Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kykladerna > Santorini

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2014-07-20, 21:29
aleasi aleasi är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2013
Inlägg: 22
Standard Santorini, vart ska man bo?

Hej!

Åker till Santorini i mitten av augusti med min sambo vi är båda 24 år så vill ha lite liv men ändå inte för mycket. Vart ska man bo? Någon som har några bra tips?
Svara med citat
  #2  
Gammal 2014-07-21, 07:19
Mahava Mahava är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2011
Ort: Södertälje
Inlägg: 916
Standard Sv: Santorini, vart ska man bo?

Hejsan

JAg kan inte hjälpa dig så mycket vad gäller vart o bo då jag inte varit på Santorini mer en enstaka nätter, blir första riktiga vistelsen för oss i September.

Men det jag kan säga är att du är nog ute i sista minuten, mycket är nog redan uppbokat tyvärr då det verkar vara högt tryck på Santorini samt ni åker mitt i peaken, en slagning på booking.com visar 83% reserverat

billigaste rum jag hittar kostar 460 euro i perissa (nu vet jag ju inte när ni tänkte åka så jag slog på 15 - 22 augusti) det är också enstaka rum sen drar det iväg snabbt över 1000 euro märket för en vecka tyvärr.


kan nämna att när jag bokade våra hotell i Mars så var det redan då ganska uppbokat på santorini i mitten av september.

Hoppas ni hittar något bra, kanske någon annan på forumet kan ha några bra tips, långt ifrån alla har sina rum ute på booking.com tex
Svara med citat
  #3  
Gammal 2014-07-21, 10:43
Thira Thira är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2013
Inlägg: 1 605
Standard Sv: Santorini, vart ska man bo?

Halloj,

Perivoulosstranden kanske kan vara något?

Kolla Messaria (ligger ca 4 km utanför Thira) och det ligger bra till för bussrutter till olika delar av ön. Dock är det en bit till stranden därifrån men lätt att ta sig dit om man vill.
Karterados - nära strand och ca 2 km från Thira (har jag för mig)
Kanhända lättare att hitta boende där så nära inpå avfärd?
Firostefani ligger centralt vid Thira men ändå inte alldeles mitt i. Något lugnare alltså. Bor ni i Thira är det en bit till stranden men bussförbindelserna i högsäsong är mycket bra.

Annars är Kamari, Perissa, Thira och Oia de vanligaste platserna att bo på när man semestrar på Santorini.
Svara med citat
  #4  
Gammal 2014-07-21, 22:43
Lottis avatar
Lotti Lotti är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Inlägg: 234
Standard Sv: Santorini, vart ska man bo?

Kom precis hem från Santorini. Massor av folk överallt. Vi bodde i Firastefani ok boende för ett par nätter men inte mer, hotellet heter Grande Murano inte långt från centrum men backigt.
Vi har varit där förr och bott på Pension Roussos i Kartedaros jättebra boende fint poolområde trevlig värdfamilj. Vi tycker att det är mycket bättre att bo i Kartedaros och gå in till Thira en bit att gå men inte backigt. Bussar går till stränderna från busstorget i Thira, funkar alldeles utmärkt.
Hoppas att ni hittar nått bra ställe att bo på.
Svara med citat
  #5  
Gammal 2014-07-22, 10:03
giottonis avatar
giottoni giottoni är inte uppkopplad
 
Reg.datum: okt 2006
Inlägg: 527
Standard Sv: Santorini, vart ska man bo?

Som Du sett av tidigare svar så ÄR Santorini hårt bokat i år! Vad prioriterar Du - Att bo nära stranden eller att bo i/ nära Fira? Bästa stränderna ligger ju utmed östra-södra sidan av ön o med flest hotell i turistorterna Perissa/Perivolos och Kamari. Utmed kraterkanten finns flera alternativa orter med många hotell, fr a Fira-Firostefani-Imerovigli och Oia! Vacker utsikt, men oftast dyrare!! " Mitt emellan" finns orter som Karterados och Megalsqochori, oftast i billigare prisläge. Ingela som bor på ön brukar vara fena på att tipsa om boende!
Svara med citat
  #6  
Gammal 2014-07-22, 10:07
Katitzis avatar
Katitzi Katitzi är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2008
Ort: Norrtälje
Inlägg: 4 414
Standard Sv: Santorini, vart ska man bo?

Hittar ni inget bra boende på Santorini kan ni ju alltid ta båten till någon annan ö tex Naxos, Paros eller Ios.

Katitzi
Svara med citat
  #7  
Gammal 2014-07-22, 18:54
Ias avatar
Ia Ia är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Lier, Norge
Inlägg: 1 158
Standard Sv: Santorini, vart ska man bo?

Tror jeg ville ha valgt Perissa om dere vil bo strandnære og samtidig ha litt liv rundt dere... evt. Kamari.
Siden dere skal være der en uke så hadde jeg ville bodd ved en strand da August kan bli sinsykt varmt.
bussforbindelsen er god, men lei gjerne bil noen dager for å utforske øya mer !
Svara med citat
  #8  
Gammal 2014-07-22, 20:34
Ingela A Ingela A är inte uppkopplad
 
Reg.datum: sep 2011
Ort: Göteborg
Inlägg: 314
Standard Sv: Santorini, vart ska man bo?

Hej

Mitten av Augusti är värsta högsäsong här och det kommer att vara ännu mer packat med folk än det är nu (och det är riktigt fullpackat redan nu)
Ja håller med om att Karterados är perfekt i Augusti och priserna för rum är mycket lägre än ex Firostefani som också är perfekt. Annars bo i Fira men på ett hotell i utkanten men ni måste kolla på booking.com vad som finns. I Karterados rekommenderar jag Emmanuela studios eller Villa Agas eller Pension Manos. Bo bara inte på Cyclades hotell som drivs av några Kineser och enligt källor är ganska smutsigt.

Hoppas ni hittar något.

Läs mitt inlägg på Tripadvisor här med tips om vad man kan göra och se på ön http://www.tripadvisor.com/GoListDet...rip_Ideas.html

Ingela
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 05:53.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT