Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Joniska öarna > Lefkas

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #61  
Gammal 2006-02-27, 15:17
anni anni är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2006
Ort: Halmstad
Inlägg: 13
Standard Sv: Var på Lefkas...

Jag var på Lefkas i september 2001. Blev jättekär i Agios Nikitas där vi tillbringade två veckor. Vi bodde på hotell Calypso, mycket välskött med den gladaste damen på ön som föreståndare.
Visst det var ett lugnt ställe, men det går ju att röra på sej. Ganska nära till den trevliga staden Lefkada och mycket nära till den ena vackra stranden efter den andra. I Nikitas fanns en charmig liten strand med härligt vatten. Familjärt, i stort sett samma människor varje dag på stranden.
Inget ställe för folk som gillar tingeltangel och hålligång, då ska man nog välja Nidri (där alla utflyktsbåtar utgår ifrån).

Detta var Annis synpunkter (har fler om så önskas).
Svara med citat
  #62  
Gammal 2006-03-26, 15:44
kickan kickan är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2006
Inlägg: 11
Standard Sv: Var på Lefka....

Citat:
Ursprungligen postat av Tassetroll
... ska man bo?
Sitter och spånar inför sommaren -06 då jag och sambon tänkt spendera 2 veckor i början av september i Grekland. Ett av resmålen som är på tapeten just nu är Lefkas. Vilken ort på Lefkas kan ni rekommendera till ett par som gillar sol, bad, god mat och som inte behöver hålligång men ändå inte vill ha det "dött". Vi vill också kunna åka på lite utflykter under dessa 2 veckor.
Är Nidri den bästa orten? Hur ser badet ut i Nidri? Finns det ok bad på gångavstånd från stan?

Jag blir jätteglad om någon vill dela med sig av sina erfarenheter!

//Tass tass...
Jag och min man har varit på Lefkas fem ggr. Vi trivs bäst i Ligia, inget hålligång men bra hotell, ca en kilometer till bra strand. Oftast åker vi till Nikiana och badar. En jätte bra restaurang i Nikiana, precis vid vattnet, en toppenrestaurang två km upp ibergen från Nidri räknat, Dimitris heter den ,underbar utsikt och billigt. Vi brukar göra en utflykt med båten Odysseus, ser ut som ett gamalt krigsskepp. Trevlig besättning, härliga bad och god mat. Ön är full av upplevelser. Hyr bil eller scooter hos Broomis, bra avtal och helförsäkring, allt garanterat.
Hälsningar Kickan.
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 03:58.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT