Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Joniska öarna > Lefkas

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #21  
Gammal 2013-06-19, 10:08
C@nnys avatar
C@nny C@nny är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2008
Ort: Mälardalen
Inlägg: 2 688
Standard Sv: Jaha Lefkas...

Jag har varit totalt 4v på Lefkas. Det var nog 7-8 år sen sist. Jag känner iofs inte heller någon direkt dragning dit. Nidri är inte mycket att skriva hem om, och iom att jag är en strandmänniska tillhör ju inte bystranden favoriterna heller. Men västra sidan slår dock det mesta jag upplevt. Vilket vatten.. o vilka underbara stränder. Nikitas kändes för litet att bo i under 2v, men annars så är ju det ett bra alternativ.
Närheten till Meganisi (från Nidri) är perfekt. Det är ju en fantastisk ö att besöka. Det är snabbt, enkelt o billigt att resa dit med reguljärfärjan.
Jag kommer sannolikt resa tillbaka igen

//Conny
Svara med citat
  #22  
Gammal 2013-06-19, 13:21
Carle Carle är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2012
Ort: Stockholm
Inlägg: 573
Standard Sv: Jaha Lefkas...

Åker en v till Nidri i juli. 25 gången till Grekland! Var där i september 2010. Då blev det stadsstranden som inte är jättebra. Dock tog solen och vattnet var varmt.LUnch ölen kall. Gjorde 2 båtutflykter, Meganassi, Scorpio och en kanonstrand som såg ut att ligga under en måsvinge( landskapet ovanför) Åt god mat i Nidri, trevlig strand promenad. Som Parga. Sen kan man äta mot huvudgatan också... Hade trevliga barer, särskid den med massa engelsmän. Visade fotboll och spelade 60 tals musik . Låg till höger om strandpromenaden. Näsan mot vattnet. Sen var ju rockkluben Roadhouse ett måste varje kväll... I år blir det badbåt och buss till ständer på andra sidan ön. En dag i lefkas stad med. Sen en båttur såklart!! Rekomenderas..

Beökte Kefalonia förra året samt Parga. Trevliga upplevelser....

Carl
Svara med citat
  #23  
Gammal 2013-06-19, 15:35
Netwolfs avatar
Netwolf Netwolf är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 11 684
Standard Sv: Jaha Lefkas...

Se där. Jag som just varit i Joniska och planerade att återvända för en luff, där även Lefkas, skulle ingå. Nu blir jag dock osäker. Iofs gillar jag greköar, men det lät ju lite väl negativt. Du verkar ju heller inte vara den enda som har dåliga erfarenheter om Lefkas. Vi får väl se hur vi gör.

Fast Trenbol. Om du gillar västindien. Åk till Antipaxos, för närmare västindien lär du inte komma i Europa.

/Netwolf
Svara med citat
  #24  
Gammal 2013-06-19, 15:58
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 334
Standard Sv: Jaha Lefkas...

När vi första gången var på Lefkas bloggade vi under resan. Här kommer några citat från den gången.

”Inte bara det, landskapet på södra Lefkas hör till de vackraste vi någonsin sett.”

”Wow! Vilka vyer. Fick en vag förnimmelse av det stora blå på Amorgos. Ett mycket gott betyg.”

”det är alltså dags att lämna Lefkas, en ö som vi kommit att gilla mycket”

”Lefkas har varit en positiv överraskning. Om det här varit en bok skulle jag dedikerat den till alla er som tjatat om att vi skulle resa hit.”

”Vi vinkar hejdå till Lefkas och fäller en liten tår...”

Som ni förstår tillhör vi dem som gillar Lefkas.

Alla blogginlägg finns här...
Svara med citat
  #25  
Gammal 2013-06-19, 16:12
Deias avatar
Deia Deia är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Göteborg
Inlägg: 1 059
Standard Sv: Jaha Lefkas...

Citat:
Ursprungligen postat av Netwolf Visa inlägg
Se där. Jag som just varit i Joniska och planerade att återvända för en luff, där även Lefkas, skulle ingå. Nu blir jag dock osäker. Iofs gillar jag greköar, men det lät ju lite väl negativt. Du verkar ju heller inte vara den enda som har dåliga erfarenheter om Lefkas. Vi får väl se hur vi gör.

Fast Trenbol. Om du gillar västindien. Åk till Antipaxos, för närmare västindien lär du inte komma i Europa.

/Netwolf
Oroa dig inte Netwolf. Om man bara bor på rätt ställe så är Lefkas underbart.
Fast du ska inte resa dit i slutet av juli och augusti. För mycket folk på stränderna då.
Här kommer några färska bilder ifrån vår resa nu i juni. Om man inte tycker det ser ok ut så vet jag inte......

Milos



Egremni


Taverna i bergen


Vasiliki


Agiofili


"Vår" terass


Deia
Svara med citat
  #26  
Gammal 2013-06-19, 16:13
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Jaha Lefkas...

Citat:
Ursprungligen postat av Kalimera Visa inlägg
Som ni förstår tillhör vi dem som gillar Lefkas.

Alla blogginlägg finns här...
Ja, men ni gillar ju ALLA öar

Lissi
Svara med citat
  #27  
Gammal 2013-06-19, 16:19
Deias avatar
Deia Deia är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Göteborg
Inlägg: 1 059
Standard Sv: Jaha Lefkas...

Citat:
”Inte bara det, landskapet på södra Lefkas hör till de vackraste vi någonsin sett.”


Tänk, jag kom ihåg det citatet när vi bilade ner mot Vasiliki och såg Ithaka i horisonten.....

Deia
Svara med citat
  #28  
Gammal 2013-06-19, 18:20
Netwolfs avatar
Netwolf Netwolf är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 11 684
Standard Sv: Jaha Lefkas...

Tack Deia och Janne. Nu drar det lite i restarmen igen!

/Netwolf
Svara med citat
  #29  
Gammal 2013-06-20, 11:26
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 334
Standard Sv: Jaha Lefkas...

Citat:
Ursprungligen postat av Netwolf Visa inlägg
Tack Deia och Janne. Nu drar det lite i restarmen igen!
Men så bra.
Svara med citat
  #30  
Gammal 2013-06-20, 11:46
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 334
Standard Sv: Jaha Lefkas...

Citat:
Ursprungligen postat av Lissi Visa inlägg
Ja, men ni gillar ju ALLA öar
Faktiskt inte. Det finns sådana som vi inte gillar.
Svara med citat
  #31  
Gammal 2013-06-20, 12:47
Alalas avatar
Alala Alala är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2008
Ort: Finland
Inlägg: 5 889
Standard Sv: Jaha Lefkas...

Citat:
Ursprungligen postat av Kalimera Visa inlägg
Faktiskt inte. Det finns sådana som vi inte gillar.
Haha, kanske man borde starta en tråd: Vilka öar gillar du inte? Fast jag kan inte vara med för jag HAR gillat alla öar jag varit på. Men jag har ju inte varit på tillräckligt många förstås.

Min första resa till Grekland gick till LEFKAS 1992 och det var till Nidri. Trots att många inte tycks gilla Nidri så upplevde jag inte platsen som negativ på något sätt. Det var väldigt hett (juli) så vi orkade inte hyra bil och resa runt. Men vi gjorde en runda med en utflykstbåt som tog oss till en ö där man kunde äta lunch på en taverna (kanske var det Meganissi, vet faktiskt inte ). Scorpios besöktes också. På grund av hettan ville vi ut på vattnet igen och hyrde en egen liten motorbåt som vi körde omkring i. Så det är den vackra skärgården jag närmast tänker på när jag tänker på Lefkas. Tyvärr såg vi väldigt litet av ön i sin helhet.

Men det är nog så att om man råkar ut för dåligt väder är allting mycket tråkigare.

/ Anne
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 13:44.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT