Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kafé Kalimera

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2019-10-19, 22:47
Max W Max W är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2007
Inlägg: 33
Standard Grekisk restaurang

Tillbringar en weekend i Köpenhamn och har prövat ett antal restauranger. Första kvällen på Tivoli foodhall där vi åt pintchos och tapas. Mycket gott😋.
Andra kvällen en italienare som var så där...Dessförinnan hade vi ätit lunch på Ida Davidsen. Ett ställe känt för sina smörrebröd. Helt OK men dyrt, något av en turistfälla. Idag tog vi bara varsin korv hos en pölseman i Nyhavn till lunch eftersom vi hade bokat bord på en grekisk restaurang på kvällen.

Och vilken fullträff! Café Patina! Kom ihåg det! Kan vara den bästa grekiska maten vi ätit utanför Grekland! Vi åt meze, kalamari,tzatziki, greksallad,squashbollar, saganaki och melitzanosalata. Melitzanosalatan kan vara den bästa vi nånsin ätit!!! Som avslutning kaffe och deras valnötskaka. Och herregud vilken kaka!!!
Rekommenderas å det starkaste om ni åker till Köpenhamn!

Men, Köpenhamn är dyrt, riktigt dyrt! Danska kronan är stark mot den svenska vilket förtar en del av nöjet med att åka till Kongens by!

Max W
Svara med citat
  #2  
Gammal 2019-10-20, 14:19
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 327
Standard Sv: Grekisk restaurang

Citat:
Ursprungligen postat av Max W Visa inlägg
Och vilken fullträff! Café Patina! Kom ihåg det! Kan vara den bästa grekiska maten vi ätit utanför Grekland! Vi åt meze, kalamari,tzatziki, greksallad,squashbollar, saganaki och melitzanosalata. Melitzanosalatan kan vara den bästa vi nånsin ätit!!!
Tack för tips! Är annars ganska skeptisk till grekiska restauranger utanför Grekland. Åt tämligen ofta på grekiska restauranger när jag bodde i Stockolm, men allt efter att tiden gick tyckte jag att de tappade sin goda mat. Men om jag åker till Köpenhamn ska jag absolut testa Café Patina.
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:46.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT