Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kykladerna > Syros

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2007-09-02, 23:33
mo mo är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2007
Inlägg: 1
Standard Till Syros på en tisdag i Sept

Kommer till Aten och därefter till Pireus vid 18.30 på en tisdag och skulle vilja åka till Syros på kvällen men det verkar vara omöjligt, finner inga båtar som går på tisdag kväll på de sidor jag har varit inne på, vilka webadesser ska man gå in på för att vara säker på att finna samtliga båttider, TACK på förhand
Svara med citat
  #2  
Gammal 2007-09-03, 08:01
ramsess avatar
ramses ramses är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2005
Ort: kristinehamn
Inlägg: 1 131
Standard Sv: Till Syros på en tisdag i Sept

Den länken som finns på Kalimera GTP är offisiell tidtabell. Till Syros går det nog enbart morgonfärjor nu 07.15. Det enklaste sättet att söka tider (tycker jag) är att gå in på Kalimera menyn till vänster öarna, gå till aktuellt avresemål, längst ner finns båt sök, lägg in destination -klart.
Svara med citat
  #3  
Gammal 2007-09-03, 08:37
Elisabets avatar
Elisabet Elisabet är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 5 566
Standard Sv: Till Syros på en tisdag i Sept

Det brukar sägas om GTP att den uppdateras sent. Jag har alldeles nyligen sett just det, när den båt som jag hade planerat att åka med till Serifos om någon vecka flyttades från eftermiddag till morgon på OpenSeas men inte på GTP.
Efter någon dag mejlade jag rederiet och fick bekräftat att den var flyttad. På GTP finns den gamla avgångstiden fortfarande idag kvar, och morgonturen är inte inlagd.

www.openseas.gr har en sökfunktion som irriterar lite eftersom man måste skriva in destinationen vid varje sökning på olika dagar och från olika hamnar. Man kan också bara söka på ett datum åt gången, men på alla andra sätt tycker jag att den är bättre än GTP.

Enligt openseas går det fyra båtar till Syros på tisdagar i september, två Blue Star-färjor och två Highspeed. Den sista går 17.30.
Svara med citat
  #4  
Gammal 2007-09-03, 09:15
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 310
Standard Sv: Till Syros på en tisdag i Sept

Använder alltid GTP när jag vill ha en översikt, och Openseas när jag vill vara "säker" på resultatat. Men inte ens Openseas har haft med alla båtar har vi märkt i sommar.
Svara med citat
  #5  
Gammal 2007-09-03, 19:54
Kalypso Kalypso är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2006
Inlägg: 80
Standard Sv: Till Syros på en tisdag i Sept

Kolla om det går någon båt från Rafina. Jag åkte därifrån till Syros vid 19-tiden en torsdagkväll i juli. Ett utmärkt alternativ till Pireus. Kort bussresa från flygplatsen ca 30 minuter. Väl framme i Rafina var det köfritt på biljeettkontoren, bara att handla och slå sig ner på en taverna med kalamares och en Mythos. Det var verkligen som dag och natt jämfört med Pireusvändan.
Kalypso
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 13:12.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT