Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kafé Kalimera

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #121  
Gammal 2012-07-16, 14:20
kimmens avatar
kimmen kimmen är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2008
Ort: Göteborg
Inlägg: 1 668
Standard Sv: Sparkande barn

Citat:
Ursprungligen postat av Rojo72 Visa inlägg
Homosexuella, kvinnor, handikappade och andra minoriteter är däremot lagskyddade....
Sedan när är kvinnor en minoritet?

/kimmen
Svara med citat
  #122  
Gammal 2012-07-16, 14:22
kimmens avatar
kimmen kimmen är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2008
Ort: Göteborg
Inlägg: 1 668
Standard Sv: Sparkande barn

Citat:
Ursprungligen postat av Monica C Visa inlägg
Den som är klokare tiger,så fom nu är tyst
Monica
Oj... du anser att du är klokare än alla andra här...

/kimmen
Svara med citat
  #123  
Gammal 2012-07-16, 17:24
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Sparkande barn

Citat:
Ursprungligen postat av Eva L Visa inlägg
Det jag tror Masse försöker säga är att ett samhälle utan barn skulle bli ganska konstigt .

Eva
Läser denna tråd först nu och undrar VAR Hellen skrev att hon önskade ett samhälle utan barn??? Kan inte hitta det inlägget. Däremot skriver hon att hon inte gillar barn som sparkar i ryggstödet och det gör inte jag heller FAST jag arbetar med barn hela dagarna
Sura vuxna är inte heller kul oasett kön, men humor är härligt!!

Lissi - som nästan var den enda som INTE fällde sätet på flyget ner! De andra passagerarna hade nog betalat extra för att få göra det
Svara med citat
  #124  
Gammal 2012-07-16, 17:43
Birgitta63s avatar
Birgitta63 Birgitta63 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2007
Ort: Sjöbo
Inlägg: 1 452
Standard Sv: Sparkande barn

Kul kul med sparkande barn
Birgitta som ska bli förstagångsmormor om några veckor
Svara med citat
  #125  
Gammal 2012-07-16, 19:13
karis avatar
kari kari är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 5 540
Standard Sv: Sparkande barn



Lissi - som nästan var den enda som INTE fällde sätet på flyget ner! De andra passagerarna hade nog betalat extra för att få göra det[/QUOTE]

Det gjorde ikke jeg på vår ferie nå, 18 - 25.juni, heller . - kan du forstå hvorfor
Svara med citat
  #126  
Gammal 2012-07-16, 21:13
Kattas avatar
Katta Katta är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2006
Ort: Göteborg
Inlägg: 215
Standard Sv: Sparkande barn

Citat:
Ursprungligen postat av Lissi Visa inlägg
Läser denna tråd först nu och undrar VAR Hellen skrev att hon önskade ett samhälle utan barn??? Kan inte hitta det inlägget. Däremot skriver hon att hon inte gillar barn som sparkar i ryggstödet och det gör inte jag heller FAST jag arbetar med barn hela dagarna
Sura vuxna är inte heller kul oasett kön, men humor är härligt!!
Svara med citat
  #127  
Gammal 2012-07-24, 13:11
i_love_cretes avatar
i_love_crete i_love_crete är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2010
Inlägg: 145
Standard Sv: Sparkande barn

Jag stör mig på folk som måste springa på toaletten stup i kvarten och som reser sig upp för att gå på toa så fort "fasten seat belt" slocknat. Sen stör jag mig på vuxna som fäller bak ryggstödet utan förvarning när man sitter med en kopp kaffe. Man har tur om det inte hamnar i knät på en. Grrrrr Barn som skriker under en längre tid kan vara jobbigt. Lätt att få ont i huvudet. Dock har Jag förståelse för att det kan bli så. Inte det lättaste att resa med små barn alla ggr och föräldrar gör så gott de kan. Men sparka i ryggen ?? Tack men nej tack. Då får föräldrar säga ifrån med det bestämda!!
Svara med citat
  #128  
Gammal 2012-07-25, 00:19
Eva64 Eva64 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2009
Inlägg: 422
Standard Sv: Sparkande barn

Hmm, sparkande "barn"... Vid vilken ålder övergår barn till att bli ungdomar som själv ska kunna förstå att man varkens rycker eller sparkar i sätet framför. Jag blev mycket förvånande när vi i förra veckan hamnade framför två ungdomar, låt mig gissa 14-15 år, som HELA tiden ryckte och mer eller mindre sparkade/spjärnade i våra säten framför. Lilla mamsingen satt iofs stilla men sa dock ingenting. Mycket irriterande!
Svara med citat
  #129  
Gammal 2012-07-25, 08:36
mouche mouche är inte uppkopplad
Banned
 
Reg.datum: maj 2011
Inlägg: 730
Standard Sv: Sparkande barn

Sier man da noe til dem/foreldrene eller sitter man hele reisen og bare irriterer seg? For egen del så sier jeg ifra, men forsøker å gjøre det på en måte slik at man blir møtt med noen grad av forståelse.
Svara med citat
  #130  
Gammal 2012-07-25, 13:35
Klick Klick är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2006
Ort: Helsingborg
Inlägg: 893
Standard Sv: Sparkande barn

Konstigt nog händer det inte så ofta när jag flyger ner i augusti men väl händer det om jag får för mig att dra utomlands under våren... Jag har har testat att inte fälla tillbaka ryggstödet men det hjälper inte. Om barnet har fått för sig att sparka så gör de detta... Jag råkade ut för en incident på planet mot Kreta förra året (på våren) då sparkade barnet i min stolsrygg konstant utan att barnets bägge föräldrar gjorde något åt detta! När jag sedan fäller mitt säte råkade tydligen barnet få något i knät vilket jag bad om ursäkt för men föräldrarna tyckte tydligen inte att det räckte... När jag sedan påpekade att de kunde vara lite extra uppmärksamma under tiden han sparkade loss på ryggstödet uppstod tjafsande... Blev kallad för det ena och det andra och att jag var tvungen att acceptera att barnet var just barn... Jag skulle m a o anpassa mig till barnet. NO WAY!!!

När vi sedan åkte hem från samma resa är det ett litet barn (riktigt småbarn - inte spädbarn) som skrek oavbrutet hela resan hem. Inte konstigt med detta eftersom att barnet var trött och med trycket i planet etc... Jag undrar dock om föräldern tänkte på sitt barn när hon valde att utsätta sitt barn för detta obehaget! Riktigt små barn tycker jag inte borde flyga... De har ju ingen behållning och deras skrikande förstör för alla andra!

Andra saker som irreterar är vuxna som inte visar hänsyn när man fäller sitt ryggstöd utan förvarning. Inte kul att få kaffefläck på vita byxor! Eller ännu värre - rödvinsfläck!!!!

K - 13 dagar kvar till avresa!!
Svara med citat
  #131  
Gammal 2012-07-25, 14:31
para polis avatar
para poli para poli är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2008
Ort: Gävle
Inlägg: 1 332
Standard Sv: Sparkande barn

Citat:
Ursprungligen postat av i_love_crete Visa inlägg
Jag stör mig på folk som måste springa på toaletten stup i kvarten och som reser sig upp för att gå på toa så fort "fasten seat belt" slocknat.
Det kan ju bero på många orsaker. Det kan vara medicinskt, nervöst osv.
För min del så bytte jag flyg i Madrid förra veckan. Planet var försenat och det tog 35 min från ankomstgate till avgångsgate. De höll planet för våran skull, springandes med flygplatspersonal var det bara att kliva på kissnödig. Det var inte läge att fråga om man hann gå på toa, tro mig!
Jag klev upp så fort skylten slocknade!
Dessutom lär det ju vara bättre att gå på toa direkt istället för när brickor är nere och vagnar är i gången, eller?
Svara med citat
  #132  
Gammal 2012-07-25, 20:02
Klick Klick är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2006
Ort: Helsingborg
Inlägg: 893
Standard Sv: Sparkande barn

Citat:
Ursprungligen postat av para poli Visa inlägg
Dessutom lär det ju vara bättre att gå på toa direkt istället för när brickor är nere och vagnar är i gången, eller?

Instämmer... Jag är imponerad över kabinpersonalens tålamod...
Svara med citat
  #133  
Gammal 2012-07-26, 15:44
i_love_cretes avatar
i_love_crete i_love_crete är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2010
Inlägg: 145
Standard Sv: Sparkande barn

Citat:
Ursprungligen postat av para poli Visa inlägg
Det kan ju bero på många orsaker. Det kan vara medicinskt, nervöst osv.
För min del så bytte jag flyg i Madrid förra veckan. Planet var försenat och det tog 35 min från ankomstgate till avgångsgate. De höll planet för våran skull, springandes med flygplatspersonal var det bara att kliva på kissnödig. Det var inte läge att fråga om man hann gå på toa, tro mig!
Jag klev upp så fort skylten slocknade!
Dessutom lär det ju vara bättre att gå på toa direkt istället för när brickor är nere och vagnar är i gången, eller?
Ibland kan man störa sig på saker fast man egentligen inte har "rätt" att störa sig. Jag vet att de som springer på toaletten säkert har diverse goda skäl för det. Men likt förbannat så kan jag inte låta bli och störa mig ... Men så är ju jag utrustad med bästa blåsan. Haha
Svara med citat
  #134  
Gammal 2012-07-26, 16:09
para polis avatar
para poli para poli är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2008
Ort: Gävle
Inlägg: 1 332
Standard Sv: Sparkande barn

Citat:
Ursprungligen postat av i_love_crete Visa inlägg
Men så är ju jag utrustad med bästa blåsan. Haha
Svara med citat
  #135  
Gammal 2012-07-26, 16:16
mouche mouche är inte uppkopplad
Banned
 
Reg.datum: maj 2011
Inlägg: 730
Standard Sv: Sparkande barn

Citat:
Ursprungligen postat av i_love_crete Visa inlägg
Jag vet att de som springer på toaletten säkert har diverse goda skäl för det.
Trolig har de bare en god grunn til det; de må!
Svara med citat
  #136  
Gammal 2012-07-26, 16:31
Ponika Ponika är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: Göteborg
Inlägg: 214
Standard Sv: Sparkande barn

En gång satt det en ca 10 årig tjej bakom mej med sin pappa. Och sparkandet var igång. Man börjar med att vända sig om o blänga lite ilskt ett par gånger. Tillslut sa jag till; nu får du sluta o sparka på sätet!!
Sen var det lugnt resten av resan.
Ibland funkar det, ibland inte
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 21:25.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT