Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kreta > Chaniakusten

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2005-07-11, 08:41
Peep Peep är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2005
Inlägg: 40
Standard Från Chania flygplats till Rethymnon?

Hejsan

Jag ska åka från Chania flygplats till Rethymnon och undrar om någon vet ett aktuellt taxipris för sträckan? Hörde också att Olympic Airways kör flygbussar samma sträcka då och då. Vet någon mer om detta? Jag vill helst inte åka in till Chania först.
Om någon dessutom har några "barnvänliga" tips om Rethymnon så emottages dessa tacksamt!

Peep
Svara med citat
  #2  
Gammal 2005-07-19, 16:01
CamillaN CamillaN är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 215
Standard Sv: Från Chania flygplats till Rethymnon?

Tyvärr kan jag inte hjälpa dej från flygplatsen till Rethymno men buss från Chania till Rethymno kostar 6 €.
Taxi från Chania till Chanias flygplats gav vi 13 €. Busspris där vet jag inte.
//Camilla.
Svara med citat
  #3  
Gammal 2005-07-19, 16:47
Arnes avatar
Arne Arne är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 4 702
Standard Sv: Från Chania flygplats till Rethymnon?

Taxi från Chania Airport till Heraklion kostade förra året med fastpris 45€. Natt-taxa....

Beräkna då runt 25-30€ till Rethymnon som ju ligga mitt emellan Chania och Heraklion.

Arne
Svara med citat
  #4  
Gammal 2005-07-19, 18:47
Calle Calle är inte uppkopplad
Banned
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 292
Standard Sv: Från Chania flygplats till Rethymnon?

Citat:
Ursprungligen postat av Peep
Hejsan

Jag ska åka från Chania flygplats till Rethymnon och undrar om någon vet ett aktuellt taxipris för sträckan? Hörde också att Olympic Airways kör flygbussar samma sträcka då och då. Vet någon mer om detta? Jag vill helst inte åka in till Chania först.
Om någon dessutom har några "barnvänliga" tips om Rethymnon så emottages dessa tacksamt!

Peep
Hej!
Olympic har en blå buss som kör en gång/dag fram och tillbaka från centrala Rethymno. Från Rethymno till Chanias flygplats går den cirka 17.30. Den väntar sedan på flygplatsen på inkommande kvällsflight från Aten och kör sedan tillbaka till Rethymno. Resan kostade senast när Git åkte (tidigt i våras) drygt 5 Euro. I Rethymno stannar bussen precis längs med stadsparkens södra sida, ett kvarter från gamla stadsporten.
Anländer man dagtid till Chania så är det enklast att ta taxi ner till buss-stationen (13-15 Euro beroende på mängden bagage) och sedan landsvägsbussen till Rethymno.
Det finns även en flygbuss mellan buss-stationen i Chania och flygplatsen som går några gånger per dag, vet ej priset eftersom vi aldrig har åkt med den, men det är bara att fråga på flygplatsen när ni har landat.

Calle (som just nu lyssnar på det grekiska bandet "Blues Wire" på högsta volym! Inte precis den typen av grek-musik som brukar stötas och blötas i detta forum!)
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 09:18.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT