Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kreta > Rethymnonkusten

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2011-06-05, 20:22
liner liner är inte uppkopplad
 
Reg.datum: okt 2006
Inlägg: 103
Standard Mygg

Hej! Nu har jag bara två ynka veckor till årets kretasemester. Ska bli otroligt skönt och hel familjen längtar.

Hur är det med mygg i år? Nån som vet? Det har varit väldigt varierande från år till år när vi varit i agia marina. I fjol var det massor och året innan inget. Ska i så fall ladda upp rejält md myggmedel till kvällarna, edftersom myggen ääälskar mig! )

Nu vill jag bara att tiden får fort så jag får sitta och lyssna på havet med en mythos och en stor grekisk sallad.
Svara med citat
  #2  
Gammal 2011-06-05, 22:27
Nektarias avatar
Nektaria Nektaria är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2008
Ort: Bandhagen
Inlägg: 769
Standard Sv: Mygg

Hej!

Har just kommit hem efter tre härliga veckor i Georgioupoli. De sista tillsammans med vår dotter med familj.

Vi använder apotekets Mygga som vi tycker fungerar utmärkt. Visserligen var det tämligen myggfritt de två första veckorna men sedan kom de små rackarna smygande....

Vår dotter och familjen var mycket nöjda med Kokalas Resort. Vi var också där och "inspekterade" deras lägenhet. Nyrenoverat och fräscht. Roula och hennes man Nikos är mycket angelägna om att alla ska trivas på deras hotell!

Hoppas ni får en härlig semester!!

Lena
Svara med citat
  #3  
Gammal 2011-06-06, 08:29
liner liner är inte uppkopplad
 
Reg.datum: okt 2006
Inlägg: 103
Standard Sv: Mygg

Å vad härligt det låter. Ja, inte myggen då men resten. DEt måste vara skönt att varA så länge som tre veckor på Kreta. Skönt att höra att kokalas verkar bra.
Svara med citat
  #4  
Gammal 2011-06-06, 09:40
Joppan Joppan är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Luleå
Inlägg: 292
Standard Sv: Mygg

Ja då är det bäst man tar med lite myggmedel, åker till G-polis på lördag!
/Joppan
Svara med citat
  #5  
Gammal 2011-06-06, 10:09
Arnes avatar
Arne Arne är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 4 702
Standard Sv: Mygg

Det här med mygg ja! Själv befinner jag mig i den föga avundsvärda situationen att grekmyggorna älskar mig. Kärleken är dock från min sida sett tämligen obesvarad. Jag lider av myggbett. Icke nog mned att det kliar så fördömt, det bildas oftast därtill en vätskefylld blåsa där myggen har huggit.

Vad göra att skydda sig? För min del har jag funnit mig det optimala motmedlet i form av ett grekiskt preparat som finnes till avsalu i de lokala apoteken i Grekland. "Moustiblok" är namnet. En plastflaska med pumpmunstycke. Icke helt billig, kostar sju Euro, men är väl varje penning. Drygt är det också samt klibbar ej vid applicering

En flaska räcker hela året och mer därtill. Ej heller någon besvärande lukt.

Arne

Paleochora direkt i 31 graders värme.
Svara med citat
  #6  
Gammal 2011-06-06, 12:17
liner liner är inte uppkopplad
 
Reg.datum: okt 2006
Inlägg: 103
Standard Sv: Mygg

Då förstår jag precis hur du känner Arne. Både de svenska och grekiska myggorna älskar mig, och vår ena son. Den andra bryr de sig inte om, han måste vara lik pappa. ) tack för tipset om grekiskt myggmedel, kan vara bra att ha ifall de inte bryr sig om mitt svenska mygga från Apoteket. )
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 11:18.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT