Vad kul att du blev så nöjd!
  #7  
Gammal 2006-10-17, 08:58
Elisabets avatar
Elisabet Elisabet är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 5 566
Standard Sv: Zakynthos - varför så negativa?

Det var ju nåt liknande jag upplevde på Skiathos.

Har funderat lite på fenomenet. Tror de öar det handlar om har en sak gemensamt: deras största naturtillgång är underbara stränder och vacker natur! Det bäddar självklart för en utvecklad turismindustri.
Rhodos, Kreta, Korfu, Ios, Kos, Skiathos, Zakynthos och till viss del Lefkas och Paros - alla har de samma underbara stränder och alla har de den gemensamma domen. Alla har de också orörda delar och alla har de sina trogna återvändare som bara älskar ön!
Alla har också haft många, många besökare som bara sett det turistanpassade och genast vänt på klacken för att sprida omdömet om ön vidare.
  #8  
Gammal 2006-11-14, 14:58
patyys avatar
patyy patyy är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2006
Ort: Sthlm, förhoppningsvis Grekland i framtiden
Inlägg: 26
Standard Sv: Zakynthos - varför så negativa?

jag var i zakynthos i somras, de va uuuuuuunderbart. Jag är 18 så folk brukar tro att ja ska dit med vänner o supa ihjäl mig, nej sånt gillar inte jag, vill man supa o sova bort hela dagarna kan man s anna kvar här i sverige o spara på pengarna. men ja tyckte zakynthos va såå underbart, har inget att klaga på, lr jo ja bodde i argassi så de kryllade av engelsmän, dem är inte blyga kan ja säga. ställer sig utanför din dörr 3 på morronen gapskriker o spyr.USH!
  #9  
Gammal 2007-04-30, 23:18
moro mous avatar
moro mou moro mou är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2007
Ort: Kista
Inlägg: 130
Standard Sv: Zakynthos - varför så negativa?

Håller med!! älskar zakynthos, mitt andra hem också, 3 ggr i somras o jag har min speciella hjärtevän där!
  #10  
Gammal 2007-05-01, 19:29
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2004
Inlägg: 8 500
Standard Sv: Zakynthos - varför så negativa?

Tråden är gammal och låses därför.

Starta gärna nya trådar om Zakynthos.

inkfish/moderator
Stängt ämne

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 09:13.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT