Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Om Grekland

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #21  
Gammal 2007-02-20, 23:02
Nefelis avatar
Nefeli Nefeli är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2007
Ort: Åstorp - Athens
Inlägg: 49
Standard Sv: Kathara deftéra

Hej !
Vad spännande visste jag inte heller at det fanns fru sarakosti! Med fasta det är så som många skrev att det finns inte fästa regler !
Jag upplevde denna period som vårens och påsk tillkomst och fanns något mystik i den hela (karnival-fasta-påsk..snart sommar..).




Mary !
Ha en trevlig resa till Aten Jag kommer från Aten men bo i Åstorp för 7 år sedan och besöker min familj på sommarna ibland på påsk men inte detta året..

Det beror på vad du är efter .
Om man tänker på kaféer det finns massor speciellt på kustvägen från Pireas till Vouliagmeni min favorit heter Skippers och ligger vid Alimos marina.
Använd gärna tram om du inte har speciellt bråttom , det går förbi många mysiga ställer.

Det finns så mycket att se och göra !
Om du är efter på något specifik bara fråga !

Tram : http://linuxweb.internet.gr/tramsa/h.../diadromes.php
Matt barrets sida om aten : http://www.athensguide.com/
Svara med citat
  #22  
Gammal 2007-02-21, 18:48
Agapi Agapi är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Inlägg: 456
Standard Sv: Kathara deftéra

Fastar man enligt kyrkans regler säger så ska man inte äta något kött alls..... om ni förstår vad jag menar
Jag känner en 28 årig tjej som fastar i 49 dagar varje år och på den punkten också, fast prästen har sagt åt henne att hon är ung och får tillstånd för att skaffa barn. Men jag tror inte många håller på detta.

Jag har inte frågat min 94-års gamla farmor eller någon annan om detta. Hur de gjorde förr i tiden. Kanske ska ta mod till mig nu när det kommer på tal.

Katerina
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 12:46.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT