Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Fastlandet > Aten, Pireus & Rafina

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2010-12-17, 14:10
Pyttan Pyttan är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 1 493
Standard Hotell Galini Palace

Hej!

Är det någon som känner till Galini Palace i Voula mellan flygplatsen och Piraeus?

Tänkte att det är bra att övernatta halvvägs eftersom jag inte vet om det blir båt eller inrikesflyg.

Pyttan
Svara med citat
  #2  
Gammal 2010-12-18, 17:32
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2004
Inlägg: 8 500
Standard Sv: Hotell Galini Palace

Janérik har bott där, om du bara har tålamod så dyker han säkert upp
Svara med citat
  #3  
Gammal 2010-12-18, 17:54
Pyttan Pyttan är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 1 493
Standard Sv: Hotell Galini Palace

Tack!
Vad omtänksamt av dig, Inkfish!

Jaha, då får jag öva lite på att ha tålamod igen!

Pyttan
Svara med citat
  #4  
Gammal 2010-12-19, 01:04
Janériks avatar
Janérik Janérik är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 2 086
Standard Sv: Hotell Galini Palace

Hupps, nu var jag snabb :-)
Vi bodde där en natt förra sommaren. Trevligt ställe precis vid en busshållplats för flygbussen. Tyvärr hade vi siktet inställt på ett annat hotell så vi fick promenera tillbaks en halvmil med två barn och barnvagn men det gick bra det också.
Hotellet är som sagt beläget precis vid vägen där flygbussarna kör så det är enkelt att hitta om man kliver av i Gallini. Det var aldrig aktuellt för oss att bada men jag tror det finns en badstrand i närheten då havet är precis på andra sidan vägen. Vi hade ett dubbelrum med babysäng men sov alla fyra i de två sängarna som fanns i rummen (1-åring och 4-åring) och det gick precis lika bra att sova där som hemma.
Några hundra meter bort finns Gallini centrum (antar jag att det heter) och där fanns en gågata med en jäkla massa matställen. Vi kom sent på kvällen så jag hämtade bara Lite Gyros på ett av ställena och så åt vi på hotellrummet.
Hotellet var fräscht och personalen var trevlig men "Palace" i namnet kändes lite fel. Frukost ingår alltid och det är den enkla varianten med bröd och lite pålägg. Vi var lite småstressade på morgonen så jag tog med mej så mycket jag trodde jag behövde upp till rummet och ingen protesterade fast jag nästan tömde påläggsbordet, då jag hämtade mera en stund senare hade de fyllt på med mera.
Rummen har balkong med havsutsikt men det var lite dåligt med möbler på den, mn fick använda möblerna som fanns i rummet.
Nästa gång vi åker via Pireus och Atens flygplats bokar vi troligen en övernattning här om det behövs nånstans, då försöker vi också komma så pass tidigt så vi hinner studera gågatan närmare för den kändes trevlig.
Google hittar hotellet om du inte redan gjort det.
Skicka gärna personligt meddelande om det är något mera du funderar över, jag hinner inte in här så ofta nu i juletid och då juletiden lugnas ner sticker jag iväg men kollar ändå in på mailen.

Mvh Janérik
Svara med citat
  #5  
Gammal 2010-12-19, 15:07
Pyttan Pyttan är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 1 493
Standard Sv: Hotell Galini Palace

Tusen tack för den utförliga beskrivningen!
Galini "Palace" blir perfekt för oss, precis som jag hade tänkt, om vi nu måste övernatta innan vi kan ta oss vidare.
Ska bara invänta och se om vi inte kan hinna med en kvällsbåt trots allt!

Pyttan
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 13:50.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT