Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Egeiska öarna & Sporaderna > Skopelos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2006-05-16, 19:34
frank frank är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2005
Ort: Örebro
Inlägg: 153
Standard skopelos restaurangtips tack mvh FRANK

Åker ner till Sopelos i juni o vore tacksam om att få lite tips om mysiga tavernor med god mat o gärna live uppträdande mvh FRANK
Svara med citat
  #2  
Gammal 2006-05-22, 17:27
frank frank är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2005
Ort: Örebro
Inlägg: 153
Standard Sv: skopelos restaurangtips tack mvh FRANK

Är det ingen som har käkat på Skopelos,eller finns det inga bra tavernor där mvh FRANK
Svara med citat
  #3  
Gammal 2006-05-24, 08:46
Lena*s avatar
Lena* Lena* är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2005
Ort: Lappland
Inlägg: 318
Standard Sv: skopelos restaurangtips tack mvh FRANK

Jo, det finns visst bra tavernor på Skopelos, minns bara inte namnet...hm!

*springer och hämtar resedagboken*

Okej, Panos hette våran favorit. Men hur sjutton förklarar jag var den låg? _Inte_ nere vid hamnen, utan en bit upp. Fråga dig fram! Där var vi ofta och maten var gooood. Trevlig personal dessutom, som ibland tog hand om vår då 3-årige son som inte alltid ville sitta vid bordet.

En annan var Taverna Peperoni, ligger högt upp i stan, liksom på baksidan, man går ner några trappor. Nära Hotel Denise. *jisses vilken förklaring* Nä, du får fråga dig fram, jag är urusel på vägbeskrivningar!

Sen får du inte missa ett besök i Glossa. Där var vi på en taverna, klassisk musik, blått och vitt, spetsgardiner, härlig utsikt...Jättemysigt! Glossa är ju inte så stort, så du hittar nog tavernan lätt; gå in i byn, kolla efter blå dörrar, den ligger på vänster sida. Ät! Njut!

Hoppas du får en härlig vistelse på Skopelos, det blev iaf en av våra absoluta favoriter!

Hej från Lena*.
Svara med citat
  #4  
Gammal 2006-05-24, 09:08
Hasse Hasse är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 1 998
Standard Sv: skopelos restaurangtips tack mvh FRANK

Citat:
Ursprungligen postat av Lena*

*springer och hämtar resedagboken*

En annan var Taverna Peperoni, ligger högt upp i stan, liksom på baksidan, man går ner några trappor. Nära Hotel Denise. *jisses vilken förklaring* Nä, du får fråga dig fram, jag är urusel på vägbeskrivningar!

Hej från Lena*.


Taverna Peperoni antecknad härmed. Vi ska bo på Denise en vecka i juli så det blir väl till att testa Peperoni om den ser inbjudande ut och inte alltför dyr.



Hasse
Svara med citat
  #5  
Gammal 2006-05-24, 09:15
Mettes avatar
Mette Mette är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2006
Ort: København
Inlägg: 638
Standard Sv: skopelos restaurangtips tack mvh FRANK

- Annas Restaurant er en fin restaurant oppe i byen. Med en hyggelig have.

- Ta Kimata i den gamle havn

- O Molos i den gamle havn

- Ta Klimataria nabo til rådhuset i den gamle havn

- Perivoli (også en fin restaurant) tæt på platantorvet i byen

- Alexanders oppe i byen i en hyggelig have

- Det eneste sted der er "live" optræden er på DelSol (Takis og Sofia). Der er optræden en gang om ugen. Sidste år var det om onsdagen. Gå langs strandpromonaden ud af byen, Så ser du skiltet

Ingen nævnt, ingen glemt. Der er mange tavernaer på havnepromonaden. Næsten alle gode.

Rigtig god tur...

Mette (som rejser til Skopelos den 5. juni)

Svara med citat
  #6  
Gammal 2006-05-24, 18:28
Lena*s avatar
Lena* Lena* är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2005
Ort: Lappland
Inlägg: 318
Standard Sv: skopelos restaurangtips tack mvh FRANK

Citat:
Ursprungligen postat av Hasse
Taverna Peperoni antecknad härmed. Vi ska bo på Denise en vecka i juli så det blir väl till att testa Peperoni om den ser inbjudande ut och inte alltför dyr.



Hasse
*gosh* Lycko dig, Denise är jättefint, trevlig personal och vidunderlig utsikt!! Absolut att det blir Denise nästa gång vi åker till denna för övrigt också ljuvliga ö. *längtar*

Upplevde inte Peperoni som särskilt dyr alls. Åt för ca 220:- två vuxna och ett barn, förrätter, varmrätter, husets vin, läsk osv. Dyrt? Nä! Men det är tre år sedan.

Hej från Lena* - som ska till Naxos i år!
Svara med citat
  #7  
Gammal 2006-05-24, 19:11
anoula
Gäst
 
Inlägg: n/a
Standard Sv: skopelos restaurangtips tack mvh FRANK

Tavernan som ligger längst bort på strandpromenaden är mycket bra. Minns dock inte namnet. Där intog Herr Grek och jag en 11 rätters måltid och kunde knappt ta oss tillbaka till hotellet.

Sedan finns en strandtaverna (en liten gullig strand som jag glömt namnet på) med gudomlig mat - ett imponerande urval av originella smårätter. Ska ta reda på namnet åt dig.
Svara med citat
  #8  
Gammal 2006-05-24, 21:38
frank frank är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2005
Ort: Örebro
Inlägg: 153
Standard Sv: skopelos restaurangtips tack mvh FRANK

Tack för alla svar.Det är så kul när man kommer ner o leta upp tavernorna ni tipsar om så fortsätt gärna . PS beställde min första kalimera t-shirt ikväll ,så nu är man väl en i gänget mvh FRANK
Svara med citat
  #9  
Gammal 2006-05-25, 21:30
Lena*s avatar
Lena* Lena* är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2005
Ort: Lappland
Inlägg: 318
Standard Sv: skopelos restaurangtips tack mvh FRANK

Hej igen Frank! Jag skrev om en taverna i Glossa, och satt precis och tittade runt här på forumet och läser om Skopelos; Agnanti heter tavernan, det finns en liten bild därifrån om du kollar under Skopelos (korta versionen av Kalimera-guiden). Mysigt!

Hej från Lena*.
Svara med citat
  #10  
Gammal 2006-05-25, 22:43
frank frank är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2005
Ort: Örebro
Inlägg: 153
Standard Sv: skopelos restaurangtips tack mvh FRANK

Tack för det Lena ,den ska ja testa helt klart mvh FRANK
Svara med citat
  #11  
Gammal 2006-07-20, 20:00
Charlotte! Charlotte! är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2006
Ort: Södertälje
Inlägg: 57
Standard Sv: skopelos restaurangtips tack mvh FRANK

Hej Frank,

Nyss hemkommen från Skopelos med tomhet i bröstet ska jag plocka fram mina favoriter:

Nostos på hamnpromenaden: Grekisk taverna modell 1A. Jag gick dit efter att ha läst rekommendation i Kalimera-guiden och blev hejdlöst förälskad i servitören Kostas. Så kan det gå!

Le Bistro några meter bredvid Platanas Square: Medelhavskök, lite dyrare restaurang med fler servitörer än gäster och soft funktionsmusik i bakgrunden. Bra när man vill unna sig något extra och känner sig lite trött på grekmaten.

Jag kan också varmt rekommendera Agnanti i Glossa, lite mer förfinad grekisk mat med en hel del fantasi. Och med tanke på kvaliteten på mat + upplevelse är priset facilt.

Hoppas att du får en härlig semester!

Mvh Charlotte!
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 03:31.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT