Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kreta > Rethymnonkusten

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #41  
Gammal 2010-08-12, 20:56
Maggan1 Maggan1 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2006
Ort: Helsingborg
Inlägg: 355
Standard Sv: 3 dagar!!!

Ja det låter onekligen grekiskt ! Tack för inbjudan , men Rethymno är , inte i nuläget iaf, inplanerat för besök, men allt kan ändra sig.

Men tycker du ska ta några fina bilder med dig drickandes ditt kaffe och skicka till Nordqvist - du kanske kan få dig en sponsor
Svara med citat
  #42  
Gammal 2010-08-12, 21:09
Yannas avatar
Yanna Yanna är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2007
Ort: Rethymno, Kreta
Inlägg: 1 846
Standard Sv: 3 dagar!!!

Citat:
Ursprungligen postat av Maggan1 Visa inlägg
Men tycker du ska ta några fina bilder med dig drickandes ditt kaffe och skicka till Nordqvist - du kanske kan få dig en sponsor
En bild på mig på kaffepaketet drickandes kaffe på en grekisk altan med utsikt över hustak o pelargoner..och så namnet YANNAS KAFFE. Det blir en bra exportvara för nordqvist och jag ska ha bra betalt för den bilden..och fritt kaffe!
Svara med citat
  #43  
Gammal 2010-08-13, 12:12
lillabrudens avatar
lillabruden lillabruden är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2010
Ort: Malmö
Inlägg: 30
Standard Sv: 3 dagar!!!

hejsan allihopa!!!

Ja visst l]ter det bra med Yannas Kaffe!!! Jag har kaffet t.o.m i en Kapp Ahls kasse s[ svenskare kan det v'l inte bli!!

Jag STORNJUTER h'r!!! Ni skulle bara veta hur mycket jag trivs och det 'r 'nd[ bara 2a dagen!!! Det 'r varmt o jag har stranden s[ n'ra att jag kan bara g[ hem om om jag beh;ver 'ta el h'mta pengar osv. Tryggt och bekv'mt!
Som Yanna sa s[ blir det marknad p[ l;rdag och jag bara "LSKAR marknader! Hoppas du Yanna har t[lamod med mig om jag blir lite jobbig
F;rutom det s[ har jag faktiskt inte planerat s[ mycket....'r h'r mest f;r solen 'nd[ men vi f[r se...

Jag skriver igen om jag hinner mellan solandet!

Kreta-kramar!!!
\\Jenny

P.S.min pappa smsade att dem har [ska och st;rtregn i Malm; hihihi
Svara med citat
  #44  
Gammal 2010-08-13, 12:14
lillabrudens avatar
lillabruden lillabruden är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2010
Ort: Malmö
Inlägg: 30
Standard Sv: 3 dagar!!!

hahaha ser ut som en daligt korsord...hoppas ni forstar vad jag skrivit!

Citat:
Ursprungligen postat av lillabruden Visa inlägg
hejsan allihopa!!!

Ja visst l]ter det bra med Yannas Kaffe!!! Jag har kaffet t.o.m i en Kapp Ahls kasse s[ svenskare kan det v'l inte bli!!

Jag STORNJUTER h'r!!! Ni skulle bara veta hur mycket jag trivs och det 'r 'nd[ bara 2a dagen!!! Det 'r varmt o jag har stranden s[ n'ra att jag kan bara g[ hem om om jag beh;ver 'ta el h'mta pengar osv. Tryggt och bekv'mt!
Som Yanna sa s[ blir det marknad p[ l;rdag och jag bara "LSKAR marknader! Hoppas du Yanna har t[lamod med mig om jag blir lite jobbig
F;rutom det s[ har jag faktiskt inte planerat s[ mycket....'r h'r mest f;r solen 'nd[ men vi f[r se...

Jag skriver igen om jag hinner mellan solandet!

Kreta-kramar!!!
\\Jenny

P.S.min pappa smsade att dem har [ska och st;rtregn i Malm; hihihi
Svara med citat
  #45  
Gammal 2010-08-13, 12:21
Yannas avatar
Yanna Yanna är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2007
Ort: Rethymno, Kreta
Inlägg: 1 846
Standard Sv: 3 dagar!!!

Hej Jenny!

Vad kul att höra att du stortrivs och har det bra!

Kaff-Ahl då kanske

Det ska bli jättekul att gå på marknaden med dig Jenny och du behöver inte vara orolig att jag inte skulle ha tålamod, men bered dig på att det är stekhet, för marknaden är mitt i solen, visserligen är den täckt med parasoller och solskydd, men det är inte samma slags skugga som under träd. Iaf..svetten kommer att lacka ordentligt, ta med en liten vattenflaska!

Ha en fortsatt skön dag och var försiktig med solandet, så ses vi imorgon!

Kram!
Yanna
Svara med citat
  #46  
Gammal 2010-08-13, 12:43
Athanasia Athanasia är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Bandhagen
Inlägg: 2 732
Standard Sv: 3 dagar!!!

Du har det helt säkert alldeles underbart lillabruden,,,,Du är ju i Rethymno!Önskar Dig en fortsatt trevlig vistelse,,och ja Yanna,,marknad är svettigt.
Svara med citat
  #47  
Gammal 2010-08-13, 12:57
Enigmas avatar
Enigma Enigma är inte uppkopplad
 
Reg.datum: sep 2008
Ort: Östergötland
Inlägg: 405
Standard Sv: 3 dagar!!!

Ha en trevlig vistelse i Rerhymno och lycka till på marknaden, lillabruden.

/Enigma
Svara med citat
  #48  
Gammal 2010-08-15, 00:12
Yannas avatar
Yanna Yanna är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2007
Ort: Rethymno, Kreta
Inlägg: 1 846
Standard Sv: 3 dagar!!!

Oj, vilken dag jag och lillabruden har haft och imorgon ska jag njuta av Arvid Nordqvists Franskrost!
Vi har varit på marknaden och shoppat, på stan och shoppat, fikat...eller egentligen druckit iste och ätit goda mackor på Bistro22...nya shoppingrundor, iste igen. Hem till mig för att vila före middag på restaurang i gränderna..vilket var enda plumpen idag, en turistfälla som jag/vi var på för sista gången, ingen aning om vad den heter, men jag hittar dit....avslutning hemma hos mig och jag följde lillabruden till taxitorget vid Megali Porta.
Vi har pratat...och pratat...och pratat...vet inte vem som pratade mest, inte spelar det någon roll heller...vill bara säga att lillabruden är en underbar, ung människa som jag har haft en helt otroligt kanontrevlig dag med!
Tack Jenny, för en kanondag!
Och inte minst.....tack för att du tog med dig gott kaffe till mig!!!!

Kram!
Yanna
Svara med citat
  #49  
Gammal 2010-08-15, 09:50
MonkanSs avatar
MonkanS MonkanS är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2007
Ort: Norrköping
Inlägg: 650
Standard Sv: 3 dagar!!!

Jag ser att ni haft en toppendag med marknad, shopping och allt... Jag tänkte på er igår kväll. Vi själva satt hos min dotter o måg vid deras sommarstuga och grillade. Det var en ljummen och skön kretakväll efter en varm och fuktig kretadag. Och på kretavis delade vi på maten därför att vi är STORA grekfans. Vi har våra stugor ganska så intill varandra. Deras stuga är döpt till lilla Analipsi. Vår heter Rethymno. Och en kompis stuga intill vår heter Gerani. Vi är nog lite knäppa.. men det gör bara tillvaron lite roligare..
Lillabruden.. ha en fortsatt bra vistelse. Jag gissar att det är inte sista gången som du åker till Kreta och Rethymnon.
Yanna.. njut ordentligt av ditt goda kaffe..

//Monica S
Svara med citat
  #50  
Gammal 2010-08-15, 17:57
lillabrudens avatar
lillabruden lillabruden är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2010
Ort: Malmö
Inlägg: 30
Standard Sv: 3 dagar!!!

ja jag kan ju bara halla med allt Yanna skrivit!!! Det var jattekul och supertrevligt!!!! Och kan ju bara saga att jag tycker lika mkt om dig Yanna Hoppas kaffet smakade?

Nar jag sedan kom hem sa beundrade jag alla mina harliga inkop och efter en skon,valbehovd dusch somnade jag som en sten och vaknade inte forran 12 idag! sedan blev det saklart stranden och jag vagar faktiskt saga att jag blivit brun (brukar annars blir rod/rosa som en raka!) men nosen den ar sprakande rod.....

Jo visst vill jag tillbaka till Kreta/Grekland men som jag sa till Yanna igar, har sa manga destinationer jag vill aka till sa jag vagar inte saga nat annu. Men hotellet och omradet ar definitivt att rekomendera!!!

Vi hors igen!! O yanna, vi ses igen innan jag aker!!

stora kramar!!!
Svara med citat
  #51  
Gammal 2010-08-15, 19:53
Yannas avatar
Yanna Yanna är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2007
Ort: Rethymno, Kreta
Inlägg: 1 846
Standard Sv: 3 dagar!!!

Hej Jenny!

Jaaaa, kaffet smakade underbart! Rena nostalgitrippen!!

Är du nöjd med allt du köpte?

Sov du till klockan 12??? Wow! Fast det behövde du antagligen, man ska passa på när man kan och har man semester så har man...men....tog du siesta också?

Lek inte med solen, den är förrädisk! Var rädd om skinnet!

Ja jag vill träffa dig en gång till innan du åker hem...kanske marknaden på torsdag??? Fast det går bra nån annan dag också om det passar dig bättre..

Det var Enigmas förtjänst att vi lärde känna varandra...tack Enigma...kanske du o jag oxå ses nångång?

Jättebamsekram!
Yanna
Svara med citat
  #52  
Gammal 2010-08-15, 21:59
Enigmas avatar
Enigma Enigma är inte uppkopplad
 
Reg.datum: sep 2008
Ort: Östergötland
Inlägg: 405
Standard Sv: 3 dagar!!!

Citat:
Ursprungligen postat av Yanna Visa inlägg
Hej Jenny!

Jaaaa, kaffet smakade underbart! Rena nostalgitrippen!!

Är du nöjd med allt du köpte?

Sov du till klockan 12??? Wow! Fast det behövde du antagligen, man ska passa på när man kan och har man semester så har man...men....tog du siesta också?

Lek inte med solen, den är förrädisk! Var rädd om skinnet!

Ja jag vill träffa dig en gång till innan du åker hem...kanske marknaden på torsdag??? Fast det går bra nån annan dag också om det passar dig bättre..

Det var Enigmas förtjänst att vi lärde känna varandra...tack Enigma...kanske du o jag oxå ses nångång?

Jättebamsekram!
Yanna
Hej Yanna och Jenny!

Ha en underbar repris när ni träffas igen innan Jenny lämnar Kreta. Ett tips är att göra en utflykt till en taverna som ligger på vägen till den största ön på Kreta. Ön ligger i bergen, norr om Georgioupolis. Tavernan ligger innan man svänger ner till sjön. Tyvärr kommer jag inte namnet. På den här tavernan fanns en bok där folk från hela världen lämnade sina åsikter om maten och personalen där. Maten var så underbar där.

Det glädjer mig att du njuter av ditt kaffe, Yanna. Det var meningen.

Ha en trevlig semester, Jenny och akta dig för mycket sol. Solen är härlig men inget att leka med.

Jag hoppas, Yanna att vi kan träffas på Kreta eller på en annan ö kanske redan under nästa sommar. I år var jag redan på Kalymnos och på Kefalonia och därför blir det inte mer Grekland i år. På Kreta var jag många år sedan och då bodde jag i den underbara Rethymno. Jag har en tanke och ser i drömmar med mina ögon att du, Jenny och jag (det kan vara mer Greklandsvänner förstås) har en Kalimeraträff någonstans i övärlden och njuter av den goda grekiska maten, av den fina grekiska musiken och av de vackra grekiska utsikterna.

//Enigma

Senast redigerad av Enigma den 2010-08-15 klockan 22:51.
Svara med citat
  #53  
Gammal 2010-08-16, 11:49
Yannas avatar
Yanna Yanna är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2007
Ort: Rethymno, Kreta
Inlägg: 1 846
Standard Sv: 3 dagar!!!

Enigma, jag och Jenny ska ses ikväll igen, men det blir ingen utflykt utan vi stannar i Rethymno, det är för varmt att göra något ansträngande, svetten lackar hela tiden, så det blir nånstans i Rethymno.

Däremot sparar jag ditt tips till ett annat tillfälle senare i höst! Jag har massor med ogjort (egentligen allt) som jag vill göra då!

Man vet aldrig om vi ses nånstans i Grekland, det är inte alls omöjligt för jag tänker öluffa åtminstone en gång om året. Korsas våra vägar så ser vi det ju här på Kalimera!

Yanna
Svara med citat
  #54  
Gammal 2010-08-16, 13:03
Enigmas avatar
Enigma Enigma är inte uppkopplad
 
Reg.datum: sep 2008
Ort: Östergötland
Inlägg: 405
Standard Sv: 3 dagar!!!

Citat:
Ursprungligen postat av Yanna Visa inlägg
Man vet aldrig om vi ses nånstans i Grekland, det är inte alls omöjligt för jag tänker öluffa åtminstone en gång om året. Korsas våra vägar så ser vi det ju här på Kalimera!

Yanna
Ja, jag vet att du planerar öluff nästa år och därför nämnde jag också möjligheten om träff under våra öluff.
Svara med citat
  #55  
Gammal 2010-08-16, 13:44
nekjam nekjam är inte uppkopplad
 
Reg.datum: dec 2005
Ort: Sikeå
Inlägg: 433
Standard Sv: 3 dagar!!!

Citat:
Ursprungligen postat av Yanna Visa inlägg
Enigma, jag och Jenny ska ses ikväll igen, men det blir ingen utflykt utan vi stannar i Rethymno, det är för varmt att göra något ansträngande, svetten lackar hela tiden, så det blir nånstans i Rethymno.

Däremot sparar jag ditt tips till ett annat tillfälle senare i höst! Jag har massor med ogjort (egentligen allt) som jag vill göra då!

Man vet aldrig om vi ses nånstans i Grekland, det är inte alls omöjligt för jag tänker öluffa åtminstone en gång om året. Korsas våra vägar så ser vi det ju här på Kalimera!

Yanna

Yanna och Lillabruden, Ha en riktigt skön kväll, med ouzo retzina och god mat.

Kommer om ca 3 veckor.

Svara med citat
  #56  
Gammal 2010-08-16, 13:47
Yannas avatar
Yanna Yanna är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2007
Ort: Rethymno, Kreta
Inlägg: 1 846
Standard Sv: 3 dagar!!!

Citat:
Ursprungligen postat av nekjam Visa inlägg
Yanna och Lillabruden, Ha en riktigt skön kväll, med ouzo retzina och god mat.

Kommer om ca 3 veckor.

Vi lovar!!

nekjam, Vi ses väl vi oxå hoppas jag?
Svara med citat
  #57  
Gammal 2010-08-16, 16:34
nekjam nekjam är inte uppkopplad
 
Reg.datum: dec 2005
Ort: Sikeå
Inlägg: 433
Standard Sv: 3 dagar!!!

Citat:
Ursprungligen postat av Yanna Visa inlägg
Vi lovar!!

nekjam, Vi ses väl vi oxå hoppas jag?

Ja det hoppas vi oxå. Det vore trevligt
Svara med citat
  #58  
Gammal 2010-08-16, 16:55
lillabrudens avatar
lillabruden lillabruden är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2010
Ort: Malmö
Inlägg: 30
Standard Sv: 3 dagar!!!

Sjalvklart blir det en traff nan gang i framtiden!!!!

jag stortrivs verkligen..med vissa undantag pa hotellet men det tankte jag recensera om nar jag kommit hem till sverige igen!

har sitter jag o svettas efter min lilla siesta! varit i omradet o shoppat idag o jag hittade....ehm, massor herregud, slapp inte mig los ensam i butiker!!!! jag tror jag ar liiite shopping beroende!

Yanna, jag ar supernojd med allt jag kopte! Du kommer fa all info ikvall och ytterliga over dagens inkop!

Kan bara saga att jag tror att saker hander for en mening och det var meningen jag skulle finna detta forum o levera kaffe till en underbar person!!

Ses ikvall Yanna!!

kramar
Svara med citat
  #59  
Gammal 2010-08-16, 17:06
Yannas avatar
Yanna Yanna är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2007
Ort: Rethymno, Kreta
Inlägg: 1 846
Standard Sv: 3 dagar!!!

Ja jag hoppas verkligen att vi får fler chanser att träffas, Jenny!

Handla på du, jagt tror du har mer koll än vad du säger!

Ska bli intressant att höra vad du har gjort för fynd idag, är du nöjd, så är det säkert bra saker.

Ja jag tror också det var meningen att vi skulle träffas, att det finns en fortsättning nånstans i framtiden! Du är en fantastiskt trevlig och go tjej!

Ja vi ses ikväll...kommer du kl 19 som vi sa? Isåfall är det en timme till i ikväll!

Kramar!
Svara med citat
  #60  
Gammal 2010-08-16, 17:13
Enigmas avatar
Enigma Enigma är inte uppkopplad
 
Reg.datum: sep 2008
Ort: Östergötland
Inlägg: 405
Standard Sv: 3 dagar!!!

Citat:
Ursprungligen postat av lillabruden Visa inlägg
Jo visst vill jag tillbaka till Kreta/Grekland men som jag sa till Yanna igar, har sa manga destinationer jag vill aka till sa jag vagar inte saga nat annu. Men hotellet och omradet ar definitivt att rekomendera!!!

stora kramar!!!
Vilka resmål i Grekland och i resten av världen står på din drömlista, Jenny?
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 01:26.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT