Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kreta > Rethymnonkusten

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2011-06-26, 12:34
SuperMita SuperMita är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2009
Ort: Helsingborg
Inlägg: 55
Standard Rethymnon vinfest

Har läst på Apollo att det ska finnas en vinfest i Rethymnon under 1 månad. Men jag har googlat lite och det verkar "bara" vara under 2 veckor. Någon som vet mera om det och när den infaller? Ska ner en vecka i slutet på juli.
SuperMita
Svara med citat
  #2  
Gammal 2011-06-26, 13:59
Yannas avatar
Yanna Yanna är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2007
Ort: Rethymno, Kreta
Inlägg: 1 846
Standard Sv: Rethymnon vinfest

Detta finns att läsa på rethymnon biz:

The 2011 Rethymnon Wine Festival is now scheduled to take place from July 9th - July 15th.
In 2009 the 'Wine Festival' returned but not like we used to know it. Gone are the days where you pay an entrance fee, buy a jug and some glasses and drink as much wine as you like, whilst listening to Cretan Music and admire the Cretan dancing.
The city of Rethymnon has decided to revive the festival but with a completely new identity and content. Local producers will be presenting their quality products such as bottled wine, olive products, herbs, cheese etc.
The program will consist of many events, such as art exhibitions, traditional and modern music by local performers, educational and entertaining activities for children, distinguished speakers conducting seminars and lectures as well as the chance of wine and food tasting.
The idea is to highlight to residents and visitors, the interdependence of tourism with culture, tradition and gastronomy, together with the traditions of Crete.

Yanna
Svara med citat
  #3  
Gammal 2011-06-26, 14:00
IngegerdNs avatar
IngegerdN IngegerdN är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2005
Ort: Stockholm / Rethymno
Inlägg: 228
Standard Sv: Rethymnon vinfest

Årets vinfestival kommer att äga rum 9 - 15 juli. Mera finns att läsa här: http://www.rethymnon.biz/reth/Cult/f.../wine_fest.htm

//IngegerdN
Svara med citat
  #4  
Gammal 2011-06-26, 14:02
Yannas avatar
Yanna Yanna är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2007
Ort: Rethymno, Kreta
Inlägg: 1 846
Standard Sv: Rethymnon vinfest

Citat:
Ursprungligen postat av IngegerdN Visa inlägg
Årets vinfestival kommer att äga rum 9 - 15 juli. Mera finns att läsa här: http://www.rethymnon.biz/reth/Cult/f.../wine_fest.htm

//IngegerdN

Jag vågade inte länka..
Svara med citat
  #5  
Gammal 2011-06-26, 15:33
SuperMita SuperMita är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2009
Ort: Helsingborg
Inlägg: 55
Standard Sv: Rethymnon vinfest

Tack då vet jag och jag kommer att missa det Ja ja det finns väl annat att kolla på. Ska egentligen bara sola, bada och slappa.

Har hört en del om Knossos att det är så varmt där att man knappt har något ut av det. Vad är er uppfattning?
SuperMita
Svara med citat
  #6  
Gammal 2011-07-01, 11:44
IngegerdNs avatar
IngegerdN IngegerdN är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2005
Ort: Stockholm / Rethymno
Inlägg: 228
Standard Sv: Rethymnon vinfest

Citat:
Ursprungligen postat av SuperMita Visa inlägg
Har läst på Apollo att det ska finnas en vinfest i Rethymnon under 1 månad. Men jag har googlat lite och det verkar "bara" vara under 2 veckor. Någon som vet mera om det och när den infaller? Ska ner en vecka i slutet på juli.
SuperMita
Citat:
Ursprungligen postat av IngegerdN Visa inlägg
Årets vinfestival kommer att äga rum 9 - 15 juli. Mera finns att läsa här: http://www.rethymnon.biz/reth/Cult/f.../wine_fest.htm

//IngegerdN
Man har tydligen ändrat datum för vinfestivalen. Det står nu att den ska hållas under tiden 23 - 28 juli, så du missar den kanske inte ändå.

Jag har besökt Knossos i juli ett par gånger för många år sedan och kan intyga att visst är det mycket varmt den tiden, men har man bara något på huvudet och vattenflaska med sig så är det ingen fara. Knossos är väl värt ett besök!

Ingegerd
Svara med citat
  #7  
Gammal 2011-07-01, 14:22
SuperMita SuperMita är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2009
Ort: Helsingborg
Inlägg: 55
Standard Sv: Rethymnon vinfest

Jaha nytt datum men jag hinner ändå inte Jag funderar på att man kanske inte ska vara på "sådana" platser med läget i landet just nu. Men det är ju ett tag till och de vill väl egentligen inte skada oss turister.
Tack för ditt svar.
SuperMita
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 12:02.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT