Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Hälsningar > Hälsningar direkt från Grekland

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2023-05-20, 17:43
sjöborrens avatar
sjöborren sjöborren är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2007
Ort: Mälardalen
Inlägg: 3 256
Standard Här på Tilos …

Misstänker att en hel knott-armé väntade på mig när vi klev iland på Tilos. Och när jag under kvällen satt på favorittavernan och njöt av ett glas retsina, filodegs-inbakad fetaost med gyllene honung och sesamfrö, satt mini-vampyrerna under bordet och njöt av mitt blod. En del mygg och knott tycks föredra äldre och mognare blod, andra yngre och piggare - på Omónia föredrar dom tydligen äldre och fylligare.
Vaknar 03.20 av att det kliar på både ben och fötter. Jag kliar tillbaka, men ju mer jag kliar, desto mer kliar det. Tänder sänglampan - min man sover som ett barn - ser och känner att knotten haft en rejäl festmåltid. Som tur är har jag en salva som sägs hjälpa mot såväl eksem, solsveda och insektsbett.

Dagen efter går jag till SYSTEMBOLAGET …
Svara med citat
  #2  
Gammal 2023-05-20, 19:00
UllaCs avatar
UllaC UllaC är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Göteborg
Inlägg: 362
Standard Sv: Här på Tilos …

HJÄLP, hur skall det gå när vi kommer till Tilos! Min man är hyperkänslig och brukar se hemsk ut på armar och ben efter några dagar i Grekland. Inför de senaste resorna har han tagit allergimedicin i förebyggande syfte och det brukar hjälpa lite. Apoteken i Grekland har också ganska bra salvor.
Men är de små rackarna extra tuffa i år så hjälper väl ingenting.
Ulla
Svara med citat
  #3  
Gammal 2023-05-21, 09:51
sjöborrens avatar
sjöborren sjöborren är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2007
Ort: Mälardalen
Inlägg: 3 256
Standard Sv: Här på Tilos …

Ulla! Tror inte att det behöver vara någon fara. Mygg och knott har alltid älskat mig. Min man däremot har inte ett enda bett. Hör till saken att jag inte hade något medel mot mygg på mig den kvällen.

Att jag gick till Systembolaget var sant: där hittade jag Miss Sandy, ett medel mot mygg, bland vin- och spritflaskor.

Tyvärr heter/kallas den annars trevliga butiken för Systembolaget. Och apoteket ligger bara runt hörnet …
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 21:35.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT