Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Joniska öarna > Lefkas

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2006-03-14, 16:22
Ida Ida är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2006
Ort: Eke
Inlägg: 7
Standard Hur är det att semestra i Nikiana?

Hej Hopp alla!

Jag och min pojkvän ska troligtvis åka till Lefkas i juli och jag tänkte kolla mig för lite hur det är i Nikiana för jag har hittat en billig resa dit. Väldigt tacksam för svar snarast!

Hälsningar Ida
Svara med citat
  #2  
Gammal 2006-03-15, 10:11
Purla Purla är inte uppkopplad
Banned
 
Reg.datum: mar 2006
Ort: Sthlm
Inlägg: 4
Standard Sv: Hur är det att semestra i Nikiana?

Hej ! Jag har själv varit i Nikiana men tycker det är litet och dött..Om du ska till Lefkas så tycker jag att Nidri passar bättre eftersom Nikiana e dött men mysigt så jag vet faktiskt inte. Och eftersom du är 19 år så kanske man vill gå på nattklubb o barer så passar nog Nidri klart bäst.

Vad jag tycker om semester -ortar
på Lefkas:

Nikiana +++++
Nidri +++++
Ligia +++++

Senast redigerad av Purla den 2006-03-15 klockan 10:12. Anledning: Glömmde en sak ..
Svara med citat
  #3  
Gammal 2006-03-16, 00:27
Evidonia
Gäst
 
Inlägg: n/a
Standard Sv: Hur är det att semestra i Nikiana?

Jaa, Nikiana var väldigt lugnt och litet ställe (när jag var där). Det fanns nästan inget att se eller göra där, varken på dagen eller kvällen. Vet inte om Nikiana har förändrats de senaste tio åren, men jag skulle också rekommendera ett hotell närmare Nidri, där finns mer butiker & restauranger.
Svara med citat
  #4  
Gammal 2006-03-16, 12:47
Ida Ida är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2006
Ort: Eke
Inlägg: 7
Standard Sv: Hur är det att semestra i Nikiana?

ok, tack för svaren. Hur långt är det från Nikiana till Nidri?
Svara med citat
  #5  
Gammal 2006-03-17, 22:15
henrye henrye är inte uppkopplad
 
Reg.datum: okt 2005
Inlägg: 6
Standard Sv: Hur är det att semestra i Nikiana?

Citat:
Ursprungligen postat av Ida
Hej Hopp alla!

Jag och min pojkvän ska troligtvis åka till Lefkas i juli och jag tänkte kolla mig för lite hur det är i Nikiana för jag har hittat en billig resa dit. Väldigt tacksam för svar snarast!

Hälsningar Ida
Nikiniana är ett mål som finns i ingenstans, orten ligger mellan Nidri och Lefkas, så det bästa semesterminglet missar man säkert där, tror jag?
Svara med citat
  #6  
Gammal 2006-03-17, 22:17
Rubys avatar
Ruby Ruby är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Stockholm
Inlägg: 621
Standard Sv: Hur är det att semestra i Nikiana?

Citat:
Ursprungligen postat av henrye
Nikiniana är ett mål som finns i ingenstans, orten ligger mellan Nidri och Lefkas, så det bästa semesterminglet missar man säkert där, tror jag?
Å andra sidan är det ju inte alla som vill mingla på semestern...

Ruby
Svara med citat
  #7  
Gammal 2006-03-21, 11:11
Ida Ida är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2006
Ort: Eke
Inlägg: 7
Standard Sv: Hur är det att semestra i Nikiana?

Citat:
Ursprungligen postat av Ruby
Å andra sidan är det ju inte alla som vill mingla på semestern...

Ruby
mm precis, vi är väl mer ute efter att få lite tid för varandra eftersom han ligger inne i lumpen och kommer att göra det till den 17 november... vi satsar nog på att hyra vespa och se lite av västkusten också eftersom stränderna där verkar vara väldigt fina. om någon har bilder får ni väldigt gärna skicka dem.

Ida
Svara med citat
  #8  
Gammal 2006-03-21, 16:33
paulin paulin är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2006
Inlägg: 3
Standard Sv: Hur är det att semestra i Nikiana?

HEJ!
Jag och min sambo jobbade sommaren 02 på lefkas som reseledare och vi stormtrivdes. Nikiana är en väldigt liten by utanför Nidri (ca 3 km) och jag/vi skulle inte rekommendera er som ungdomar att semestra här.
Jag rekommenderar er att bo i Nidri och hyra vespa under hela eller delar av er semester. Det tar ca 2,5 timme att köra runt hela ön och det finns underbara små stränder där det inte finns många turister.
Jag har väldigt många tips till er om Lefkas, allt från tavernor, stränder till sevärdheter... om ni är intresserad! bara maila. paulin_lydia@hotmail.com
MVH Paulin
Svara med citat
  #9  
Gammal 2006-03-21, 18:03
Toker Toker är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2006
Inlägg: 7
Standard Sv: Hur är det att semestra i Nikiana?

ojdå, läste inlägget för jag ska själv till Nikiana i sommar (med vänner), nu låter det visst som om det kanske inte var en så bra ide ....
Svara med citat
  #10  
Gammal 2006-03-21, 18:59
Rubys avatar
Ruby Ruby är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Stockholm
Inlägg: 621
Standard Sv: Hur är det att semestra i Nikiana?

Citat:
Ursprungligen postat av paulin
Nikiana är en väldigt liten by utanför Nidri (ca 3 km) och jag/vi skulle inte rekommendera er som ungdomar att semestra här.
Fast bara för att man är ung kanske man inte gillar det som ungdomar i allmänhet gillar? Ida säger ju själv att de mest ser fram emot att få vara med varandra - och då spelar väl inte storleken på byn så stor roll? Om man dessutom är inställd på att hyra vespa spelar det ju ännu mindre roll var man bor för då kan man ju ta sig vart man vill både på dagen och på kvällen.

Jag har inte varit i Nikiana själv, men jag har bott på många mindre ställen i Grekland och gillar det skarpt. Men det är som sagt olika vad man gillar - och det beror nog inte bara på hur gammal man är...

Ruby
Svara med citat
  #11  
Gammal 2006-03-21, 20:19
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 8 008
Standard Sv: Hur är det att semestra i Nikiana?

Nikiana är nog mysigare än Nidri som är en av de fulaste byar jag besökt i Grekland. Trist genomfartsled som redan i början av 90-talet var full av bilar. Inte så mycket mer att se, några serveringar vid stranden och affärer efter huvudgtan samt en del hotell en bit upp från vägen. Om det blivit charmigt måste ett underverk ha skett. Möjligen har jag skämt bort mig själv genom att besöka många andra vackra öar och byar men Nidri kommer aldrig att stå på återvändarlistan.

Den stora behållningen av besöket på ön var turer till ex Porto Katsiki samt båtturer till andra öar.

Eva
Svara med citat
  #12  
Gammal 2006-03-21, 20:47
paulin paulin är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2006
Inlägg: 3
Standard Sv: Hur är det att semestra i Nikiana?

Hej igen..

Självklart är det så att alla ungdomar inte vill ha liv och rörelse... andra vill bara ta det lugnt. Efter att ha jobbat där i 6 månader anser jag att det finns mysigare och trevligare ställen att bo och spendera sin semester på i lefkas... Under min tid på lefkas hade jag inte många unga turister i Nikiana och de som bodde där blev förvånade över hur tyst och trist det var! pratar utifrån erfarenheter.
Ber man om råd så får man vara inställd på att man får många olika svar!

MVH Paulin
Svara med citat
  #13  
Gammal 2006-03-21, 20:50
Rubys avatar
Ruby Ruby är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Stockholm
Inlägg: 621
Standard Sv: Hur är det att semestra i Nikiana?

Citat:
Ursprungligen postat av paulin
Ber man om råd så får man vara inställd på att man får många olika svar!
Absolut, det är en av sakerna som är så bra med det här forumet! Och ju mer vi skriver i den här tråden desto mer får Ida veta - och förhoppningsvis får hon också lättare att bestämma sig!

Ruby

Senast redigerad av Ruby den 2006-03-21 klockan 20:57.
Svara med citat
  #14  
Gammal 2006-03-23, 15:45
Ida Ida är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2006
Ort: Eke
Inlägg: 7
Standard Sv: Hur är det att semestra i Nikiana?

Citat:
Ursprungligen postat av Toker
ojdå, läste inlägget för jag ska själv till Nikiana i sommar (med vänner), nu låter det visst som om det kanske inte var en så bra ide ....

ok, jag har redan bokar resa så det blir nog Nikiana iaf. När ska ni dit? Kanske det kan bli lite livat iaf
Svara med citat
  #15  
Gammal 2006-03-23, 17:52
pew pew är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Mora
Inlägg: 32
Standard Sv: Hur är det att semestra i Nikiana?

åk ni bara, jag tror inte att ni blir besvikna,själv ska vi dit för tredje gången den 15. maj

pew
Svara med citat
  #16  
Gammal 2006-03-23, 18:40
Toker Toker är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2006
Inlägg: 7
Standard Sv: Hur är det att semestra i Nikiana?

Citat:
Ursprungligen postat av Ida
ok, jag har redan bokar resa så det blir nog Nikiana iaf. När ska ni dit? Kanske det kan bli lite livat iaf
Jag och vännerna ska dit 19 juni och man hoppas ju på lite mer liv och rörelse än vad folk beskriver, men om inte får vi väl se till att skapa lite själva . Äsch, man har ju alltid roligt med sina kompisar, tänker man efter så behövs egentligen inte särskilt mycket för att man ska ha kul.
Svara med citat
  #17  
Gammal 2006-03-23, 19:42
paulin paulin är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2006
Inlägg: 3
Standard Sv: Hur är det att semestra i Nikiana?

Hej!
Har själv varit på de discon "uteställen" som finns i Nidri och mina två favoriter är Sail in (vid stranden) som ligger i slutet av Nidri gågata (mot Nikiana) och Byblos som ligger rakt över gatan från My Travels kontor (ving, always mfl.)
Ha det så trevligt!
Paulin
Svara med citat
  #18  
Gammal 2006-03-24, 12:27
Ida Ida är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2006
Ort: Eke
Inlägg: 7
Standard Sv: Hur är det att semestra i Nikiana?

Tack alla för alla bra svar, fortsätt gärna att komma med tips på saker som man inte får missa när man är på Lefkas.

Ida
Svara med citat
  #19  
Gammal 2006-03-25, 13:49
Elisalinns avatar
Elisalinn Elisalinn är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2005
Ort: Stockholm och Lefkas
Inlägg: 79
Standard Sv: Hur är det att semestra i Nikiana?

Citat:
Ursprungligen postat av Ida
Hej Hopp alla!

Jag och min pojkvän ska troligtvis åka till Lefkas i juli och jag tänkte kolla mig för lite hur det är i Nikiana för jag har hittat en billig resa dit. Väldigt tacksam för svar snarast!

Hälsningar Ida
Det går alldeles utmärkt att semestra i lilla Nikiana. Finns ett jättefint familjeägt hotell som heter Adriatica, riktigt mysigt. Hyr en moppe eller bil och åk runt och titta lite. Ön är ju inte så stor, men det finns jättefina stränder överallt, de flesta ligger på västsidan. Det finns tre fina beacher alldeles utanför Lefkada stad, där finns också lite tavernor och annat om man blir hungrig eller törstig.
Ha så kul

Hälsningar
Elisalinn
Svara med citat
  #20  
Gammal 2006-04-04, 19:29
Margareta Margareta är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2006
Inlägg: 1
Standard Sv: Hur är det att semestra i Nikiana?

Under 14 dagar i augusti 2005 bodde vi i Nikiana och bodde då på Nikiana Club. Vi stor trivdes med hotellet men även med byn. Lugnt och skönt.
Margareta
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 03:27.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT