Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kykladerna > Tinos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2011-06-16, 10:22
Charleston Charleston är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2006
Ort: Göteborg
Inlägg: 2 238
Standard boka båtbiljett

Inte ska man väl behöva boka färjebiljett från Rafina till Tinos en lördagmorgon i september, va? Visserligen är det väl många fastlandsgreker som åker ut då, men det går ju inte mindre än tre vanliga färjor ungefär samtidigt, plus en svindyr snabbfärja. Så det borde väl finnas plats även om man köper biljett i sista minuten, eller?
Någon som vet om det är nån större skillnad på de tre vanliga färjorna (från rederierna Cyclades Fast Ferries, Agoudimos Lines och Golden Star Ferries), vad gäller komfort, kondition, etc.? Priset är ju i alla fall i stort sett samma.
Svara med citat
  #2  
Gammal 2011-06-16, 10:30
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: boka båtbiljett

Vi har aldrig bokat biljett i förväg till Tinos. Inte ens veckan före påsk. I september finns alls ingen anledning kan jag tänka mig. Jag åker själv den 18 :e september(söndag) och ska ta snabbåten ut för att få hela kvällen på Tinos och jag bokar inte. Skulle den båten vara fullbokad så tar jag den senare vanliga förjan.

Aqua Jewel gillar jag bäst av de vanliga färjorna , den är lite mysigare men de andra är helt ok också. Det har blivit mycket bättre standard på båtarna numer med bra utrymmen och fräscha toaletter!

Lissi
Svara med citat
  #3  
Gammal 2011-06-16, 10:46
Charleston Charleston är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2006
Ort: Göteborg
Inlägg: 2 238
Standard Sv: boka båtbiljett

Tack, Lissi. Då torde det inte bli några som helst problem.
Svara med citat
  #4  
Gammal 2011-06-16, 17:53
laeros avatar
laero laero är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2007
Ort: Borås
Inlägg: 1 016
Standard Sv: boka båtbiljett

Vi gick på en nit i början av juli förra året på samma sträcka, fast vi skulle till Andros. Landade 02.00 natten till lördag. Alla tidiga båtar fullbokade, fick vänta tills eftermiddagen (eländigt segt) och då ta en dyr highspeed)
Svara med citat
  #5  
Gammal 2011-06-16, 18:12
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: boka båtbiljett

Citat:
Ursprungligen postat av Charleston Visa inlägg
Tack, Lissi. Då torde det inte bli några som helst problem.
Jag kanske ska tillägga att den 15 september är visst någon slags helgdag (om jag minns rätt) Då kan det vara svårt med rum om man har max-otur.
Men som sagt vi har aldrig bokat och det är det enda jag kan svara på. När vi åkte ut veckan före påsk så fanns det massor av platser...
Men är ni det minsta osäker så ska ni givetvis boka innan om ni vill ut en alldeles speciell tid.

Lissi
Svara med citat
  #6  
Gammal 2011-06-17, 19:43
Berras avatar
Berra Berra är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2008
Ort: Falun
Inlägg: 360
Standard Sv: boka båtbiljett

Inga problem med att komma med. Men om jag får rekommendera så ska ni åka med Penelope A (AGOUDIMOS LINES). Otroligt vacker båt där besättningen bär uniform och är stolta över att få representera Penelope A.

Missa inte chansen att få åka kanske den sista "riktiga" färjan som trafikerar den Grekiska ö-världen

//Berra
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:45.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT