Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Egeiska öarna & Sporaderna > Skiathos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2011-05-10, 20:57
Klick Klick är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2006
Ort: Helsingborg
Inlägg: 893
Standard Maratha-beach

Jag har aldrig testat Maratha-beach men i år hade jag tänkt göra detta... Om jag inte missminner mig ligger busshållplatsen (o vägen på en höjd ö h). I guiden står det stig men är det en brant stig? (förutsatt att jag nu minns rätt) Har fortfarande lite besvär med mitt högra knä och undrar om det är smärtfritt att ta sig till och från stranden...
Svara med citat
  #2  
Gammal 2011-05-11, 10:29
Buckskins avatar
Buckskin Buckskin är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2006
Ort: Malmö
Inlägg: 110
Standard Sv: Maratha-beach

Var på Maratha i somras och visst var stigen ner dit lite brant men jag tror nog inte det blir några problem, ta det lugnt bara. Du kan ju ta ett svalkande dopp och en god Mythos när du väl kommit ner ;-)
Svara med citat
  #3  
Gammal 2011-05-11, 11:13
C@nnys avatar
C@nny C@nny är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2008
Ort: Mälardalen
Inlägg: 2 689
Standard Sv: Maratha-beach

Hej!

Vi var på Maratha senast nu i somras oxå.
Vi hade tom lilla tjejen i en sulky, med oss ner till stranden. Vägen vi gick var inte av bästa märke och var väldigt ojämn, men det är inga problem att ta sig ned.
Man får snedda över "stora vägen", - riktning mot staden, utifrån där bussen stannar. Sen ser man vägen ner. Iofs kan det vara så att det även fanns en klätterstig av något slag, men den behöver man ju inte ta. Vi brukar besöka stranden flera ggr när vi är på Skiathos.
Stranden är lite smal, men annars helt perfekt. Det är lite långgrunt och jättefin sand. När det gäller mat så var väl tavernan inte den billigaste av de vi besökte i somras, men det kanske beror på att den hänger ihop med hotellet Skiathos Princess. Dock var väl ölen prismässigt i paritet med övriga stränder.

Stranden är väl värd ett eller flera besök

//Conny
Svara med citat
  #4  
Gammal 2011-05-11, 18:17
Klick Klick är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2006
Ort: Helsingborg
Inlägg: 893
Standard Sv: Maratha-beach

Citat:
Ursprungligen postat av Buckskin Visa inlägg
Var på Maratha i somras och visst var stigen ner dit lite brant men jag tror nog inte det blir några problem, ta det lugnt bara. Du kan ju ta ett svalkande dopp och en god Mythos när du väl kommit ner ;-)
Det låter bra... och en iskall mythos hör ju till när man ligger på stranden
Svara med citat
  #5  
Gammal 2011-05-11, 18:20
Klick Klick är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2006
Ort: Helsingborg
Inlägg: 893
Standard Sv: Maratha-beach

Citat:
Ursprungligen postat av C@nny Visa inlägg
Hej!
Vi hade tom lilla tjejen i en sulky, med oss ner till stranden. Vägen vi gick var inte av bästa märke och var väldigt ojämn, men det är inga problem att ta sig ned.

När det gäller mat så var väl tavernan inte den billigaste av de vi besökte i somras, men det kanske beror på att den hänger ihop med hotellet Skiathos Princess. Dock var väl ölen prismässigt i paritet med övriga stränder.

Stranden är väl värd ett eller flera besök

//Conny
Det verkar som om att mitt knä skulle klara detta Mat på stranden brukar jag lösa genom medhavd baguette och självklart en kall mythos till detta!!!
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 18:25.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT