Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Egeiska öarna & Sporaderna > Skopelos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2006-07-13, 11:47
Elisabets avatar
Elisabet Elisabet är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 5 566
Standard Var ska man bo i Skopelos stad?

Ni som har varit i Skopelos stad - i vilken del av staden tycker ni det är bäst att bo?

Har läst på Kalimera Mera att Janne delar in staden i fyra delar; hamnområdet, Kastro, den nyare delen och den turistiska delen. Hur långt är det att gå från Kastro till hamnpromenaden? Hur brant är det?

Undrar också om det ligger något berg alldeles intill staden. Fortsätter kanske berget som den är byggd på högre upp bakom staden?

Eftersom vi inte åker förrän i slutet av september så finns det gott om tid för alla er som är på väg nu att svara när ni kommit hem
Svara med citat
  #2  
Gammal 2006-07-14, 12:43
lindaswedens avatar
lindasweden lindasweden är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2006
Ort: Bjärred
Inlägg: 71
Standard Sv: Var ska man bo i Skopelos stad?

Hej Elisabet!
Jag är nyligen hemkommen efter 2 veckor på Skopelos. Härlig ö!
Nästa gång jag åker dit kommer jag med största sannolikhet se till att hyra ett mindre hus eller lägenhet i gamla delen av byn (nära Kastrot). Om man uppskattar det gamla, charmiga, "genuina" och lugna Grekland blir man garanterat handlöst förälskad i de romantiska och vackra gränderna omkring kastrot :-)
Jag har för mig att jag inte får lämna ut någon länk här på forumet, men om du exempelvis googlar på "vrahos house + skopelos" så kanske du får något intressant napp vad gäller boende ;-)


Den nya turistiska delen av Skopelos stad där en hel del charter-hotell ligger tycker jag är lite fantasilös och tråkig. I närheten av en smutsig liten strand som knappast är värd att kalla strand... men det handlar ju såklart om tycke och smak.


Linda
Svara med citat
  #3  
Gammal 2006-07-18, 23:27
Henriksson Henriksson är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2006
Ort: Stockholm
Inlägg: 175
Standard Sv: Var ska man bo i Skopelos stad?

Vi bodde på Captain hotel intill hamnområdet. Det är bilfritt och nära till shopping och restauranger. Lugnt och fint, passar oss väldigt bra.
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 14:32.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT