Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Off Topic > Hemelektronik

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2005-08-28, 18:36
Arnes avatar
Arne Arne är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 4 702
Standard Tradedoubler!!!!

Min eminenta hård- och mjukvarubrandvägg fångar upp och blockerar en Aware (spionprogram)
var gång jag går in på Kalimera.

http://www.tradedoubler.com/pan/public

Hemsidan hittas här ovan.

Irriterande!!! Vad är detta till för??? Räkna hur många som klickar på olika reklaminslag??? Eller vad???

Har skickat upprepade förfrågningar till ovan relaterade hemsida, men de behaga ej svara!!!

Nu kommer jag ju ändå in på Kalimera, men det tager cirka 15-20 sekunder i fördröjning på grund av denna Tradedoubler som ska blockeras var gång....
Svar emotses....

Arne
Svara med citat
  #2  
Gammal 2005-08-28, 18:49
Elisabets avatar
Elisabet Elisabet är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 5 566
Standard Sv: Tradedoubler!!!!

Citat:
Ursprungligen postat av Arne
Min eminenta hård- och mjukvarubrandvägg fångar upp och blockerar en Aware (spionprogram)
var gång jag går in på Kalimera.

http://www.tradedoubler.com/pan/public
Det gör min också. Det är längesedan jag upptäckte det.
Tradedoubler förser ju den som har en hemsida med statistik över besökare, inte bara antal besökare utan även annat som går att utläsa ur IP-numret, till exempel hur ofta och på vilka tider var och en besöker sidan.

Jag utgår från att Janne köper denna tjänst av Tradedoubler och som jag ser på saken står det honom fritt att göra det. Den som inte accepterar det får väl undvika att besöka Kalimera, eller ännu bättre installera Ad-Aware.
Svara med citat
  #3  
Gammal 2005-08-28, 22:23
Janériks avatar
Janérik Janérik är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 2 086
Standard Sv: Tradedoubler!!!!

Citat:
Ursprungligen postat av Arne
Min eminenta hård- och mjukvarubrandvägg fångar upp och blockerar en Aware (spionprogram)
var gång jag går in på Kalimera.

http://www.tradedoubler.com/pan/public

Hemsidan hittas här ovan.

Irriterande!!! Vad är detta till för??? Räkna hur många som klickar på olika reklaminslag??? Eller vad???

Har skickat upprepade förfrågningar till ovan relaterade hemsida, men de behaga ej svara!!!

Nu kommer jag ju ändå in på Kalimera, men det tager cirka 15-20 sekunder i fördröjning på grund av denna Tradedoubler som ska blockeras var gång....
Svar emotses....

Arne
Tradedoubler är helt enkelt ett företag som marknadsför allt möjligt på Internet. Det går till så att webmastern gör ett avtal med Tradedoubler om att ha deras annonser på sidan, sedan sammanställer de allt som ska ge pengar till webmastern och förmedlar pengarna från annonsören till webmastern.
Om man väljer att blockera deras webplats i sin brandvägg så resulterar det i att webmastern (i detta fall Kalimera) inte får någon lön för sitt jobb, i förlängningen resulterar det troligen i att vi får söka information om Grekland på något annat sätt än via denna webplats.
Jag tycker det låter underligt att du skulle ha något program som lyckas hitta någon typ av spionprogram från Tradedoubler, jag brukar ha ganska hårt smidda regler i mina skyddsprogram och har aldrig haft detta problem. På något sätt kan du säkert lägga in tradedoubler som en säker plats och lugnt surfa vidare utan att störas av denna blockering.
Möjligen kan det väl vara så att ditt program blockerar att det skrivs en cookie på din hårddisk. En cookie är sällan farlig, du kan ju alltid välja att det skrivs cookies som raderas då du har tittat färdigt på webplatsen.

Mvh Janérik
Svara med citat
  #4  
Gammal 2005-08-28, 22:28
Elisabets avatar
Elisabet Elisabet är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 5 566
Standard Sv: Tradedoubler!!!!

Citat:
Ursprungligen postat av Janérik
Möjligen kan det väl vara så att ditt program blockerar att det skrivs en cookie på din hårddisk. En cookie är sällan farlig, du kan ju alltid välja att det skrivs cookies som raderas då du har tittat färdigt på webplatsen.
Det har du nog rätt i. Jag har Ad-Aware och den registrerar en Tradedoubler-cookie varje gång jag besöker Kalimera, men inget annat. Den är inte "farlig", men nog är det irriterande att en massa småfiler sparas på datorn.
Svara med citat
  #5  
Gammal 2005-08-29, 15:33
Arnes avatar
Arne Arne är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 4 702
Standard Sv: Tradedoubler!!!!

Men, så här är det.

Via hårdvarubrandväggen i bredbandsroutern (DI-804) i kombination med betaversionen av Microsoft Antispyware, samt därtill support av Spyware Blaster, kan jag faktiskt till och med ta bort reklamrutorna på Telia Bredbands startsida.
Samma gäller reklamen på Kalimera. Icke allt, men nästan.

Men, som sagt, det tar en hel del tid och knåp att filtrera, och så blir det ju den här fördröjningen innan önskad hemsida kommer upp. 10-15 sekunder.


Arne

Som nyss varit och inhandlat en riskokare. Ja, en riktig dito, ej Japansk småbil...
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:38.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT