Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Egeiska öarna & Sporaderna > Skiathos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2011-03-10, 11:41
skrutt skrutt är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2007
Inlägg: 262
Standard Sviker Skiathos...

Har bestämt mej för att avboka min resa till Skiathos i maj...det blir alldeles för dyrt att resa ensam!!! Känns ibland som man straffas när man reser själv...Vi är nog ganska många som gör det,eller hur!!?? Tar mej i stället till Kreta där jag får ett jätte fint Hotel för häften av priset...Synd men sant!!! Men men Skiathos e min favorit Ö så dit återkommer jag så snart som möjligt, i september kanske!!! ta hand on Skiathos så länge alla ni som reser dit snart..
Svara med citat
  #2  
Gammal 2011-03-10, 11:51
karinafps avatar
karinafp karinafp är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Handen
Inlägg: 3 188
Standard Sv: Sviker Skiathos...

Ja, om man åker charter så ser de till att ta ut straffavgifter av de ensamresande. Å andra sidan kan man ju ta en flygstol och leta boende på plats själv, så brukar prisbilden bli en helt annan.
Karin
Svara med citat
  #3  
Gammal 2011-03-10, 11:59
skrutt skrutt är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2007
Inlägg: 262
Standard Sv: Sviker Skiathos...

Ja d e inte klokt....Funderar på flygstol i september...
Citat:
Ursprungligen postat av karinafp Visa inlägg
Ja, om man åker charter så ser de till att ta ut straffavgifter av de ensamresande. Å andra sidan kan man ju ta en flygstol och leta boende på plats själv, så brukar prisbilden bli en helt annan.
Karin
Svara med citat
  #4  
Gammal 2011-03-10, 16:00
Klick Klick är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2006
Ort: Helsingborg
Inlägg: 893
Standard Sv: Sviker Skiathos...

Citat:
Ursprungligen postat av skrutt Visa inlägg
Men men Skiathos e min favorit Ö så dit återkommer jag så snart som möjligt, i september kanske!!! ta hand on Skiathos så länge alla ni som reser dit snart..
Upp med hakan... om du åker ner i september får du träffa vårt älskade Skiathos igen...
Svara med citat
  #5  
Gammal 2011-03-10, 23:15
sjöborrens avatar
sjöborren sjöborren är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2007
Ort: Mälardalen
Inlägg: 3 256
Standard Sv: Sviker Skiathos...

Lilla skrutt! Trist att du inte kan åka till ditt älskade Skiathos i vår. Igår tittade jag på korten från vår lilla kalimeraträff på Skiathos för några år sedan - Skrutt, gotlandia, sjöborren och några till.

Jag tror du får en härlig semester på Kreta - lite ö-ombyte kan vara bra, och sen har du det gottaste kvar! Skiathos i September ...
Svara med citat
  #6  
Gammal 2011-03-11, 16:16
gotlandica gotlandica är inte uppkopplad
 
Reg.datum: dec 2007
Ort: Visby
Inlägg: 103
Standard Sv: Sviker Skiathos...

Jaha, då tänker vi nog lika... Min plan är till Kreta i maj, utan familjen, och till Skiathos med man och son i september. Har dock inte bokat ännu.. Laddade för Kreta m Bekri Meze igår, men bör ju ätas på plats som det mesta. Hoppas vi ses i september!(tja, vart och när blir det på Kreta för din del?)
Svara med citat
  #7  
Gammal 2011-03-12, 10:52
skrutt skrutt är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2007
Inlägg: 262
Standard Sv: Sviker Skiathos...

JAAAA visst hade vi trevlig på våran "lilla" träff där uppe på Bourtzi...Jag ska njuta av Kreta och längta tillbaka till Skiathos!! Kram på Dej o hälsa mannen
Citat:
Ursprungligen postat av sjöborren Visa inlägg
Lilla skrutt! Trist att du inte kan åka till ditt älskade Skiathos i vår. Igår tittade jag på korten från vår lilla kalimeraträff på Skiathos för några år sedan - Skrutt, gotlandia, sjöborren och några till.

Jag tror du får en härlig semester på Kreta - lite ö-ombyte kan vara bra, och sen har du det gottaste kvar! Skiathos i September ...
Svara med citat
  #8  
Gammal 2011-03-12, 10:55
skrutt skrutt är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2007
Inlägg: 262
Standard Sv: Sviker Skiathos...

Hej på Dej...det blir 23/4..Påskafton...kul med påsk i Grekland! Vi ska bo i platanias (sisådär)...Men det ska självklart bli underbart o som sagt Skiathos finns alltid kvar,d e ju mitt "andra hem"!! Vi kanske ses!?? Kram till dej
Citat:
Ursprungligen postat av gotlandica Visa inlägg
Jaha, då tänker vi nog lika... Min plan är till Kreta i maj, utan familjen, och till Skiathos med man och son i september. Har dock inte bokat ännu.. Laddade för Kreta m Bekri Meze igår, men bör ju ätas på plats som det mesta. Hoppas vi ses i september!(tja, vart och när blir det på Kreta för din del?)
Svara med citat
  #9  
Gammal 2011-04-04, 21:29
gotlandica gotlandica är inte uppkopplad
 
Reg.datum: dec 2007
Ort: Visby
Inlägg: 103
Standard Sv: Sviker Skiathos...

ja, nu är mitt svek också bekräftat! Har bokat till Kreta 20/5, men hoppas på 2v i sept till vårt älskade Skiathos!
Svara med citat
  #10  
Gammal 2011-05-10, 09:48
skrutt skrutt är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2007
Inlägg: 262
Standard Sv: Sviker Skiathos...

Ok...men då kanske vi ses i september...Ha det så jätte bra på Kreta..
Citat:
Ursprungligen postat av gotlandica Visa inlägg
ja, nu är mitt svek också bekräftat! Har bokat till Kreta 20/5, men hoppas på 2v i sept till vårt älskade Skiathos!
Svara med citat
  #11  
Gammal 2011-05-11, 21:58
gotlandica gotlandica är inte uppkopplad
 
Reg.datum: dec 2007
Ort: Visby
Inlägg: 103
Standard Sv: Sviker Skiathos...

Ja, då blev inte heller Kreta en sanning... Åker billigare till Rhodos nästa torsdag. Har för avsikt att dra vidare till Symi. Men september. efter den 12:e då blir det mest största sannolikhet Skiathos, igen. Kan inte låta bli att längta, kolla väder och hoppas.
ses vi då kanske?
Svara med citat
  #12  
Gammal 2011-05-17, 08:54
SveinB SveinB är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2010
Inlägg: 27
Standard Sv: Sviker Skiathos...

Gjorde som fler av dere ifjor. Reiste til Kreta i mai, men ble Skiathos i september. I år svikter jeg ikke og drar tilbake til mitt andre hjem 24 mai. Gleder meg
Svara med citat
  #13  
Gammal 2011-05-17, 10:59
skrutt skrutt är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2007
Inlägg: 262
Standard Sv: Sviker Skiathos...

Hoppas du får en underbar tid på Skiathos...mitt andra hem oxå...
Citat:
Ursprungligen postat av SveinB Visa inlägg
Gjorde som fler av dere ifjor. Reiste til Kreta i mai, men ble Skiathos i september. I år svikter jeg ikke og drar tilbake til mitt andre hjem 24 mai. Gleder meg
Svara med citat
  #14  
Gammal 2011-05-19, 13:37
tekla99 tekla99 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Stockholm
Inlägg: 48
Standard Sv: Sviker Skiathos...

Hej. Jag håller med óm att det för trist att man ska "straffas" och betala dyrt bara för att man åker ensam. Jag har bokat resa 23 maj till skiathos el skopelos (ospec) och får betala 5300kr för det..Det var 10 år sedan jag var där sist så jag hoppas det är lika fint som då. Jag tänkte jag skulle vandra..Är det någon som har erfarenhet av det på Skiathos eller Skopelos? Tips på gruppvandring, vill ej ge mig ut helt ensam?
Ha en fin resa till Kreta!

Lisa
Svara med citat
  #15  
Gammal 2011-05-19, 17:53
larvih larvih är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: jul 2010
Ort: Danmark
Inlägg: 823
Standard Sv: Sviker Skiathos...

Citat:
Ursprungligen postat av tekla99 Visa inlägg

Jag tänkte jag skulle vandra..Är det någon som har erfarenhet av det på Skiathos eller Skopelos?
Forummedlem mrwalker har en hjemmeside med vandreruter på bl.a. Skiathos og Skopelos.
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:02.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT