Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Egeiska öarna & Sporaderna > Skopelos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2006-01-05, 11:51
Malena Malena är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2005
Inlägg: 116
Standard Transfer Skopelos

Funderar på att åka till Skopelos i slutet av september, charter med Apollo. Jag skräms dock lätt av all tid (och kraft?) som går åt till transfer. När jag landar vill jag vara framme nästan i alla fall.

Någon med erfarenhet av apollos transfer till Skopelos?

/Malena
Svara med citat
  #2  
Gammal 2006-01-05, 12:46
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 327
Standard Sv: Transfer Skopelos

Citat:
Någon med erfarenhet av apollos transfer till Skopelos?
Har ingen erfarenhet med charter, men väl på egen hand och det borde ta ungefär lika lång tid. Resan till hamnen på Skiathos tar inte mer än 5 minuter, båten över till Skopelos tar mellan 50 min och 1.15 tim beroende på vilken båt ni åker med. Väl på Skopelos har ni nära till hotellet, alla ligger i Skopelos stad där båten "landar".

Bra val av ö!
Svara med citat
  #3  
Gammal 2006-01-05, 14:28
CarinaNs avatar
CarinaN CarinaN är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Kalmar
Inlägg: 805
Standard Sv: Transfer Skopelos

Citat:
Ursprungligen postat av Malena
Funderar på att åka till Skopelos i slutet av september, charter med Apollo. Jag skräms dock lätt av all tid (och kraft?) som går åt till transfer. När jag landar vill jag vara framme nästan i alla fall.

Någon med erfarenhet av apollos transfer till Skopelos?

/Malena
Vi åkte med Apollo till Skopelos sommaren 2004. Det fungerade jättebra! Transferbussen tog oss till hamnen genast när vi hade landat på Skiathos. Där var det ett par timmars väntan innan båten skulle ta oss vidare till Skopelos. Apollo hade ett avtal med en restaurang precis intill hamnen. Där kunde man ställa sitt bagage och äta lite lunch. Vi hann också strosa runt lite i staden. Sedan var det snabbåt över till Skopelos. Där stod en buss och väntade på oss så det var skjuts ända fram till hotellet, trots att Apollo inte har något eget kontor på ön. Samma sak gällde vid hemfärd.

Åk absolut till Skopelos!!! En helt underbar ö! Vilket hotell funderar ni på? Vi bodde på Vardiola. Högt uppe i staden med en fantastisk utsikt!

Carina
Svara med citat
  #4  
Gammal 2006-01-05, 15:00
Peparithos Peparithos är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2005
Ort: Ski
Inlägg: 9
Standard Sv: Transfer Skopelos

Hei

Jeg vil anbefale deg å bestille uten transfer, og heller ta en taxi til Dolfinkontoret (2 minutter/ 5 euro) og kjøpe billett på egenhånd 10 euro pr. pers. 2005-pris. Det er max 100 meter fra Dolfinkontoret frem til der båten legger til. De siste årene har det gått en Dolfin kl 1140 og den rekker du dersom du har bagasjet i en taxi før kl 1125 (litt stressigt får det va')
Reiseselskapene beregner alltid eksta god tid på Skiathos slik at de skal slippe ombookinger av båtbilletter ved flyforsinkelser. Du kan dermed oppleve at alle de andre på flyet drar avgårde til Skopelos mens du må sitte igjen 2 timer ekstra på veldig feil øy.
Det du evt. kan gjøre er å kjøpe med transfer og dersom det er forsinkelser så kan du kjøre hele "transferpacketet", men dersom du ser at du kan rekke en tidligere Dolfin så tar du bare bagasjen din og kjøre løpet ovenfor, du taper transer-feet men det sparer du på å slippe at fika på Skiathos......
Svara med citat
  #5  
Gammal 2006-01-05, 21:00
CarinaNs avatar
CarinaN CarinaN är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Kalmar
Inlägg: 805
Standard Sv: Transfer Skopelos

Citat:
Ursprungligen postat av Peparithos

Jeg vil anbefale deg å bestille uten transfer, og heller ta en taxi til Dolfinkontoret (2 minutter/ 5 euro) og kjøpe billett på egenhånd 10 euro pr. pers. 2005-pris.
Ja, om jag åker till Skopelos igen, vilket jag med all säkerhet kommer att göra, blir det nog bara en flygstol. Det fungerade väldigt bra med hela charterpaketet, men nog blir det billigare och går fortare om man bara tar en flygstol och sköter transfern på egen hand. Hur som helst, ni får en bra resa till Skopelos vilket resesätt ni än väljer .

Carina
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 23:03.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT