Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Egeiska öarna & Sporaderna > Thassos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #21  
Gammal 2017-07-31, 11:27
Sol och havs avatar
Sol och hav Sol och hav är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2015
Ort: Örby
Inlägg: 510
Standard Sv: Marble Beach!!

Samma här, vi åkte också med en badbåt från Thassos stad där kapten stannade på 5 underbara ställen där vattnet var helt fantastiskt! Han körde inte in till stränderna utan vi badade från båten. Jättemysigt!
Svara med citat
  #22  
Gammal 2017-08-04, 08:11
ErOgs avatar
ErOg ErOg är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2007
Ort: Uppsala
Inlägg: 596
Standard Sv: Marble Beach!!

Åkte dit med våra döttrar på moppe för ett par veckor sedan. Har aldrig sett en så överfull och fullständigt förstörd strand. Vi beslutade att vända direkt, men att först köpa en varsin glass innan vi åkte hem. Dock var musiken så fruktansvärt hög att vi inte kunde stå kvar och välja utan blev tvungna att åka "hals över huvud"!Stor varning på denna strand nu mera!
Svara med citat
  #23  
Gammal 2017-08-04, 09:32
Netwolfs avatar
Netwolf Netwolf är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 11 651
Standard Sv: Marble Beach!!

Citat:
Ursprungligen postat av ErOg Visa inlägg
Åkte dit med våra döttrar på moppe för ett par veckor sedan. Har aldrig sett en så överfull och fullständigt förstörd strand. Vi beslutade att vända direkt, men att först köpa en varsin glass innan vi åkte hem. Dock var musiken så fruktansvärt hög att vi inte kunde stå kvar och välja utan blev tvungna att åka "hals över huvud"!Stor varning på denna strand nu mera!
Men så fruktansvärt tråkigt att höra!
Den som var så pittoresk och mysig. Jag får väl trösta mig med att jag hann besöka den innan katastrofen!

/Netwolf
Svara med citat
  #24  
Gammal 2017-08-06, 19:42
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 276
Standard Sv: Marble Beach!!

Jag fick bilder från stranden igår av en vän som precis varit där. Det var MYCKET folk! Återkommer bild när jag gjort om dem.
Svara med citat
  #25  
Gammal 2017-08-07, 09:12
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 276
Standard Sv: Marble Beach!!

Citat:
Ursprungligen postat av Kalimera Visa inlägg
Jag fick bilder från stranden igår av en vän som precis varit där. Det var MYCKET folk! Återkommer bild när jag gjort om dem.
Så här såg det ut vid stranden förra veckan.


Svara med citat
  #26  
Gammal 2017-08-17, 09:06
Moka Moka är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2013
Inlägg: 43
Standard Sv: Marble Beach!!

Oj, vi har planerat ett besök dit, hoppas det kanske är lugnare i september.
Svara med citat
  #27  
Gammal 2017-09-04, 08:31
ErOgs avatar
ErOg ErOg är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2007
Ort: Uppsala
Inlägg: 596
Standard Sv: Marble Beach!!

I ärlighetens namn var den inte så "mysig" tidigare heller, eftersom den ligger i anslutning till ett av stenbrotten och att det åker dumpers mm förbi mest hela tiden. Det "unika" är väl att stranden uteslutande består av kritvita marmorstenar/grus. Nu med en skylt "förbjudet att plocka med sig stenar"...
Uppenbarligen är det denna typ av strand som turister från "öst" vill ha, och då kan dom väl få ha det så, där. Annars är stränderna fina och lugna.


Tog en filmsnutt precis när vi "vände i dörren"...

https://youtu.be/URoU7KYJCWE

Senast redigerad av ErOg den 2017-09-04 klockan 08:57.
Svara med citat
  #28  
Gammal 2017-09-04, 09:06
Netwolfs avatar
Netwolf Netwolf är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 11 651
Standard Sv: Marble Beach!!

Som sagt. Inte kul att se. Tur man fick besöka stället innan. Och precis som du säger så var det stora lastbilar där som rörd upp en massa damm från stenbrotten. Det märktes inte minst på vår vitpudrade hyrbil.

/Netwolf
Svara med citat
  #29  
Gammal 2017-09-04, 10:32
karis avatar
kari kari är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 5 540
Standard Sv: Marble Beach!!

Takk til dere som la inn info om tilstanden på Marble Beach
Vi var ikke i nærheten av å tenke på å dra dit da vi var på Thassos 19-26.aug!
Marble Beach var ikke den eneste overfylte stranda, det var veldig fullt/trangt på alle de mest kjente/fineste strendene, dunkemusikk var det ikke på alle heldigvis...
Når man reiser til ei populær øy Hellas i høysesong går det jo ikke an å klage

Vi reiser mest tidlig vår og sein høst, men tar gjerne en billig charteruke, eller to i løpet av sommeren og.
- men så mange turister/tettpakkede strender som på Thassos har vi aldri opplevd..., sammenligner bl a med Skiathos 13-20august i fjor, var det sammen med barnebarna😊 (var ikke på Koukounari og BananaBeach da)
Nå reiste Arne og jeg alene, vi bodde og trivdes kjempegodt i den lille byen Skala Kallirachi👍
Hadde leiebil et par dager, brukte lokalbuss og, for å se/besøke steder og strender på denne vakre og fine øya😍
Som dere forstår er ikke innlegget mitt ment som en "advarsel"..., jeg ANBEFALER Thassos, rimeligere enn de fleste steder/øyer vi har besøkt og!
Et eksempel, i Skala Kallirachi spiste vi deilig Sverdfiskfilet for 7€...,
vi har aldri sett Sverdfisk i nærheten av den prisen på noen meny tidligere!

Men jeg kan ikke underslå at det er mye veps/geting, eller var det bier...på Thassos i August!
Det gikk helt fint for oss, fikk ingen stikk.., men noen som enten er allergisk, eller "hysterisk" bør velge forsommeren kanskje?
I Juni var det ikke noe problem😊
Svara med citat
  #30  
Gammal 2017-09-04, 18:52
Netwolfs avatar
Netwolf Netwolf är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 11 651
Standard Sv: Marble Beach!!

Vi har bara varit på Thassos i Juni och redan då var det mycket öststatare. Inte crowdy direkt, men det var en del. Fördelen med detta klientel, är att priserna håller en låg nivå. Jag har nog aldrig levet så billigt som på Thassos/Halkidiki.
På Halkidiki var det än mer östfolk. Om det var mest bulgarer och rumäner på Thassos, så var det desto mer folk från balkan på Halki. Men det var bara bra det med, då det serverades delikata Cevcappiliknande burgare på stränderna.

/Netwolf
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:01.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT