Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Joniska öarna > Zakynthos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2006-07-29, 21:08
matsmaja matsmaja är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2005
Inlägg: 87
Standard funderar på zakyntos

och tänkte bo på något hotell/lägenheter som heter Maria??!! någon som bott där??
hur är stränderna
vad får vi inte missa
Svara med citat
  #2  
Gammal 2006-08-04, 20:43
matsmaja matsmaja är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2005
Inlägg: 87
Standard Sv: funderar på zakyntos

finns det verkligen ingen som har några tips och erfarenheter av denna ö
Svara med citat
  #3  
Gammal 2006-08-05, 17:26
Maartina Maartina är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2005
Inlägg: 105
Standard Sv: funderar på zakyntos

Hejsan!

Jag kan absolut rekommendera Zakynthos! Härlig ö!
Bodde på hotell Maria förra året och det är ett helt okej hotell. Väldigt enkelt men med ett bra läge. Inte mitt på bargatan utan en bit bort där det inte är lika rörigt. Ägarinnan var nog rätt trött på festande ungdomar för hon höll ett långt tal för personerna framför som checkade in om regler och hur man skulle sköta sig. Men på det stora hela var hotellet helt okej! Det gäller att inte ha för stora förväntningar bara. Ta med öronproppar

Hoppas ni väljer Zakynthos och får en härlig semester!
Svara med citat
  #4  
Gammal 2006-08-06, 21:41
matsmaja matsmaja är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2005
Inlägg: 87
Standard Sv: funderar på zakyntos

aaa tack för infon men öronproppar why??
Svara med citat
  #5  
Gammal 2006-08-07, 10:26
Maartina Maartina är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2005
Inlägg: 105
Standard Sv: funderar på zakyntos

Varför öronproppar? Jo, för att Laganas är en väldigt högljudd ort med oändligt mycket barer. Och även om Maria ligger lite lugnare till så är det fullt ståhej runtomkring i alla fall. Det är som sagt ett mycket enkelt hotell. Dög dock då vi inte vistades mer på hotellet än för att sova.
Svara med citat
  #6  
Gammal 2006-08-07, 20:36
Luffaren Luffaren är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Nyköping
Inlägg: 20
Standard Kanske...

En undran. Är det Maria som ligger typ 50 meter upp från Laganas-stranden, relativt litet och utan pool, utan restaurang, i två våningar? I Så fall har jag bott där.

Om inte så undrar jag vilket detta hotel är? Bodde där 2002. Åkte med apollo. Är tämligen säker på att det hette Maria, annars något väldigt liknande.

Mvh / Luffaren...
Svara med citat
  #7  
Gammal 2006-08-08, 11:09
Maartina Maartina är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2005
Inlägg: 105
Standard Sv: funderar på zakyntos

Det är iaf det Maria som jag pratar om. Bodde där förra året och åkte med Apollo. Så det borde vara samma hotell, låter som det på din beskrivning iaf.
Svara med citat
  #8  
Gammal 2006-08-09, 08:19
cato cato är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2006
Inlägg: 19
Standard Sv: funderar på zakyntos

Halloj
Var på Zakynthos några dagar i juli i år. Laganas är ett röjställe, dyngpackade Engelskmän som sjunger "fotbollssånger". Stranden var skitig med glasspiltter och sopor, vattnet var grumligt. Det kan ju vara så att vi kom från fel håll, vi började resan på Lefkas för att sen åka vidare till Kefalonia, möttes där av kristallklart vatten, rena stränder, lungt och skönt, för att sen ramla in på Cirkusen. Men om du vill ha röj hela natten så är nog Laganas rätta platsen. Bra lägenhetshotel är Nemisis, 35-40 e/natten
Svara med citat
  #9  
Gammal 2006-08-10, 12:32
matsmaja matsmaja är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2005
Inlägg: 87
Standard Sv: funderar på zakyntos

ojojojo e det verkligen såå hemst??
jag menar ungdomarna börjar väl i skolan snart va eller??? tänkte att det kanske e lugnare då vi ska åka 29/8 nämligen???

men vi brukar som sagt aldrig ligga vid stranden i byn vi bor utan ta en vespa och åka runt och hitta vikar med turkost och klart vatten
finns det där ???
Svara med citat
  #10  
Gammal 2006-08-11, 09:54
Maartina Maartina är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2005
Inlägg: 105
Standard Sv: funderar på zakyntos

Håller med om att Laganas är ett riktigt röjställe och bitvis rätt rörigt men det kan nog vara som du säger att det är bättre i slutet av säsongen som skolan har börjat. min erfarenhet av stranden är att i den änden av stranden som Maria "hör till", är strandbiten ändå helt okej. Det är borta vid bargatan (där bilarna parkerar och vänder på stranden)som det ser skitigt och illa ut. Om man istället hyr moppe som du pratar om hittar man definitivt riktiga pärlor! Jag och min pojkvän var där för två år sedan och hyrde då moppe. Ett tips är att åka till Vassilikoshalvön (tar inte särskilt lång tid) och där leta rätt på badvikar. Prova Porto Zoro, Gerani, Ag. Nicholas exempelvis! Jätte härliga stränder! Missa inte heller en tur till bergsbyn Keri, väldigt mysigt och en fantastisk utsikt över havet om man fortsätter ytterligare en bit bort (till en fyr har jag för mig). Sen måste jag rekommendera att följa med på någon av de lokala båtutflykterna runt ön, man får komma till stränder som bara går att nå med båt och även åka till de berömda skeppsvraket. Och sen (uj, vad jag babblar nu känner jag) finns det båtar (både tramp- och motor) att hyra vid Laganas stranden så att man på egen hand kan åka ut till skölpaddsön som ligger i bukten.

Jag tror säkert att ni kommer att hitta på bra saker att göra på Zakynthos. För min del är ön en favorit som jag lär återvända till!
Svara med citat
  #11  
Gammal 2006-08-11, 10:00
matsmaja matsmaja är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2005
Inlägg: 87
Standard Sv: funderar på zakyntos

åååå detta inlägg var i min smak
har du kort från ön??
Svara med citat
  #12  
Gammal 2006-08-11, 10:43
Maartina Maartina är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2005
Inlägg: 105
Standard Sv: funderar på zakyntos

Ja, jag har lite kort. Men hur lägger man upp dem här? Går det? Vet att vissa lägger in i inläggen men har ingen aning om hur man gör...Vet du?
Svara med citat
  #13  
Gammal 2006-08-11, 11:08
matsmaja matsmaja är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2005
Inlägg: 87
Standard Sv: funderar på zakyntos

du kan ju kanske skicka dom till min epost
eller så infogar du bilderna kolla in ikonerna ovan detta mail
Svara med citat
  #14  
Gammal 2006-08-11, 14:12
Maartina Maartina är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2005
Inlägg: 105
Standard Sv: funderar på zakyntos

hmm, okej. ska ta och kolla upp det och försöka få fram några bilder, annars skickar jag på mailen! nä, nu väntar jobbet.

Senast redigerad av Maartina den 2006-08-11 klockan 14:15.
Svara med citat
  #15  
Gammal 2006-08-11, 14:15
Elisabets avatar
Elisabet Elisabet är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 5 566
Standard Sv: funderar på zakyntos

Maartina, läs denna tråd, så kommer du säkert på hur man lägger in bilder: http://www.kalimera.nu/forums/showthread.php?t=2090
Svara med citat
  #16  
Gammal 2006-08-11, 22:03
Rubys avatar
Ruby Ruby är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Stockholm
Inlägg: 621
Standard Sv: funderar på zakyntos

Citat:
Ursprungligen postat av matsmaja
har du kort från ön??
I den här tråden finns ett par kort som jag har lagt in:

http://www.kalimera.nu/forums/showth...0723#post10723

Ruby
Svara med citat
  #17  
Gammal 2006-08-14, 19:41
matsmaja matsmaja är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2005
Inlägg: 87
Standard Sv: funderar på zakyntos

tack för bilderna ,,,,,fina dina kort då Marrtina???
Svara med citat
  #18  
Gammal 2006-08-17, 18:31
Maartina Maartina är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2005
Inlägg: 105
Standard Sv: funderar på zakyntos

Hej! Har tyvärr inte haft tid att klura ut hur man lägger upp bilder här utan har precis skickat ett mail med lite bilder till dig istället. Hoppas det är okej!

Det jag tror gör att många tycker lite illa om Zakynthos är att de bara ser själva turistorterna. Det är först när man ger sig ut runt ön som man ser det härliga. Hör av dig om vad du tycker om bilderna och hur det blir med er resa!
Svara med citat
  #19  
Gammal 2006-08-17, 20:01
matsmaja matsmaja är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2005
Inlägg: 87
Standard Sv: funderar på zakyntos

men tack guud vad fina kort . detta gör oss bara mera sugen,,,,att fara
ö-runturen (utflykten) får man bara se vraket på håll då ? vi ser ju att andra är på stranden där? eller finns det andra turer Till vraket eller ?
Svara med citat
  #20  
Gammal 2006-08-18, 19:09
Maartina Maartina är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2005
Inlägg: 105
Standard Sv: funderar på zakyntos

nejdå, man får gå iland vid vraket! i alla fall vädret om tillåter! otroligt klart vatten är det! nackdelen är att alla båtar anländer ungefär samtidigt och det blir rena rama kaoset på stranden, så det var inte så mycket tid att bada. det är sagt att man ska stanna en timme eller två men för oss blåste det så pass att vi bara var i en liten stund, de var ju tvugna till att kunna få ombord alla säkert igen. men klart värt ett besök i vilket fall! dessutom får man se så mycket annat fint. rekommenderar att åka båten "alexandros". störst och fortast och såg stabilast ut nej, nu måste jag kila vidare.
packar för fullt för resan till kreta som går av stapeln i natt
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 23:28.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT