Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Egeiska öarna & Sporaderna > Skiathos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2011-05-04, 10:25
skrutt skrutt är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2007
Inlägg: 262
Standard Saknad...

Kom hem från Kreta i lördags (Platanias)...visst var det skönt men men ohh va jag saknade Skiathos med sina gränder...sina mysiga Tavernor..Hotel Lenio,med Kostas i spetsen...Det e bara att konstatera Skiathos är MIN Ö...
Alla ni som åker dit snart,hälsa från mej och säg att jag kommer tillbaka i sommar
Svara med citat
  #2  
Gammal 2011-05-04, 10:43
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Saknad...

Citat:
Ursprungligen postat av skrutt Visa inlägg
Det e bara att konstatera Skiathos är MIN Ö...
Visst är det märkligt att man kan känna så!
Jag åker ju inte bara till Tinos, utan var på 3 andra ställen också förra året, men jag längtar alltid till Tinos och kan vissa dagar känna att "varför är jag inte där istället?"

Vi ska besöka ytterligare några öar inna vi är nöjda med nya öar, men EN gång om året bara måste jag till min ö ändå

Lissi - med bla Kythera, Skyros, Lesbos och Chios kvar som önskeö
Svara med citat
  #3  
Gammal 2011-05-04, 18:48
Klick Klick är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2006
Ort: Helsingborg
Inlägg: 893
Standard Sv: Saknad...

Skrutt, I know the feeling... jag har bara några dagar kvar innan avresa till Kreta men det är ju nästan så jag går och längtar ner till Skiathos istället... i bland går jag önskar att jag skulle åka till Skiathos istället för till Kreta

Klick - som gett upp och insett att Skiathos har vunnit mitt hjärta!!!
Svara med citat
  #4  
Gammal 2011-05-04, 20:09
LN LN är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2006
Ort: Asarum
Inlägg: 310
Standard Sv: Saknad...

åker till Skiathos om 20 dagar. Första gången för oss och jag längtar verkligen!
blir mer och mer nyfiken på ön!
Svara med citat
  #5  
Gammal 2011-05-05, 09:06
Buckskins avatar
Buckskin Buckskin är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2006
Ort: Malmö
Inlägg: 110
Standard Sv: Saknad...

Jag kan bara hålla med, saknaden efter Skiathos ligger där hela tiden latent, ön i mitt hjärta. I år blir det Naxos för min del men har redan beslutat mig för tre veckor på Skiathos nästa år. Blev just sanslöst sugen på en Gyros på "No Name" med tillhörande Mythos

@LN: Ni kommer inte att bli besvikna, njut av paradiset!
Svara med citat
  #6  
Gammal 2011-05-05, 10:52
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 8 008
Standard Sv: Saknad...

Roligt att du hittat din favorit. Själv är jag så lyckligt lottad att jag har flera favoritöar. Jag är speciellt svag för mysiga gränder, fina torg och tavernor med god grekisk mat. Skiathos står högt på min önskelista men det blir inte i år. Så den ön har jag kvar att upptäcka.

Eva
Svara med citat
  #7  
Gammal 2011-05-05, 23:16
Ayelet Ayelet är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2007
Inlägg: 239
Standard Sv: Saknad...

Ja tänk så olika vi är, som tur är, annars blev det väldigt trångt på vissa ställen
Själv kommer jag med all säkerhet aldrig åka tillbaka till just Skiathos.
Men däremot till Milos och för första gången till Folegandros alldeles snart.
På Kreta har jag varit sedan 1978 så det är väl 30 gånger skulle jag tro. Men jag längtar alltid tillbaka dit och har ännu inte sett allt som finns att se där.
Svara med citat
  #8  
Gammal 2011-05-06, 07:58
Lajsa Lajsa är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2009
Inlägg: 166
Standard Sv: Saknad...

Citat:
Ursprungligen postat av Ayelet Visa inlägg
Ja tänk så olika vi är, som tur är, annars blev det väldigt trångt på vissa ställen
Själv kommer jag med all säkerhet aldrig åka tillbaka till just Skiathos.
Men däremot till Milos och för första gången till Folegandros alldeles snart.
På Kreta har jag varit sedan 1978 så det är väl 30 gånger skulle jag tro. Men jag längtar alltid tillbaka dit och har ännu inte sett allt som finns att se där.
En fråga av ren nyfikenhet, varför inte då?
Svara med citat
  #9  
Gammal 2011-05-06, 10:44
skrutt skrutt är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2007
Inlägg: 262
Standard Sv: Saknad...

Jag undrar oxå varför...
Citat:
Ursprungligen postat av Lajsa Visa inlägg
En fråga av ren nyfikenhet, varför inte då?
Svara med citat
  #10  
Gammal 2011-05-06, 10:47
Buckskins avatar
Buckskin Buckskin är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2006
Ort: Malmö
Inlägg: 110
Standard Sv: Saknad...

Citat:
Ursprungligen postat av Ayelet Visa inlägg
Ja tänk så olika vi är, som tur är, annars blev det väldigt trångt på vissa ställen
Själv kommer jag med all säkerhet aldrig åka tillbaka till just Skiathos.
Men däremot till Milos och för första gången till Folegandros alldeles snart.
På Kreta har jag varit sedan 1978 så det är väl 30 gånger skulle jag tro. Men jag längtar alltid tillbaka dit och har ännu inte sett allt som finns att se där.
Det är väl just det som är det fina med Grekland. Att det finns en ö för alla smaker beroende på vad vi söker. Har själv besökt öar (en ö) som andra hyllar men som jag tyckte var sådär. Det är bara att hylla mångfalden i detta fantastiska land

/8 veckor kvar
Svara med citat
  #11  
Gammal 2011-05-06, 11:47
Ayelet Ayelet är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2007
Inlägg: 239
Standard Sv: Saknad...

Citat:
Ursprungligen postat av Lajsa Visa inlägg
En fråga av ren nyfikenhet, varför inte då?
Vi reste i september -08 eller -09 och jag vet att jag har skrivit om detta tidigare men kan inte hitta det hur jag än söker. Jag hittade inget mysigt med ön, kanske beroende på olika omständigheter, krångel med Apollo, (vilket jag inte haft tidigare) det handlade om boendet, mycket dåligt väder (ingens fel) inget direkt att utforska. Jag vet inte riktigt, det var bara en känsla av att hit vill jag inte tillbaka. Men som jag skrev tidigare att det är tur att vi är olika!
Jag är ju en person som älskar Naxos till exempel och bor då gärna vid St Georgestranden vilket många andra inte föredrar. Sen är det ju Kreta, som jag skrev att jag alltid vill tillbaka till. Bodde en gång på en sånt där hotell med gympa och Bamseklubb, det var en familjesammankomst så jag kunde inte välja. Men det kändes ju inte som Kreta alls. Så om man kommer till Kreta första gången och "hamnar" på ett sånt ställe, så vill man nog inte tillbaka om man är som jag
Men det finns ingen underbarare doft än den uppe på bergen på Kreta och denna karghet som jag bara älskar. Blomningen tidigt om våren, ett hav av växter i alla färger. Ja jag måste nog dit snart igen
Svara med citat
  #12  
Gammal 2011-05-06, 12:58
Lajsa Lajsa är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2009
Inlägg: 166
Standard Sv: Saknad...

Precis! Det är ju ganska häftigt egentligen att vi tycker så olikaSkiathos för mig är bland det bästa som finns, men självklart finns det olika faktorer som spelar roll för att man ska fastna för en viss plats...

...och tur är väl det
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 16:37.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT